Gå til innhold

AMD Radeon RX 7xxx ( RDNA3)


Anbefalte innlegg

2 hours ago, Zandulah said:

Botshop har et par skjermkort på lager nå som sikkert kommer for salg (antar kl 14?)

Men er det sånn at man nå fortsatt kan ende opp med et dårlig kort, eller er de som kommer nå fiksa?

image.png.76af99ee902ceac41e59af273148b87c.png

Jeg reagerer på at det hver gang står 1 kort. Hva er dette? Returnerte kort? Ingen forhandler får inn ett og ett kort, man får flere om gangen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Zandulah skrev (3 timer siden):

Botshop har et par skjermkort på lager nå som sikkert kommer for salg (antar kl 14?)

Men er det sånn at man nå fortsatt kan ende opp med et dårlig kort, eller er de som kommer nå fiksa?

 

Lotto om du får ett uten 110C junction? Virker som om de ikke aner hvilke kort det er snakk om. Vil tro at den produsenten av MBA ikke får fornyet kontrakt, makan til kvalitetskontroll...


Hvor i helsike får Proshop tak i disse single kortene. Er det juks ? Vil de ha Finner, Svensker, Tyskere og Nordmenn sittende å klikke i 100tusentall samtidig, mens de får annonser trykket i trynet på andre "tilbud". Er det et gitt antall prosent som kjøper noe annet, ikke veit jeg, men det lukter "KomiAli" av hele opplegget..

Lenke til kommentar
Ourasi skrev (1 time siden):

Lotto om du får ett uten 110C junction? Virker som om de ikke aner hvilke kort det er snakk om. Vil tro at den produsenten av MBA ikke får fornyet kontrakt, makan til kvalitetskontroll...


Hvor i helsike får Proshop tak i disse single kortene. Er det juks ? Vil de ha Finner, Svensker, Tyskere og Nordmenn sittende å klikke i 100tusentall samtidig, mens de får annonser trykket i trynet på andre "tilbud". Er det et gitt antall prosent som kjøper noe annet, ikke veit jeg, men det lukter "KomiAli" av hele opplegget..

Proshop er som du selv sier en nettbutikk som holder til i flere forskjellige land. Så jeg vil tro at grunnen til at de får 1 kort, osv. er fordi de deler forsendelsene ut over de forskjellige landene de har nettbutikk i. Sånn at når de har 1 kort inne på Proshop.no, så er det 1 kort beregnet for norske kunder som handler via proshop.no.

Selvsagt bare spekulasjoner, men gir samtidig litt mening etter min mening.

Lenke til kommentar
ExcaliBuR skrev (16 minutter siden):

@CaZpeR, jeg fikk via komplett på launch 😃 Så sånn sett skal jeg ikke klage. Men jeg har jo det berømmelige VC problemet på mitt, så har litt lyst å få byttet det ut... Har fått innvilget RMA, men er uviss leveringstid til komplett.

Har fått "bygget" opp slik at kabinettet ligger, men det er ikke en langsiktig løsning. 🤣

Komplett er rare. Du vet de sitter og ruger på 50 stk XFX Merc 7900XTX sant? De er satt av til pc-byggene sine.
Det er 50 kort de kunne solgt ut på en dag. De kan heller bruke 4080 i pc-byggene sine, for de er det ingen som kjøper allikevel.

Det påvirker ikke meg direkte, jeg er ikke interessert i Merc kortet, men det kan påvirke meg indirekte med at noen som kanskje hadde kjøpt et Merc kort, i stedet kjøper et av kortene jeg vil ha. 😛

 

Endret av Cappo
Lenke til kommentar

Snakket med Proshop, og nei, det ene kortet på lager gjelder ikke norge alene, det er for alle landene. Hun snakket spesielt om finner og deres botbruk. Så det var mange som klikket samtidig i mange land... Alt ifølge Proshop kundeservice, hun la også til at innkjøpsjefen var hissig på markedet, hva nå enn dette betyr, for å få tak i kort..

Lenke til kommentar

@Cappo Jau, dritt at så mange kort blir satt av til å melke kunder enda mer med komplette PC'er. Hadde heller kjøpt Merc enn referance, og Red Devil, så hadde de blitt lagt ut, hadde jeg handlet..
Har et 6900 XT Merc Black, og med litt lek med adrenalin viftekurve og undervolt, gjør det ca 2500mhz på 280w med undervolt, minne er dårlig på mitt eksemplar. så det er kun bumpet fra 1988 til 2000 blank (2000mhz ser litt penere ut enn 1988).. Relativ lav støy, med brukbare temps.. Men, ville valgt andre først om jeg kunne velge fritt, og prisene var relativt like.

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

@Cappo, det vet jeg. Men jeg har ikke plass til MERC i kabinettet, SFF bygg i ssupd Meshlicious.

Men ja, helt enig i at det er "teit" praksis (i mangel av bedre ord). Jeg vet ikke hvor mye det går av de ferdigbyggene til at det kan forsvares å reservere kort til dem? Kanskje komplett har for mye penger slik at å brenne inne med kortene ikke er noe problem?

Endret av ExcaliBuR
Lenke til kommentar

Kjøpe ett 7900 XTX Red Devil Limited Edition på finn til 200,- mer enn hos proshop, inkl. porto, og fikk se pakkingen live, så da reddet finn meg også denne gangen....

Det er ikke lett dette her, å ville kjøpe AMD's beste, undervolting og tilkobling av RGB kabel for kveling av lys showet blir neste for meg da... Har et Fractal D. Meshify 2XL, så kunne hatt ett kort som var dobbelt så langt 😛

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar
22 minutes ago, Ourasi said:

Det er ikke lett dette her, å ville kjøpe AMD's beste, undervolting og tilkobling av RGB kabel for kveling av lys showet blir neste for meg da... Har et Fractal D. Meshify 2XL, så kunne hatt ett kort som var dobbelt så langt 😛

Meshify 2 ikke-xl med beistet 4090 så ja, du får god plass :) (bonus: du slipper blekksprut-strømtilkobling)

pc.thumb.jpg.e1f6cb75cc955271039be92fc44c99da.jpg

Endret av ps5
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Ourasi said:

@ps5Har en Arctic Freezer 420 i toppen, så XL måtte til, slår jeg på RGB på full lys styrke så blender jeg naboen og får fin brunfarge, kjører blackout jeg, med mindre jeg trenger arbeidslys 😮

Guttungen (3) elsker lysshowet så ingen blackout her, men slipper solbriller :D

Lenke til kommentar
Musefella skrev (8 minutter siden):

Å det var pga kortene ikke var listet på forhånd, det reddet dem nok ifra å bli kjøpt opp av bots.

Meget mulig. Har forsøkt meg på andre drop på Proshop uten noe særlig hell. Men var veldig fornøyd med å score et kort på lanseringsdagen (selv om jeg svetta godt da temp-problematikken begynte å florere på nett siden jeg bestilte et MBA kort).

Lenke til kommentar
Just now, Ourasi said:

@ps5 Disse fancy kablene til Corsair med individuell sleeving og kun en 8pin pr. kabel så meget bra ut. Om jeg var i dine sko ville jeg kikket på denne 1 til 2 løsningen til nvidia 4xxx om du har en Corsair PSU..

Tro meg, denne ble bestilt i fjor. Komplett leverer "snart" (moving target :D )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...