Gå til innhold

Tips til kontorpult? (200cm)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
bshagen skrev (På 22.10.2022 den 18.01):

Fattigmanns kabelføring under pulten og jeg var ferdig. Rimelig fornøyd, ikke perfekt men ikke så ille heller! Tusen takk til alle som hjalp meg :D
 

Ble veldig bra ut bra ut. 

Nesten slik jeg har det også. Eneste forskjellen er at jeg brukte lekter jeg skrudde til sender i vegg, og la plate oppå de, slik at jeg ikke har ben i det hele tatt. På enden på den ene siden, som ikke har noe feste i vegg, så gikk jeg ned med plate også, en kunne holdt med ett ben. Alt annet er helt åpent.

Lagde litt overkill med ekstra støtte over i hjørnet for sikkerhetsskyld, siden det ble nokså tungt.

 

Ett tips til kabel føring under pult, jeg har 2 PCer, 3 skjermer og generelt alt for mye ting, så festet jeg patentbånd under pulten på strategiske punkter, så er det veldig enkelt å stripse eller bruke borrelås fester. Ned til kontakt på veggen så brukte jeg hvit kanal slik at kun støpselet syntes. Må egentlig helt ned og kikke under for å se noe kabel.

 

Kikket på den oljen jeg brukte til benkeplaten min, og står 12t på den også, men det er herdetiden, mellom lag så kan det være mindre.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
bshagen skrev (På 31.10.2022 den 14.54):

@AndersT2 Den idéen der kommer jeg til å stjele neste gang jeg skal bygge pult, det hadde vært drifint å bygge en pult som er uten ben/åpent under :)

Bare å stjele. Drev å letet etter ett bilde på telefon, og fant de gamle bildene fra oppsettet mitt, trodde ikke jeg hadde så gamle på telefon lenger.

Forskjellen fra i dag er at jeg la inn en liten stripe med lys under også i hjørnet. Angret litt på at jeg ikke byttet parkett på gulvet til noe mørkere. Samt ikke hadde gass armene på den tiden, og har hent opp 4 bilder på veggene over pulten også.

Hadde egentlig ønsket om å lage bue i svingen, men fant ingen god måte å få bøyd endelisten på, slik at jeg valgte å kjøre kanter i stedet, aldri vært noe problem i praksis.

Har 2 forgrenere under pulten, den ene blir startet og stoppet sammen med lyset, slik at jeg slår av høyttalere osv når jeg ikke bruker. Har også byttet plugger på alle kablene slik at jeg ikke skulle treffe med beina på de, men har ett par klumper der også, så det har aldri vært noe problem, men slapp unna mye ekstra kabel å gjemme unna.

Har montert en USB switcher under pulten, slik at jeg bytter mellom å bruke samme tastatur og mus på 2 PCer med ett trykk. (1 daglig bruk PC og 1 spill PC)

Det syntes litt dårlig på bilde, men har også laget skuffe seksjonen som PCen under pulten står på, hvor det er plass til mye kabler gjemt i ett rom bak. Var ett par gamle Ikea nattbord skuffer jeg bygget rundt, med MDF jeg la på frontene, og bygget rundt de. Den vises litt dårlig på bildet. Har byttet ut HTPC kabinettet med ett vanlig Lian Li kabinett i dag, og har det stående på siden, men brukte da en MDF plate med hjul som tar den opp fra gulvet, og gjør det enkelt å jobbe med når det trengs.

For de som sikkert lurer, så funker høyttalerne meget bra slik de står, men litt omfintlige på plassering av hodet i senter mellom de. Bruker for det meste hodetelefoner.

 

20170903_151328.thumb.jpg.9739674446e02df0a9595cefa517fb41.jpg

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...