Gå til innhold

Hva har vi i IT-bransjen i lønn?

Anbefalte innlegg

Gjest dc0ba...f6f
Skrevet

Hei! Jeg har 5 års erfaring som utvikler med fokus på .NET, backend og sky. Vurderer å begynne hos Webstep. Noen som vet hva jeg kan forvente i garantilønn hvis jeg står uten prosjekt en periode? Er det samme garantilønn for alle?

Anonymous poster hash: dc0ba...f6f

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Gjest dc0ba...f6f skrev (8 timer siden):

Hei! Jeg har 5 års erfaring som utvikler med fokus på .NET, backend og sky. Vurderer å begynne hos Webstep. Noen som vet hva jeg kan forvente i garantilønn hvis jeg står uten prosjekt en periode? Er det samme garantilønn for alle?

Anonymous poster hash: dc0ba...f6f

Samme for alle, 6 G.

• Liker 1
Gjest f8f53...78e
Skrevet
Stvgr skrev (13 timer siden):

Samme for alle, 6 G.

800k er jo ikke gale som et minimum 

Anonymous poster hash: f8f53...78e

Skrevet
10 hours ago, Guest f8f53...78e said:

800k er jo ikke gale som et minimum 

Anonymous poster hash: f8f53...78e

Og hvor lenge tror du at du får sitte på benken uten oppdrag i dagens marked? Veldig overraskende om de i det hele tatt tar noen inn med kun 5 år erfaring nå.

Skrevet
ps5 skrev (4 timer siden):

Og hvor lenge tror du at du får sitte på benken uten oppdrag i dagens marked? Veldig overraskende om de i det hele tatt tar noen inn med kun 5 år erfaring nå.

Kommer helt an på hvor trygg man er på seg selv, hvor mye driv man har og hvor etterspurt kompetansen er. Jeg kjenner folk med 5 års erfaring som fint kan være på benken over et halvt år eller mer, mens andre som i praksis går rett ut i nytt prosjekt (evt. noen uker benk mens de venter på oppstartsdato).

Nichen man jobber med har også mye å si. Er man UX-designer så er markedet mye hardere enn om man er en som jobber med f.eks. .NET, Azure, full-stack og annet som fortsatt blir etterspurt.

"5 års erfaring" er ikke likt for alle kandidater. Noen har lært mye mer enn andre på de årene, og noen brenner mer for yrket og kan hevde seg blant folk som har mer erfaring. Akkurat som du kan møte noen som har 10+ års erfaring og har satt seg fast i gamle spor uten å oppdatere seg.

Gjest c8099...932
Skrevet

Gikk fra 965 til 1020

Anonymous poster hash: c8099...932

Gjest 19c61...35b
Skrevet

Fra 1.25 til 1.31.

Anonymous poster hash: 19c61...35b

Gjest 8d9e8...7ad
Skrevet
goofymcduck skrev (8 timer siden):

Har folk fått lønnsjustering for i år?

Hos oss var det veldig variert. Noen nede i 1%, fleste rundt 3-%. Fikk selv 7-8%. Måtte ha egne forhandlinger til etter å ha fått hørt det første «forslaget» som var noe lavere.

Anonymous poster hash: 8d9e8...7ad

Gjest 740fe...731
Skrevet

Noen som har jobbet som utvikler hos Oslo pensjonforsirking, og kan dele sin erfaring der samt hva man kan forvente som lønn. 

Anonymous poster hash: 740fe...731

Skrevet
3 hours ago, Guest 740fe...731 said:

Noen som har jobbet som utvikler hos Oslo pensjonforsirking, og kan dele sin erfaring der samt hva man kan forvente som lønn. 

Anonymous poster hash: 740fe...731

Kommunale selskaper har gjerne ganske deterministiske lønninger basert på utdannelse og erfaring så dette vil være basert på din egen bakgrunn. Du kan antagelig ta det opp på intervju.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...