Gå til innhold

trådløs bredbånd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ilpostino skrev (2 minutter siden):

Mamma og pappa har hatt satellitt på hytten og hjemme i en årrekke og har aldri hatt noe å utsette på de. Kundeservice er raske og gir relevante svar.

jeg ble veldig usikker siden dem har veldig dårlig samarbeidsavtale med montørene. Det er hårreisende service jeg har erfart fra montørene. 

Jeg kan sikkert montere selv opp parabolen og trådløst bredbånd?

Lenke til kommentar
ilpostino skrev (2 minutter siden):

Vi har montert parabolen på hytten selv, og det gikk fint. Når det gjelder trådløst bredbånd er det såpass teknisk at jeg tror du må bruke en montør for å få satt opp.  

hvem er leverandører av trådløst bredbånd? alle har jo binding. Egentlig ønsker jeg ingen binding. 

Lenke til kommentar
11 hours ago, stamkunde said:

jeg ble veldig usikker siden dem har veldig dårlig samarbeidsavtale med montørene. Det er hårreisende service jeg har erfart fra montørene. 

Jeg kan sikkert montere selv opp parabolen og trådløst bredbånd?

For trådløst bredbånd er montør påkrevd. Og installasjonen er vel inkludert. Når det vel ellers gjelder montører, så er det en del tusen av dem. Som på mange andre områder, møter man vel på de som gjør en god jobb og er hyggelig, de som gjør en dårlig jobb, de som har en dårlig dag osv. Kan vel være forskjellige installasjonsselskaper også som står for installasjonen avhengig av hvor i landet det er.

Lenke til kommentar
11 hours ago, stamkunde said:

hvem er leverandører av trådløst bredbånd? alle har jo binding. Egentlig ønsker jeg ingen binding. 

Telia og Telenor leverer nettet, og så er det forskjellige aktører som baserer seg på mobilnettene til disse to. Det er så vidt jeg kan forstå fult mulig å unngå binding, men da er gjerne installasjonen langt dyrere...

Lenke til kommentar
NULL skrev (10 timer siden):

For trådløst bredbånd er montør påkrevd. Og installasjonen er vel inkludert. Når det vel ellers gjelder montører, så er det en del tusen av dem. Som på mange andre områder, møter man vel på de som gjør en god jobb og er hyggelig, de som gjør en dårlig jobb, de som har en dårlig dag osv. Kan vel være forskjellige installasjonsselskaper også som står for installasjonen avhengig av hvor i landet det er.

jeg fikk parabolen for en uke siden, og de har planlagt å montere den om 12 dager, det vil si 3 uker etter at jeg fikk parabol pakken. 

Jeg skulle kanskje bare sagt ja kom mellom 8-12 på meldingen jeg fikk før jeg hadde fått noe hente bekreftelse fra posten. Samt jeg stolte jo på at om jeg svarer nei, så vil montøren ringe før 24 timer har gått. Jeg fikk ingen telefon. Jeg måtte finne ut hvilket selskap som monterer, og jeg kom såvidt igjennom på telefonen første gang, deretter email at jeg ville få "direkte" kontakt med montøren, men ventet ytterligere to dager uten noen telefon, da jeg prøvde å ringe tilbake til selskapet... denne gang ved at jeg ikke kom igjennom... 

Nå har jeg brukt angrefristen. 

Lenke til kommentar

Ting tar tid…hvor i landet bor du? Da jeg flyttet sist gang for 4 år siden og før det for 7 år siden, så tok det 2-3 uker før alt var i orden.

Fra Akershus til Østfold, og senere innen Østfold. Første gangen jeg flyttet fikk jeg god hjelp av montøren til å legge 2 ledninger ned fra en liten bakketopp og ned til huset. 40 meter, fikk innkjøpspris på coax ledningen. 

Og så er det visst noe som heter påske….

Endret av Kjell Olaf Winther
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...