Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvordan unngå vinter depresjon grunnet lite sollys?


Letterboxd

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prøv å bruk en ferieuke i november eller januar et sted med en del sol. Har hatt mye problemer med depresjoner som kommer spesielt på vinteren, og ingenting har vært så effektivt som det. For meg er det en total endring av sinnsstemning ganske umiddelbart og etterdønningene av ferieuken/solen holder hodet over vannet fram til våren og solen titter fram igjen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
bo1e skrev (På 19.10.2022 den 15.52):

Er det lov å foreslå noe godt i glasset en gang iblant, eller er det frowned upon? :D Det pleier å hjelpe på mitt tungsinn ihvertfall.

"Gå til glasset med din glede, men ikke til flasken med din sorg." Det kommer helt an på hvordan man bruker alkohol. Jeg vil si at hvis det er sånn at man prøver å drikke alkohol (eller bruke andre rusmidler) for å behandle et problem/døyve ubehag, er det en dårlig mestringsstrategi. Hvis den derimot brukes om en del av noe større som er ment å gi et tilskudd, feks. ved at man prøver å bli flinkere til å nyte livet ved å møte venner ute til et glass på en grå tirsdag etter jobb, kan det være mer hensiktsmessig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...