Gå til innhold

Samsung S8 på havets bunn. Usikker på cloud-mulighetene.


Anbefalte innlegg

En forglemmelse av å ta igjen glidelås på lomma sammen med en fortøyning av båt, gjør at tlf min ligger på 4m dyp ved en brygge ved sjøen.

Anser tlf som tapt, men skulle gjerne hatt bildene som var der. Gjerne alt av kontakter osv også, men bildene er viktigst.

Er relativt grønn når det kommer til det området, men er det sånn at samsung cloud lagrer alt jeg lagrer på telefon?

Det var en Samsung s8, men jeg kommer ikke inn på samsung kontoen jeg hadde der. Har prøvd via pc, samt en Iphone 11 jeg nå bruker som en foreløpig telefon.

Er det sånn at jeg er sikra, og bare kan gå til nærmeste butikk/mobilstand å få hjelp, eller er jeg ille ute mtp bildene? 

Er som sagt kan ubrukelig når det kommer til dette, aldri hatt interessen og dermed heller aldri kikket mye på det.

 

Håper på hjelp..!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan det være satt opp til sync med google photos også? I så fall kan du prøve å logge inn på google kontoen å sjekke der.

Siden den er IP68 så hadde jeg faktisk fridykket ned å hentet den opp igjen å forsøkt om det var mulig å redde den. Den skal egentlig ikke tåle trykket og lang tid, men worst case så fikk man et kaldt bad og har man flaks så er det mulig den lever såpass at en får hentet ut backup.

Lenke til kommentar

Ahh…! Hadde flere googlekontoer, så bildene lå heldigvis på Google Foto..!

Da ble helg og nok hele påska ca 100 ganger bedre enn antatt!

Takk for tips!
 

Men når vi først er på temaet, så mangler jeg fortsatt alt av meldinger, samt kontakter jeg har fått ca siste 2år. Eldre kontakter har jeg, dukket opp ved en anledning når jeg rota inne på div samsung og google kontoer.

Disse tingene var det jeg var mest sikker på skulle være sikkerhetskopiert, men så er det å finne fram til det da..

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå ser jeg at strømsparing på tlf kan gjøre at synkronisering ikke fungerer som den skal.

Jeg hadde strømsparing på siste tids på dårligere batteri, kan mulig stemme med tidsrommet jeg mangler nye kontakter fra.

Er kanskje bare å glemme å få tak i de kontaktene fra noen sky eller lignende da..?

Er det noen poeng å hente opp en tlf som har ligget 1-2 døgn i sjøen, mtp engasjere dykker? Den hadde sprukket skjerm et par plasser mtp IPgrad/vanntetthet.. Er det lite håp for å hente ut kontakter/sms, så er det kanskje ikke verdt bryet.

Lenke til kommentar
cinquedas skrev (2 timer siden):

Nå ser jeg at strømsparing på tlf kan gjøre at synkronisering ikke fungerer som den skal.

Jeg hadde strømsparing på siste tids på dårligere batteri, kan mulig stemme med tidsrommet jeg mangler nye kontakter fra.

Er kanskje bare å glemme å få tak i de kontaktene fra noen sky eller lignende da..?

Er det noen poeng å hente opp en tlf som har ligget 1-2 døgn i sjøen, mtp engasjere dykker? Den hadde sprukket skjerm et par plasser mtp IPgrad/vanntetthet.. Er det lite håp for å hente ut kontakter/sms, så er det kanskje ikke verdt bryet.

Har den sprukket skjerm er det neppe noe poeng. Det er en Long shot selv når den er hel siden ratingen er til 1.5m mener jeg og ikke 4m. Eneste er om du lagret ting på SD kortet så kan du hente det ut fra det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...