Gå til innhold

Liste tråd for Dolby Vision filmer på UHD Blu-ray


Gouldfan

Anbefalte innlegg

On 11/20/2022 at 12:04 AM, Nisse said:

En lettvint måte å sjekke om en disc har DV når man ikke har en DV kompatibel tv? SF Studios er utrolig dårlig på å merke coveret eller disken til tider. Ser Gouldfan har nevnt Ambulance i denne tråden selv om den har null merking, undrer da om Last Night In Soho og The Northman også har det siden det er også utgivelser fra Universal.

Fikk sjekket selv med bruk av bdinfo programmet og sjekket de nevnte titlene + noen titler jeg hadde allerede og andre nylige innkjøp.

  • The Northman - DV ✔️ (Ingen merking)
  • Last Night In Soho - DV ✔️ (Ingen merking)
  • The Lost City - DV ✔️ (Disk var merket med DV, men ikke coveret)
  • Tomb Raider (2018) - DV✔️  (Ingen merking)
  • OLD - DV ✔️ (Ingen merking)
  • Nobody - DV ✔️ (Feil merking, merket med HDR10+ noe som den ikke har istedenfor DV)
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nisse skrev (4 timer siden):

Fikk sjekket selv med bruk av bdinfo programmet og sjekket de nevnte titlene + noen titler jeg hadde allerede og andre nylige innkjøp.

  • The Northman - DV ✔️ (Ingen merking)
  • Last Night In Soho - DV ✔️ (Ingen merking)
  • The Lost City - DV ✔️ (Disk var merket med DV, men ikke coveret)
  • Tomb Raider (2018) - DV✔️  (Ingen merking)
  • OLD - DV ✔️ (Ingen merking)
  • Nobody - DV ✔️ (Feil merking, merket med HDR10+ noe som den ikke har istedenfor DV)

Tomb Raider spilte jeg uten DV, viste ikke at denne hadde det.

De er jo så flinke med å merke lyd, hvorfor ikke også bilde?

Er du sikker på at du leser for det nordiske markedet? Det kan variere på Soner og alt annet?

Lenke til kommentar
15 hours ago, Gouldfan said:

Tomb Raider spilte jeg uten DV, viste ikke at denne hadde det.

De er jo så flinke med å merke lyd, hvorfor ikke også bilde?

Er du sikker på at du leser for det nordiske markedet? Det kan variere på Soner og alt annet?

Skannet den nordiske utgaven av Tomb Raider jeg har og får opp at den har DV, sett en på blu-ray forumet nevne at at de fikk selv kontakt med SF som bekreftet utgivelsen dems har DV https://forum.blu-ray.com/showpost.php?p=19310835&postcount=568 .

Men ja kan variere fra forskjellige utenlandske utgivelser, men som oftest fra de store studioene så er ofte diskene like overalt har jeg lagt merke til. Har jo noen unntak som feks No Time To Die, hvor den nordiske utgaven fra SF hadde hverken DV eller noe som helst av ekstramaterialet 😕 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Nisse skrev (5 timer siden):

Skannet den nordiske utgaven av Tomb Raider jeg har og får opp at den har DV, sett en på blu-ray forumet nevne at at de fikk selv kontakt med SF som bekreftet utgivelsen dems har DV https://forum.blu-ray.com/showpost.php?p=19310835&postcount=568 .

Men ja kan variere fra forskjellige utenlandske utgivelser, men som oftest fra de store studioene så er ofte diskene like overalt har jeg lagt merke til. Har jo noen unntak som feks No Time To Die, hvor den nordiske utgaven fra SF hadde hverken DV eller noe som helst av ekstramaterialet 😕 

Bildet var iallefall fantastisk. Selvom jeg så den uten DV på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...