Gå til innhold

Snikende luft


Anbefalte innlegg

Hei

Jeg kom til å tenke på et tilbakevendene luktproblem på badet jeg opplevde for en tid tilbake.
En gang i blant oppsto en meget stram lukt i baderommet som varte en dag eller to og som ikke kom fra toalettbesøk o.l.
Hver gang denne lukten oppsto satt jeg i gang med å feilsøke ved å plassere nesen min i ventilasjonsåpninger og baderomsluk, men den gang var det aldri noen lukt fra disse åpningene. Dette pågikk et par år.
En gang i blant dukket denne stramme lukten opp og fylte baderommet i en eller to dager.
For å spole fort frem så viste det seg at det var vannlåsen i sluket på badegulvet som fordampet fra  varme fra vamrekabler i badegulv og eller høy utetempratur som varmet opp bygget/strukturen rundt vannlåsen. Jeg regner med at vannlåsen i dusj/gulvslukene ble forsynt med vann fra dusjing  og jeg hadde latt være med å dusje et par dager (jeg dufter naturlig bra ;))
Som sagt, dette skjedde en gang i blant over en periode på to år og hver gang forsøkte jeg med å lukte meg frem til kilden uten sukses.

Er det noen som kan forsøke å forklare hva som foregikk her? Altså, hvorfor kunne jeg lukte den stramme lukten i rommet, men ikke når jeg plasserte nesen "nedi" baderomssluket?
Jeg ville forventet at det ville vært ekstra sterk lukt der.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Inspisér sluket, ta av rista! Mitt sluk ble installert i 1996 og var konstruert i plast. En kopp som utgjorde halve vannlåset manglet den ene siden, det var gnagemerker langs kantene (antagelig rotter). Jeg har byttet kopp, hvis jeg skal bytte hele sluket er dette en større operasjon. Da må det støpte baderomsgulvet bankes opp for å kunne støpe på plass et nytt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...