Gå til innhold

Liste tråd for Dolby Vision filmer på UHD Blu-ray


Gouldfan

Anbefalte innlegg

Woff skrev (43 minutter siden):

Beklager at jeg kommenterte dette. Har altså ikke opplevd problemet på noen av mine DV spillere. Men hva skjer om du 'glemmer' å slå av DV i menyen til spilleren? (Må uansett være noe HERK å huske på å slå på et format..) 🙂

Bildet blir overblown med sterk lysstyrke sier de... Dvs Ser rart ut.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Woff skrev (13 timer siden):

Dette er 'mitt' register over de filmene jeg har ja. Jeg bruker programmet DVD Profiler (http://www.invelos.com/)
og her har jeg registrert (i dag) 7 753 titler, 697 av disse er 4k og 1 927 er blu-ray. 
Dette er vel og merke original-plater og registret er nok heller ikke 100% komplett.
7 753 titler utgjør en betydelig mengde filmer og jeg har sett ALLE sammen minst en gang..

Dvd profiler, mener du har nevnt det før og at jeg har det på laptopen eller mobilen... Nei er "my movies" jeg har.

Koster det noe? Med dvd profiler.

Mener jeg scannet filmer med en scanner, men har mange filmer lol og stoppet opp litt inni samlingen, hadde vært kult om man kun e ta bilde av mange på en gang, dvs navnene på ryggen.

🙄

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (3 timer siden):

Koster det noe? Med dvd profiler.

Njaaa... Det er gratis inntil du har 50 registrerte titler..  Sjekk her: http://www.invelos.com/dvdpro/Registration.aspx
Det koster altså en engangs-sum på 15 daler for 'livstidsabo'... Tror jeg har spart inn de 150 kronene noen titalls / hundretalls ganger på å ikke kjøpe ting jeg allerede har. Husker faktisk IKKE alle 7750 platene når jeg står i butikken og vil handle...
Da har du en versjon for pc, en for mobil samt alle oppdateringer som evt kommer. Selve databasen oppdateres av brukerne og det er MANGE brukere!
Jeg har brukt denne siden tidenes morgen; dvs de tidligste registrerte platene er fra januar 2006....
Enkelt å registrere da, du bare 'bipper' strekkoden (på mobil eller leser på pc) og legger til personlige data som hvor tittelen er kjøpt og pris, evt dato.
Programmet lar deg produsere egne lister på det du har registrert, fantasien er vel det som setter grensene.
SELVSAGT anbefales dette!!
https://en.wikipedia.org/wiki/DVD_Profiler
   

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (16 timer siden):

Finnes den å få tak i kjapt i Skandinavia???

Jeg kjøpte mitt eksemplar fra USA på utgivelsedatoen da denne var høyt oppe på prioriteringslista.
Hadde en litt gøy diskusjon med Hamar kino som skulle skryte av at de hadde Norgespremière på ny-utgivelsen, da hadde jeg hatt min i noen uker allerede! 
Er en kommentar på Amazon som summerer utgivelsen:

There are 3 versions of the film.
-The original theatre released version in 1979.
-The Redux, the extended version.
- The Final Cut

Disc 1. Coppola's Final Cut in 4K: Improved picture and sound quality from the previous 2 versions.
Not pristine picture quality is due to the nature of the type of the film.

Disc 2. Original version and Redux in 4K: Both don't seem to have 4K upgrade.

Disc 3. Coppola's Final Cut in standard blu ray.

Disc 4. Original version and Redux in standard blu ray.

Disc 5. Special features with interviews.

Disc 6. Heart of Darkness, a grainy documentary on the making of the film and other technical details.
It is worth to mention that the package came with a 3 layer clear plastic box to hold the 6 discs, wrapped in a thin card material which makes it unable to close the package.

As for the discs, it is worthwhile to experience again Coppola's masterpiece in 4K Final Cut to Coppola's satisfaction with the length somewhere between the original and the Redux.
Heart of Darkness: A Filmmaker's Apocalypse is a good documentary made by Coppola's wife. 

Endret av Woff
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
43 minutes ago, Woff said:

Tror jeg har spart inn de 150 kronene noen titalls / hundretalls ganger på å ikke kjøpe ting jeg allerede har.

Det bygger seg litt for fort opp med duplikater, ja. Heldigvis er det som regel oppgraderinger fra DVD til Blu-Ray, men det skjer litt for ofte egentlig at det blir Blu-Ray duplikater. Samlet sett er det vel rundt 50 stk, så jeg burde vel ha registrert dem på mobilen. Kan jo ta en haug med bilder, men de gidder jeg neppe å se igjennom hver gang det skal shoppes.

Har dog blitt litt flinkere å vente med kjøp til jeg sikker på at jeg ikke har det fra før, men noen ganger kommer man over svært gode tilbud hvor man må agere der og da, og da kjøpes det gjerne selv om man ikke er 100% sikker. Heldigvis er ikke tapet så stort heller.

Lenke til kommentar
32 minutes ago, Woff said:

Med DVD Profiler har du hele samlingen tilgjengelig også på mobilen. Noen tastetrykk så kan du veldig fort finne ut hva du allerede har... 

Det var det som var tanken, men så var det det å ta seg tid til å legge inn hele samlingen da. Kunne vært greit med et system for å bare scanne EAN-kodene på cover eller noe, så blir det mye mer overkommelig. Prøvde å kjapt finne ut at det, men ser ikke ut til at det støttes.

Lenke til kommentar
Woff skrev (1 time siden):

Enkelt å registrere da, du bare 'bipper' strekkoden (på mobil eller leser på pc) og legger til personlige data som hvor tittelen er kjøpt og pris, evt dato.

Som jeg skrev for et par innlegg siden....
Tviler på at jeg hadde brukt DVD Profiler uten denne muligheten!  (7750 registrerte titler)

Endret av Woff
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (17 timer siden):

Edit til bra pris på Amazon.se ja, supert.

Får du tak i denne 6 disc versjonen til under 400 så løp og kjøp!

3 versjoner av filmen, 4k DV DA.. Filmen er så bra at det ser ut som om den er fra 2022. Utrolig bra.

Endret av Woff
Lenke til kommentar
5 minutes ago, Woff said:

Som jeg skrev for et par innlegg siden....
Tviler på at jeg hadde brukt DVD Profiler uten denne muligheten!  (7750 registrerte titler)

Ok. Har bare skummet igjennom tråden, så fint du bekrefter et egenskapen finnes. Rart dog at de ikke bruker dette rimelig aktivt i markedsføringen. Hadde jeg laget et slikt system hadde jeg brukt en slik egenskap til markedsføring på førstesiden lett synlig, siden det nok er helt avgjørende for mange uvitende kunder slik som meg selv.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Woff skrev (4 timer siden):

Trodde dere leste innleggene her? 😄
Og nei, den koster IKKE kr 1500,- men derimot $ 15,-  noe som vel er nærmere kr 150,-!
For de 150 kronene låses denne opp og gir deg gratis oppdateringer så lenge de holder ut! Er vel nesten 23 år siden den kom.
Prisen gjelder altså opplåsing av både pc og mobilutgaven, disse 'samarbeider' jo sånn at du kan oppdatere samlinga fra den enheten du ønsker..
Som navnet tilsier så var denne ment for dvd'er, men har oppdateringer for å dekke blu ray og 4k samt at du selvsagt kan tilpasse den til andre formater som laserdisc eller cd / lp plater.
Jeg vil ABSOLUTT anbefale deg å kjøpe en trådløs barcode-reader hvis du skal bruke programmet. Har kjøpt en sånn fra ebay, de koster vel rundt et par hundre kroner (har slitt ut flere faktisk..) og det er behagelig istedet for å knote med mobilen.

Endret av Woff
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Woff skrev (30 minutter siden):

Trodde dere leste innleggene her? 😄
Og nei, den koster IKKE kr 1500,- men derimot $ 15,-  noe som vel er nærmere kr 150,-!
For de 150 kronene låses denne opp og gir deg gratis oppdateringer så lenge de holder ut! Er vel nesten 23 år siden den kom.
Prisen gjelder altså opplåsing av både pc og mobilutgaven, disse 'samarbeider' jo sånn at du kan oppdatere samlinga fra den enheten du ønsker..
Som navnet tilsier så var denne ment for dvd'er, men har oppdateringer for å dekke blu ray og 4k samt at du selvsagt kan tilpasse den til andre formater som laserdisc eller cd / lp plater.
Jeg vil ABSOLUTT anbefale deg å kjøpe en trådløs barcode-reader hvis du skal bruke programmet. Har kjøpt en sånn fra ebay, de koster vel rundt et par hundre kroner (har slitt ut flere faktisk..) og det er behagelig istedet for å knote med mobilen.

Takk har lest, men synes alltid det er safest å prøve Google play først, men har tillit til dine erfaringer og kunnskap..

Så da kan jeg bruke den linken når jeg skal kjøpe.

My movies er Android og Windows sitt program. Men synes det var litt dyrt ja med 150$ og dessuten årlig avgift.

Endret av Gouldfan
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Du blir ikke blakk av å bruke DVD Profiler iallefall, som nevnt har jeg tjent den inn mange ganger på å unngå å kjøpe dubletter, noe som ikke er lett med en så stor samling samt at platene ofte produseres i nyere opplag med nytt cower / nye bilder. Og ofte også med annen tittel da jeg har kjøpt det meste med engelsk tittel men nå kommer de også på Norsk... 
Som nevnt, begynner du å bruke programmet bør du skaffe deg en strekkode-leser også. 

Lenke til kommentar

Jeg leste litt feil på My movies.

Det koster bare 100kr en gang for den også tror jeg, 50 første er gratis.

Det er et dansk selskap. Funker på de fleste data og enheter. Minus data fra oldtiden pre windows XP.

Tror jeg tar den siden jeg allerede har lagt inn masse filmer ser jeg, kjedelig å eksportere eller gjøre alt om igjen. Programmet deres får skryt også, og er ala samme som Dvd profiler.

Lenke til kommentar
4 hours ago, Woff said:

Som nevnt, begynner du å bruke programmet bør du skaffe deg en strekkode-leser også. 

Etter å ha lest litt inne på forumet deres for iOS har jeg inntrykk av at DVD Profiler bare er designet for å legge inn filmer via desktop, men disse postene var fra 2019.

Har du testet å scanne strekkoder med kameraet i iOS eller Android ?

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Btw er ikke bare på Uhd bd at merkingen på DV er feil. Surfet på Amazon på tvn og Rings of Power kom ikke opp på listen. Men inni forsiden og i serien så er det tydelig merket med DV..

Samt The Boys kom opp på DV listen men er HDR10.

Begge seriene meget bra bilde og lyd. Kjører lyden ut fra tv til anlegget med Toslink Optisk.

Merker at jeg må justere bildet for hvert format, og hver modus,standar, cinema, DV, HDR10, Netflix, Amazon etc. Muligens for hver hdmi inngang også.

Og jeg som har kalibreringsdisk... Får bare stilt inn på spillerne... Og det blir vel feil å notere de og føre over på Dolby Vision?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...