Jarmo Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden (endret) J-Å skrev (2 timer siden): Vi har hatt en mild høst uten stort strømbehov så jeg forstår ikke hvordan strømselskapene kan lese noe ut av dette ennå Ja, sitter ute på veranda nå og ca. 9 varme her. 11 i går. Litt uvanlig her i denne tiden da. Men neste uka kommer - gradene. Edit: har også opplevd +12 varme i Juleaften, ca. 10-12 år siden. Endret 4 timer siden av Jarmo
agvg Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden J-Å skrev (3 timer siden): Eller vil jo dette skje over lang tid. Jeg ser for eksempel at folk nå er begynt å installere elektriske varmekabler og vanllge varmtvannsberedere i nye hus , i stedet for vannbasert gulvvarme og varmtvannsløsninger med varmepumper. Da må de jo være totalt idioter.
Jens Kr. Kirkebø Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden sedsberg skrev (6 timer siden): Folk sløser visst ikke så mye med strømmen når den blir rimeligere. Meget snålt! Vi har jo hele tiden blitt fortalt at forbruket vil alltid stige når prisen går ned. https://kommunikasjon.ntb.no/pressemelding/18712372?publisherId=17847555&lang=no Ingen har vel påstått at folk øyeblikkelig begynner å sløse om strømmen er billig? Det som skjer tar tid. Det blir mindre lønnsomt å etterisolere, kjøpe varmepumpe, installere solcelleanlegg, fyre med ved osv. Over tid vil det føre til høyere forbruk enn om strømmen var mer fornuftig priset (etter min mening rundt 70-80 øre/kWh eks. mva og nettleie). Det er stadig oppslag nå om vedprodusenter som brenner inne med store lagre av ved. Salget er halvert i forhold til i fjor. Det vil ikke gi utslag i oktober, men i januar og februar.
Jens Kr. Kirkebø Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden agvg skrev (28 minutter siden): Da må de jo være totalt idioter. Det er nå slik OBOS bygger nye leiligheter i Fredrikstad i hvert fall. Vanlig elektrisk gulvvarme, så lite isolasjon som lovlig og vanlig vv-bereder. Heldigvis er det andre utbyggere som bygger mer fornuftig, med bergvarmeanlegg og solceller på taket.
Simen1 Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden agvg skrev (2 timer siden): J-Å skrev (5 timer siden): Eller vil jo dette skje over lang tid. Jeg ser for eksempel at folk nå er begynt å installere elektriske varmekabler og vanllge varmtvannsberedere i nye hus , i stedet for vannbasert gulvvarme og varmtvannsløsninger med varmepumper. Da må de jo være totalt idioter. Ikke vær så kategorisk da! Det kan være det rasjonelt rimeligste valget hvis forholdene ligger til rette for det. Sleng ut et eksempel for å motbevise meg, så skal jeg slenge ut et eksempel som motbeviser deg.. Noe som uansett understreker poenget mitt: Det kommer an på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå