Gå til innhold

Argh! Hvor ligger feilen? Krise...


Anbefalte innlegg

Hey you!

Jeg har en nesten ny (3 mnd.) HP pc, og nå de siste 4-5 dagene har det dukket opp et problem:

Når jeg slår av maskinen nekter to "programmer" å slå seg av! Den ene heter noe slikt som -winupdater.exe- og den andre -ccApp-

Det skal jo gå helt smooth egentlig?

Installerte "Webroot: Spy Sweeper" for 2 uker siden fra download.com, og der hadde den fått litt negativ kritikk for å ha gjort WinXP litt ustabil... Kanskje feilen ligger her? Programmet er jo krise-viktig :no:

 

Håper noen kan hjelpe, hater slike bagateller! Gidder nesten ikke å levere den for service, de formaterer som regel og re-installerer windows og jeg har ikke kapasitet eller økonomi til å ta back-up av alt...

 

 

Takk :thumbup:

Endret av D2001
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fra et kjapt søk i google:

 

ccapp - ccapp.exe - Process Information

Process File: ccapp or ccapp.exe

Process Name: Common Client CC App

Description: Associated with Norton AntiVirus 2003 which works for Auto-protect and E-mail checking facilities.without this both can not function correctly.

Company: Symantec Corporation

System Process: No

Security Risk ( Virus/Trojan/Worm/Adware/Spyware ): No

Common Errors: N/A

 

wupdater.exe (hvis det er denne) kan du lese om i denne tråden

http://www.nibbleguru.com/probs/161/243

Det er visst et virus av noe slag. Står hvordan man fjerner det på den linken.

Lenke til kommentar

Har funnet ut litt mer:

 

Filen heter: "wupdater.exe"

Den befinner seg i: c:/programfiler/common files/updater

 

Kan ikke dette her, men stemmer ikke det at hvis dette var en vanlig win fil, så burde den ha ligget i windows-mappen?

 

Kanskje det ble litt mer forklarende?

 

Er redd at PCen skal bli helt herpa hvis jeg fjerner den. Kan jo gjenopprette'n fra papirkurven da??

Lenke til kommentar

Nei du trenger ikke å formattere. Det er en veldig grundig steg for steg beskrivelse på hvordan man fjerner dette (må kjøre et par forskjellige scanneprogrammer bl.a). Det er altfor mye til at jeg orker å oversette hele sida til norsk, så jeg foreslår du ber om hjelp av noen i familien din eller bekjente som kan engelsk og kan lese på sida mens de sitter ved maskinen din.

 

Det er diskutert litt fram og tilbake hva som forårsaker det der, og hva som skal gjøres for at det skal forsvinne. Men det er som sagt veldig mange poster i et forum på engelsk.

Linken står i det første svaret mitt.

Det virker som å være en slem spyware-komponent som du kan fjerne med hvilket som helst spyware removal program, f.eks. ad-aware, eller et verktøy som er spesiallaga for å fjerne wupdater.exe, på http://www.winpatrol.com

 

Håper dette hjelper.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Nei du trenger ikke å formattere. Det er en veldig grundig steg for steg beskrivelse på hvordan man fjerner dette (må kjøre et par forskjellige scanneprogrammer bl.a). Det er altfor mye til at jeg orker å oversette hele sida til norsk, så jeg foreslår du ber om hjelp av noen i familien din eller bekjente som kan engelsk og kan lese på sida mens de sitter ved maskinen din.

 

Det er diskutert litt fram og tilbake hva som forårsaker det der, og hva som skal gjøres for at det skal forsvinne. Men det er som sagt veldig mange poster i et forum på engelsk.

Linken står i det første svaret mitt.

Det virker som å være en slem spyware-komponent som du kan fjerne med hvilket som helst spyware removal program, f.eks. ad-aware, eller et verktøy som er spesiallaga for å fjerne wupdater.exe, på http://www.winpatrol.com

 

Håper dette hjelper.

Var det virkelig sååå let?

 

Fant ut at plagen kom med Kazaa, og da reinstallerte jeg det, og slettet det så med uninstall-programmet som fulgte med. Dermed brukte jeg SpySweeper til å rense PCen for alle spy'es...

 

 

Og nå er min kjære PC kurert :cool:

Lenke til kommentar

Ingenting er umulig å fixe. Formattering av Windows bør være aller aller aller siste utvei, når du ikke har sjans å finne noenting på Google.

Det bør absolutt ikke være det første du tenker på når noe galt skjer.

Finn ut hvilken fil som plager deg (i dette tilfellet var det jo lett), og søk på filnavn på internett..finnes utrolig mye rart der ute.

 

Jeg visste ikke et døyt om wupdate.exe før du spurte, men skrev bare "wupdate.exe" i google, så kom det opp masse sider med info om hva det var og hvordan det fjernes. Google er vår venn.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...