Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Modellforskjeller Miele vask/tørk


Anbefalte innlegg

Jeg må gå til innkjøp av vaskemaskin og tørketrommel. Valget har falt på Miele pga. gode erfaringer. Når jeg ser på modellene så skjønner jeg ikke hvordan prisene på 4-5 såvidt jeg kan se like maskiner kan variere med nesten 10k på Power/Elkjøp. Er det noen som har noe kunnskap om hvorfor den dyreste koster 30k og en som virker helt tilsvarende koster 20k?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Miele sine vaskemaskiner er bygget på samme konstruksjon, så alle skal ha samme kvalitet og forventet levetid. Prisene variere også noe avhengig av tilbud/kampanjer. Forskjellene på modellene er spesifikasjoner og finesser. De viktigste forskjellene er kanskje kapasitet (7kg / 8kg / 9kg) og sentrifugehastighet (1400 eller 1600 o/min). Ellers får man flere finesser når man går opp i pris, f.eks. WiFi/app, TwinDos (auto. dosering), trommelbelysning, flere programmer, lekkasjesikring (som på oppvaskmaskiner). På de dyrest får man lavere støynivå og M Touch (touchskjerm omtrent som på mobil). I tillegg har Miele vanligvis en billigmodell med dårligere forbruksdata og rett panel (de andre har skrått panel).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...