Gå til innhold

Strømkrisen til tross – industrien fyrer for kråkene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det fremstilles som om bedriftene ikke har noe annet å ta seg til. Hvorfor mobiliserte ikke Stortinget en massiv kampanje for energieffiktivisering i 2014 eller i det minste før 2022. Nå det er risiko for at rammebetingelsene enrer seg så drastisk, så har politikerne en plikt å både informere og å legge forhold til rette for å avbøte på skadene. Har spiller de udugelige politikerne på inkompetakse, nok en gang. Ingen visste, og ingen stilles til ansvar. 

  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
8 minutes ago, Egil Hjelmeland said:

Regner med at  Putin vil gjøre det samme for energieffektivisering som pandemien gjorde for møteeffektivisering.

Ja det ble en merkelig greie med at man måtte ha korte møter hver dag, med kameraet på. Akkurat som om vi ikke stoler på at voksne mennesker tar ansvar for eget ve og vel samt arbeid hjemme.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7QKwQIfm

Nå får jeg ikke lest artikkelen ettersom den er bak en betalingsmur jeg ikke betaler for.

Men jeg er faktisk helt enig i overskriften.

I et land som Norge med mye kulde kommer det vanvittig mye varme fra kjøleanlegg.

Vi har teknologi til å kjøre naturlig kulde inn i kjøle- og fryserom og energien til å gjøre dette kan brukes til å varme opp rom med behov for varme.

I sommerhalvåret kan man bruke "varmepumpe" til å kjøle ned isvann for kjøling, og energien for prosessen til å varme opp rom med behov for varme, evt. lagre varmen til vinteren via varmtvannstank under bakken og fordele det i vinterhalvåret.

I tillegg har man i bynære områder fjernvarme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...