Gå til innhold

Tesla åpner enda flere Supercharger-ladere for alle


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

*Lufta er for alle*... Det gjelder vel strømmen også.

Men det krever skikkelig oppmerking av "parkeringsarealet" for hver pumpe, sånn at det er OVERtydelig hvilken pumpe som hører til hvilken parkeringsrute. Sånn at generiske elbilier i hvertfall SER hvor de bør bestrebe seg på å parkere, sålangt det lar seg gjøre. På litt sikt så må nok ladekablene forlenges også. På nye ladepunkt må det skje fra start selvfølgelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
ali q skrev (1 minutt siden):

Hvis du på Tesla sine ladestasjoner ikke skjønner hvilken stall som tilhører hvilket ladepunkt så tror jeg det er best at du leverer tilbake førerkortet..

Basert på bildene som florerer på nett, så er det visst MANGE som bør levere inn sertifikatet da. 😉

Men det er nok ikke bare manglende situasjonsforståelse som er problemet. Korte ladekabler kombinert med upraktisk plasserte ladeluke "tvinger" nok endel til snodige feilparkeringer ved ladestasjonen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er veldig enkelt: Har du en bil hvor ladeport er på feil sted, så kan du ikke lade hos Tesla.
Hvorfor Tesla skulle tilpasse seg allverdens snodige plasseringer av ladeport forstår jeg ikke.
(Har ikke Tesla, men har ladeport på "riktig" sted, og lader der stadig vekk, helt supert tilbud)

Lenke til kommentar
jr_605 skrev (22 minutter siden):

Det er veldig enkelt: Har du en bil hvor ladeport er på feil sted, så kan du ikke lade hos Tesla.
Hvorfor Tesla skulle tilpasse seg allverdens snodige plasseringer av ladeport forstår jeg ikke.
(Har ikke Tesla, men har ladeport på "riktig" sted, og lader der stadig vekk, helt supert tilbud)

Jo det kan du. Du kan risikere å ta opp to plassar for å lade, men er det ope for alle så må ein rekne med at dei med ladeluke på motsatt side av Tesla òg brukar stasjonane.

Det er Tesla som har valgt å opne for alle, og dei veit at dette er ei utfordring.

Lenke til kommentar
33 minutes ago, jr_605 said:

Det er veldig enkelt: Har du en bil hvor ladeport er på feil sted, så kan du ikke lade hos Tesla.
Hvorfor Tesla skulle tilpasse seg allverdens snodige plasseringer av ladeport forstår jeg ikke.
(Har ikke Tesla, men har ladeport på "riktig" sted, og lader der stadig vekk, helt supert tilbud)

Såfremst det ikke er stor pågang burde det vel gå fint, men om dem begynner å tar opp 2-3 stolper og det står folk i kø så er det forståelig om noen blir gretten.

Tok selv opp 3 ladestolper engang jeg ladet på supercharger med henger. Det var ingen andre der så kunne bare stille meg sidelengs uten at noen fikk problemer med det. Man trenger jo gjerne bare å står der i 15-20 minutter om man har en bil som takler effekten.

Endret av Complexity
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...