Gå til innhold

Bluetooth dongle med god rekkevidde


Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Hei! 

Kjøpte nylig en Bluetooth dongle som jeg ikke er særlig fornøyd med.. Den fungerer fint hvis jeg sitter i rommet hvor PC'en er, men med en gang jeg beveger med rundt i leiligheten (som ikke er særlig stor, snakk om 40 kvadrat) så begynner den å tulle seg og detter veldig fort ut.. Mobilen min sin sender klarer å levere god kvalitet. 

Jeg antar det handler om hvilke materialer som er i veggene. Det er en pipe på kjøkkenet f.eks hvor det ikke går signal igjennom overhode og badet som er flislagt kommer signalet heller ikke igjennom. 

Noen her som kan anbefale en god dongle som kan fungere i hele leiligheten? 

Lenke til kommentar
  • Gjest endret tittelen til Bluetooth dongle med god rekkevidde
Videoannonse
Annonse

Du har kjøpt en dogle med minst mulig rekkevidde. Den er ikke beregnet for avstand, men til utstyr nært maskinen. Antennen i denne er for liten. Det er jo bare en kvadratcentimeter til alt innmat, inne i den som TS viser til. 

Denne er mer riktig til å bevege seg. Et eksempel (har ikke erfaring med den) ... Åpent kjøp kan være greit... 

https://www.teknikkdeler.no/bluetooth-adapter-5-0-for-usb-uttag-svart?utm_source=google&utm_medium=surfaces&utm_campaign=surfaces_google

Blåtann er også kun ment til nærkommunikasjon....

Endret av plankeby
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
plankeby skrev (19 minutter siden):

Du har kjøpt en dogle med minst mulig rekkevidde. Den er ikke beregnet for avstand, men til utstyr nært maskinen. Antennen i denne er for liten. Det er jo bare en kvadratcentimeter til alt innmat, inne i den som TS viser til. 

Denne er mer riktig til å bevege seg. Et eksempel (har ikke erfaring med den) ... Åpent kjøp kan være greit... 

https://www.teknikkdeler.no/bluetooth-adapter-5-0-for-usb-uttag-svart?utm_source=google&utm_medium=surfaces&utm_campaign=surfaces_google

Blåtann er også kun ment til nærkommunikasjon....

Godt poeng! Jeg har nok bare bestilt den billigste jeg fant og ikke sett på at den kun skal dekke 15 meter.. Det er jo dårlig ja.. Får kjøpe meg en annen.. Åpenkjøp kunne jeg sikker hat benyttet meg av men var dum nok til å hive embalasjen og jeg tror ikke du kan sende inn selve dongelen alene.. 

Lenke til kommentar
Dubious skrev (44 minutter siden):

tja, den du linker til har i teorien en rekkevidde på 240 meter utendørs.

He, he.. Man må jo ta slikt med en neve salt. Nå er det enheter som er i mellom de superkompakte og de ned antenne også.

15 meter et da ment i fri sikt. En trevegg hindrer mye. 

USB 5.0 støtter også flere standarder.. 

Med åpent kjøp tenkte jeg mer på den neste blåtann TS kjøper. At man får testet den. Emballasje må jo åpnes, pent. Heldigvis ikke de store kostnadene. 

Endret av plankeby
Lenke til kommentar
Omnia vincit amor skrev (På 5.10.2022 den 18.13):

Hei! 

Kjøpte nylig en Bluetooth dongle som jeg ikke er særlig fornøyd med.. Den fungerer fint hvis jeg sitter i rommet hvor PC'en er, men med en gang jeg beveger med rundt i leiligheten (som ikke er særlig stor, snakk om 40 kvadrat) så begynner den å tulle seg og detter veldig fort ut.. Mobilen min sin sender klarer å levere god kvalitet. 

Prøvd/kjøpt/bestilt noe annet ennå? I så fall fungerte det bedre? 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
plankeby skrev (5 timer siden):

Prøvd/kjøpt/bestilt noe annet ennå? I så fall fungerte det bedre? 

Hei. 

Nei, har ikke kommet så langt enda 😅

Akkurat nå er løsningen å bare bruke mobilen. Den har en veldig lang sender.  Men saken er at jeg liker å høre på forskjellige ting på PCen og da er det kjekt om jeg så kan høre det via bluetooth. Men akkurat nå er det ikke så fryktelig ille. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...