Gå til innhold

Ser ingen muligheter for kutt – Ruter advarer mot å bygge Fornebubanen


Anbefalte innlegg

29 minutes ago, spiff42 said:

Nei, vi lærte dessverre ikke av Paris og andre byer som brukte pandemien til en storstilt utbygging av sykkelveier. 

Utover å bygge en type infrastruktur myndigheterne selv frarådet å bruke i ~2 år, burde man heller se på å kreve at virksomheterne legger til rette med mest mulig hjemmekontor for alle som faktisk kan utføre jobben hjemmefra; kanskje til og med kreve at en viss andel av de som kan faktisk jobber hjemmefra.  Vi har jo set det fungerer helt fint i praksis og uten å ha finregnet på det, vil jeg tro det omtrent halverer kapasitetsbehovet på offentlig transport over natten og da trenger man ikke bruke tid og penger på videre utbygging. 

Når det gjelder Fornebu-banen, så er der stort sett ingen jobber i Telenor-bygget og alle de omkringliggende kontorer som ikke kunne blitt utført like godt hjemmefra, så jeg ser overhodet ikke nytten med den banen lenger - og jeg jobbet i Telenor-bygget i mange år. 

Mht sykkelveier, så gir det mindre mening her enn i Paris (det forstår du sikkert godt) og med den ukulturen der hersker blant syklister her som uansett ikke vil bruke sykkelveier av ren prinsipp, så ville det være å kaste bort penger. 

Endret av tigerdyr
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...