Gå til innhold

NHH vs NTNU vs OsloMet


Anbefalte innlegg

Diskusjon.no, kjør debatt!

Jeg skal studere økonomi og administrasjon, men er usikker på hvor. Jeg har karaktersnitt til å komme inn hvor jeg vil, inkludert nhh.

Det står mellom nhh, ntnu og oslomet.

Den største fordelen med nhh er at jeg er garantert å komme in på master der hvis jeg begynner med bachelor. 

I Trondheim er står studentmiljøet rundt teknologi sterekere. Jeg er interessert i programmering, og liker å lage kule prosjekter:)

Ntnu tilbyr også et femårig program, litt som nhh. Er nhh betraktelig bedre?

Jeg har intrykk av at det enklere å bo i Bergen, med bybanen, og at det ikke er snø hele året.

Hvilke andre aspekter burde jeg tenke på, og hva tenker dere om det jeg tenker?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har ikke jeg studert økonomi/administrasjon, eller noe liknende, men jeg ville også valgt NHH om intensjonen var å velge "best mulig". Jeg har 7 år fra NTNU (realfag). Trondheim er en fantastisk studentby, men NTNU er et universitet der ingeniørene veier tyngst.

Om du er interessert i programmering er det miljøer i både Bergen og Oslo som er vel så gode som Trondheim.

For øvrig er det ikke "snø hele året" i noen av byene på fastlandet i Norge som har universitet/høyskole.

Lenke til kommentar

Jeg stusser litt over at du i det heletatt vurderer rene økonomistudier når du beskriver deg selv slik: "Jeg er interessert i programmering, og liker å lage kule prosjekter:)" - og i tillegg har karakterer nok til å komme inn på akkurat hva du vil.

Se deg om etter studieprogrammer med tverrfaglighet. Vurder hele utgangspunktet om å gå for økonomi. Du har flaks nok til at egenbeskrevet interesse også gir rom for matnyttige studier der du faktisk studerer noe du brenner for, direkte. Trivsel er viktig, og det er triveligere å være student om man treffer rett. Selv om det sikkert går an å knote litt med prosjekter ved siden av studiene, så blir det noe helt annet.

Jeg er forøvrig greit fornøyd med de økonomiemnene jeg tok hos TØH. Aner ikke hvor relevant den erfaringen er nå etter 5-6 år og en fusjon... (+ jeg var nettstudent) men nevner det allikevel. Inntrykket var positivt, og i motsetning til ellers litt variabel kvalitet hos HiST - så var det gjennomgående godt opplegg.

Som studentby er Trondheim... ja -  fantastisk. :love:

Endret av Jann - Ove
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...