Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kjæresten min er full annenhver dag


Gjest 22701...2ab

Anbefalte innlegg

Gjest 22701...2ab

Hei, jeg har en kjæreste som jeg har valgt å flytte vekk fra en periode. Vi bodde sammen i en lengre periode, da han egentlig ville studere, og begynte på studiene og, men fullførte aldri, fordi akademia ikke helt er hans greie tror jeg. Han kommer fra en akademisk familie, og det var nok høyere forventinger til ham, og det plager ham veldig. I de siste to årene har han ikke hatt noen planer med livet sitt, han har levd på faren sin. I det siste har han vært full annenhver dag, derfor bestemte jeg meg for å flytte inn i et jentekollektiv.... Jeg vet ikke hvordan jeg kan hjelpe ham med å få livet på stell igjen. Jeg vet at det plager ham veldig å bli sammenliknet med lillebroren hans av faren, som er skoleflink, noe som er veldig viktig hos den familien han kommer fra. Jeg vil gjerne forholdet mitt, men kan heller ikke leve sammen med en som drikker så mye, og snur døgnet sitt opp ned....

Anonymous poster hash: 22701...2ab

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Han bør søke hjelp, prøv å oppfordre til ett legebesøk der du er med og fortelle hvordan  hverdagen er. Men han må ville det selv, ellers er det ingen vits. I tillegg er det kanskje verdt at faren får vite hva 'støtten' går til slik at han kan få noen økonomiske incentiver for å snu om på livet.

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Regenburg skrev (8 minutter siden):

Han må ville selv, å ikke drikke. Inntil han ønsker det, er det ingenting man kan gjøre, annet en å si at man synes de drikker for meget og vise at man velger dem bort når de er full. 

Helt riktig. Han maa selv kapitulere og forstaa, at han har et rusproblem.

Du kan bare forandre deg selv. Du kan ikke forandre andre.

Lenke til kommentar

Det høres ut som han kan lide av en depresjon og bruker alkohol som selvmedisinering. Som flere nevner, han må ville det selv, men fortell han at det ikke er skamfullt å be om hjelp. Er det en ting som vi menn sliter med er å be om hjelp og snakke om våre følelser.
Støtt han, men skjerm deg selv også, det er lett å ta på seg et altfor stort ansvar.

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (På 20.8.2022 den 17.43):

Han bør søke hjelp, prøv å oppfordre til ett legebesøk der du er med og fortelle hvordan  hverdagen er. Men han må ville det selv, ellers er det ingen vits. I tillegg er det kanskje verdt at faren får vite hva 'støtten' går til slik at han kan få noen økonomiske incentiver for å snu om på livet.

Helt riktig, faren gjoer ham en bjoernetjeneste, ved aa stoette alkoholbruken hans.

Medavhengig kalles det for.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...