Gå til innhold

Lys i kjøleskap når man åpner døren


Anbefalte innlegg

Hei,
Jeg kjøpte nylig et nytt kjøleskap. Det første jeg gjorde var å bytte side på døren, la det hvile 8 timer ish også sette det på. Det fungerte helt fint med lys i starten, men plutselig stoppet lysene i kjøleskapet å skru seg på når jeg åpner døren. Jeg klarer ikke finne noe om hvordan sensoren fungerer (har lest gjennom alt av dokumenter på Samsung sin side). Samsung sin support var heller ikke noe hjelpsom da de sa det ikke ble dekket av garantien og det måtte bli reparert av en tekniker. Tenkte å høre om noen har noe tips til hvordan jeg kan fikse det? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
humanji skrev (1 minutt siden):

Hei,
Jeg kjøpte nylig et nytt kjøleskap. Det første jeg gjorde var å bytte side på døren, la det hvile 8 timer ish også sette det på. Det fungerte helt fint med lys i starten, men plutselig stoppet lysene i kjøleskapet å skru seg på når jeg åpner døren. Jeg klarer ikke finne noe om hvordan sensoren fungerer (har lest gjennom alt av dokumenter på Samsung sin side). Samsung sin support var heller ikke noe hjelpsom da de sa det ikke ble dekket av garantien og det måtte bli reparert av en tekniker. Tenkte å høre om noen har noe tips til hvordan jeg kan fikse det? 

Hva mener du med bytte side på døren? 

Mener du at du har byttet side på hengslene for å få det til og åpne den andre veien? 

Lenke til kommentar

Jeg regner med at denne kontakten sitter skjult under plasten. Blir gjetning her nå, men tipper det er en magnetkontakt. Mottaker på kjøleskapdelen og "sender" på døra. Når disse to kontaktene ser hverandre og er nærme nok, så slås lyset av. Det motsatte skjer hvis dem ikke lenger ser hverandre. 

Disse sensorene kan sitte hvor som helst, men sjekk at du ikke har kunne ødelagt noe.

Lenke til kommentar

Ja jeg tror også at det er en magnet løsning. Jeg ser på youtube at andre Samsung modeller har slike magnet løsninger. Jeg ser ingen antydninger til skader på skapet. Jeg var veldig forsiktig når jeg byttet side på hengslene, men det kan jo alltids hende. Jeg skal ta en sjekk på frontpanelet 👍

Lenke til kommentar
Bjerknez skrev (2 minutter siden):

Sjekk her:

https://downloadcenter.samsung.com/content/EU/202012/20201231084212708/1Door_RR7000_User-servicing-manual_26lang.pdf
 

Du har mest trolig ødelagt noen kabler nær du byttet side på døren. Eller glemt å sette på en kontakt, eller evt. satt dem feil. Det er også en varsel om dette. 

Ja jeg skal ta å åpne opp igjen for å se om kontaktene er koblet skikkelig sammen. Det var et godt tips! Det er jo litt trangt inni der så kanskje en av kontaktene har løsnet litt.

Lenke til kommentar
Bjerknez skrev (2 timer siden):

Siden luset virket først, men deretter stoppet og virke, så kan det tyde på dårlig kontakt i forbindelse med byttingen. Eller evt. at det er blitt skade på en ledning.

Da har jeg åpnet tatt av dekslene og sett på ledningene. Det var en dårlig forbindelse på en av ledningene og nå fungerer lysene igjen! Takk for forslag! 🙂

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...