Gå til innhold

Samsung Wallet i Norge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eneste forskjellen jeg vil merke, er at jeg får hele .. 3 måter å betale med på Samsung telefonen min. Google, Samsung og Vipps. 2 av de med galaxy Watch 4 og så kan jeg børste støvet av min gamle galaxy Watch (1) som da endelig (kanskje?) får støtte for Samsung pay etter 4 år? Kunne bruke Samsung pay frem til 2021, men så skjedde det noe da Samsung brått fjernet appen fra norske markedet.  Brukte Curve som betalingsmiddel 

Endret av Kynxx
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Så lenge jeg får bruke telefonen eller klokka mi til å betale like enkelt som Google og Apple pay er i dag, bryr jeg meg fint lite hvem eller hva som sørger for overføringene. 2 trykk på klokka og rett på terminalen er behagelig.

Jeg har linket bankkortet mitt til curve for å benytte Apple pay og Samsung pay fra før av da jeg har DnB, som er vanskelige på dette feltet. DnB kan ta seg ei bolle.

 

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

https://www.dnb.no/dagligbank/betaling/kontaktlos/samsung-pay?mpc=dnbnyheter-2023-samsyng-pay
 

Nå er ironisk nok DnB først ute med å støtte Samsung pay i Norge. Jeg har klart å legge til DnB bankkortet mitt i appen som fungerer på telefonen Samsung a52s. Samtidig har jeg en galaxy Watch 4 Classic der Samsung pay appen iKKE er tilgjengelig i Norge enda via Google play. Samsung store har ikke den appen synlig overhodet. 
 

Da gjenstår det bare å se når DnB legger seg på ryggen og tillater Apple pay…

 

*Edit*

Jeg fant frem min gamle Galaxy Watch (kjøpt vinter/vår 2019) og koblet den til telefonen min. Brått ventet det en firmware oppdatering til klokka. Samsung pay virker nå på den klokka. Før Galaxy Watch 4 classic?!? Det gir ikke noe mening! 😅 Samtidig tok det bare 4 år fra jeg kjøpte klokka til jeg nå får brukt den til dens opprinnelige formål - trådløs betaling i butikk. Vi snakker høna og egget i praksis her.

Hvor mange bruker den opprinnelige Watch VS watch 4 Mon tro?

Endret av Kynxx
Tilføyd informasjon
Lenke til kommentar

Klokkene har en ganske lang levetid i forhold til mobil (utbyttingstakt), så sant glasset ikke knuser. Det er kanskje ikke så overraskende at Samsung Pay fungerer på den eldre klokken da Samsung kontrollerer både operativsystemet (Tizen) og appbutikken (Galaxy Store) i denne, og kan legge ut oppdateringer når det måtte passe. Støtten har nok lenge vært klargjort, i påvente av avtaler med banker.

Lenke til kommentar

Liten oppdatering: Jeg fikk også Samsung pay til å fungere på watch4 classic. Pay appen er ikke tilgjengelig via Google play. Er litt usikker på hvordan jeg fikk det til, men virker som at pay appen ble lastet ned til g watch (2019) og fikk denne til å virke, så ble den lastet ned til watch4 også. Har iallfall Samsung pay på begge Samsung klokkene, Google pay på watch4 (begge virker om hverandre)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...