Gå til innhold

Bytte fra android til ios eller bli?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Livet er fullt av valg. Som man gjør basert på hva man leser, hva familie og venner sier osv.

Etter at vi fikk sosiale medier, så har det blitt viktig for mange å tilhøre en «klubb».

Mange av disse «klubbene» er mot noe. Eller man ikke vil bytte «klubb».

De som ikke vil ha bil med automatgir. De som ikke vil bytte ut sin plasma TV med en ny 4K TV.

De som ikke vil bytte fra FM til DAB. Musikk kan kun høres på LP plater. Mot Corona vaksiner.

MDG. Fotballklubber så klart. Telenor vs Telia vs Ice. Leverandører av parabol og fiber.Osv osv.

Og her Android vs iPhone. Da Apple kom med sine første Mac maskiner, så var det for spesielt interesserte.

De var også dyre. Det samme da iPhone kom. Dette var noe for snobben, ikke for vanlige folk. 
Broren min kommer aldri til å bytte fra Samsung til iPhone. Jeg gjorde det for snart 7 år siden, og angrer ikke.

Mange kjøper iPhone fordi det er kult, akkurat som en designer veske. 
Jeg har iPhone fordi det føles bra, og det fungerer alltid.

Det finnes vel utallige innlegg på YouTube om triks som finnes i en iPhone, og hva som kommer, og om hver eneste oppdatering.

Ikke så mange fra Sumsang og Android telefoner. 
Ellers like jeg veldig godt Google Photos og Google Timeline. På min Phone. Mens jeg skriver dette på min iPad Air.

Som er en kopi av min iPhone. Og som alltid sier fra hvor min iPad sist var.

Så noen liker japanske biler, noen europeiske og noen amerikanske. Også koreanske og nå kinesiske.

Akkurat som med mobiler. Har vært igjennom Nokia, Sony Ericsson og Sumsang. 
En kamerat hadde den første Nokia smartphone. Forferderlig sak som han ikke klarte å bruke, og som jeg prøvd å hjelpe han med.

En bra ting med Google: der finner man alltid svar på hva man skal gjøre hvis man har problemer med sin Android eller iPhone.

Så, etter å ha hatt iPhone i snart 7 år, Android siden 2011, vil alltid være krøkkete i mine øyne, fordi Apple kan så mye mer fordi man da er medlem av den blå klubben. Man er inne i Apple systemet.

På min siste jobb for 6 år siden fikk alle sjefer osv. gratis mobil av firmaet : iPhone.

Når så du sist en reklame fra Apple? De trenger liksom ikke å reklamere så mye, media gjør det for dem.
Både Haaland og vår siste skidronning har reklamert for to forskjellige Android telefoner. Sikkert godt betalt.

PS: vil du ta bilder av månen, så er foreløpig Sumsang best. 
Godt valg.

PPS: jeg er en gammel gubbe.

 

Endret av Kjell Olaf Winther
Lenke til kommentar

Om du er villig til å betale prisen for en iPhone 13 eller iPhone 13 Pro så er sikkert det noe av det beste en kan få. Men jeg tror ikke det er så stor forskjell på en Android i samme prisklasse. Den største fordelen vil jeg tro er om en har flere Apple enheter, f.eks iPad.

Her er en sammenligning mellom iPhone og Android:

https://www.computerworld.com/article/2468474/iphone-vs-android-which-is-better-for-you.html

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...