Gå til innhold

Firmagaranti for leieforhold


FuzzyLogic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kommer helt an på kredittverdigheten til firmaet. Jeg hadde nok akseptert det fra f. eks. et større børsnotert norsk selskap, men ikke fra pølsebua på hjørnet. Innholdet ser forsåvidt OK ut, så om garantisten er kredittverdig og leieforholdet attraktivt så ville jeg vurdert dette seriøst. Men det er utleiers marked i Oslo for tiden, så om du insisterer på depositum så vil du nok få leid ut leiligheten på gode betingelser uansett. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Herr Brun skrev (9 timer siden):

Det kommer helt an på kredittverdigheten til firmaet. Jeg hadde nok akseptert det fra f. eks. et større børsnotert norsk selskap, men ikke fra pølsebua på hjørnet. Innholdet ser forsåvidt OK ut, så om garantisten er kredittverdig og leieforholdet attraktivt så ville jeg vurdert dette seriøst. Men det er utleiers marked i Oslo for tiden, så om du insisterer på depositum så vil du nok få leid ut leiligheten på gode betingelser uansett. 

 

Hvordan er det dersom leietaker f. eks. slutter i jobben eller får sparken?

Lenke til kommentar

Jeg mener selve garantidokumentet ser dekkende ut. 

Det ser ut til å dekke betydelig mer en NAV garanti.

Den ene grunnen til at jeg ville tenkt meg ekstra om før jeg godtok å leie ut til denne personen er at personen selv ikke kan stille 3 måneders leie som sikkerhet. 

Ved utleie så er det at leietaker er i stand til å stille 3 måneders sikkerhet på mange måter en god indiksjon på at leietaker har ok økonomi, og dermed også mindre sannsynlig med alle typer problemer. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...