Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Den store MC-tråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bjerknez skrev (1 time siden):

Her er videoen jeg filmet når jeg kjørte samens med flere fra Flekkefjord i retning Stavanger for snart 10 år siden :)

 

Fin vei med en 911 også det der. Kjørte der sommeren 2022.

Lenke til kommentar
Auto Asmodeus skrev (12 minutter siden):

Så ut som fine veier ute hos deg der. 😍 Har også vurdert SC og Scorpion i tillegg til Arrow, men som sagt: «nysykkelrusen» er jo der ennå, så jeg føler jo ikke desperat for å endre noe. Skal lytte og lære litt mer i mellomtiden.

Finnes det eksosanlegg til Street Triple som har e-merking?

Lenke til kommentar
Auto Asmodeus skrev (22 minutter siden):

Så ut som fine veier ute hos deg der. 😍 Har også vurdert SC og Scorpion i tillegg til Arrow, men som sagt: «nysykkelrusen» er jo der ennå, så jeg føler jo ikke desperat for å endre noe. Skal lytte og lære litt mer i mellomtiden.

Dette var dog ikke "hos meg" :) 

Jeg bor i Fredrikstad. Men ja, fine veier dette. :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Sydvest skrev (På 20.5.2024 den 8:14 PM):

Finnes det eksosanlegg til Street Triple som har e-merking?

Mange slip-on, men du får gjerne en del herk med å få den til å gå fint. 765-ene går veldig fint med originalt anlegg. 

Lenke til kommentar
Hansien skrev (11 minutter siden):

Komfortsete, justering/heving av styre, justere dempere så dem blir mykere og sluker dumper mye bedre, annen plassering av fothvilere om mulig eller bytte til noen hvor det er mer fokus på komfort enn sportslighet.

Å vipps, så har man en adventure sykkel 😅

Lenke til kommentar
OJ Doe skrev (16 timer siden):

Noen tips for å gjøre en Street triple 765 RS litt mer turvennlig? Vinden er greit, og bagasje har jeg. Det er mest komfort det gjerne skulle vært gjort et løft på. 

Kult med RS - jeg synes min er stiv og sportslig satt opp, og når jeg passerer 90 slåss jeg med vinden om plassen. Slik det skal være med en slik sykkel.

Men du kan jo tilpasse litt - start med å justere dempere og ta ut litt luft av hjula. Les litt her: https://www.triumphrat.net/threads/street-triple-rs-suspension-tuning.990575/

Siste alternativ: bytt sykkel. Denne sykkelen hadde jeg ikke giddet å kjøre langt med, kanskje 150-200 km nå som jeg er blitt bedre kjent med min - og hadde jeg måttet så hadde jeg vært sliten i rygg og rumpe etter ankomst..

Lenke til kommentar
Auto Asmodeus skrev (1 time siden):

Kult med RS - jeg synes min er stiv og sportslig satt opp, og når jeg passerer 90 slåss jeg med vinden om plassen. Slik det skal være med en slik sykkel.

Men du kan jo tilpasse litt - start med å justere dempere og ta ut litt luft av hjula. Les litt her: https://www.triumphrat.net/threads/street-triple-rs-suspension-tuning.990575/

Siste alternativ: bytt sykkel. Denne sykkelen hadde jeg ikke giddet å kjøre langt med, kanskje 150-200 km nå som jeg er blitt bedre kjent med min - og hadde jeg måttet så hadde jeg vært sliten i rygg og rumpe etter ankomst..

Min gamle Street Triple R kjørte jeg ca. 25.000km. med på et år og dagsetappene lå ofte på rundt 40-50 mil når jeg først var på tur. Det går helt fint, men man blir stiv og støl ja. Så er vi jo forskjellige alle sammen med tanke på hva vi tåler etc. 

Man kan kjøre langt med alle sykler. Men noen sykler er kanskje ikke like godt egnet som andre. Sånn er dte bare. Den "beste" sykkelen finnes ikke. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Hansien skrev (17 timer siden):

Komfortsete, justering/heving av styre, justere dempere så dem blir mykere og sluker dumper mye bedre, annen plassering av fothvilere om mulig eller bytte til noen hvor det er mer fokus på komfort enn sportslighet.

Sete er komfortabelt det, har satt dempere i komfort, og har passelig med luft. Skal få laget noen styrehevere, men det er litt dårlig plass på RS, korte kabler. Hadde gjerne satt på et bredere styre, sammen med litt høyere, men jeg får klare meg med litt høyere. Fotpinner er ikke mulig å fikse på ser det ut som, det blir for trangt ift gir og vinkelen blir feil når du flytter ut pinnen, som du må for å få den lavere. 

Auto Asmodeus skrev (1 time siden):

Kult med RS - jeg synes min er stiv og sportslig satt opp, og når jeg passerer 90 slåss jeg med vinden om plassen. Slik det skal være med en slik sykkel.

Men du kan jo tilpasse litt - start med å justere dempere og ta ut litt luft av hjula. Les litt her: https://www.triumphrat.net/threads/street-triple-rs-suspension-tuning.990575/

Siste alternativ: bytt sykkel. Denne sykkelen hadde jeg ikke giddet å kjøre langt med, kanskje 150-200 km nå som jeg er blitt bedre kjent med min - og hadde jeg måttet så hadde jeg vært sliten i rygg og rumpe etter ankomst..

Sliter ikke med vind, det går fint. Jeg har kjørt 35 mil, det var ingen problem, men jeg skulle gjerne hatt mer komfort like vel. 

Lenke til kommentar
OJ Doe skrev (6 timer siden):

Sete er komfortabelt det, har satt dempere i komfort, og har passelig med luft. Skal få laget noen styrehevere, men det er litt dårlig plass på RS, korte kabler. Hadde gjerne satt på et bredere styre, sammen med litt høyere, men jeg får klare meg med litt høyere. Fotpinner er ikke mulig å fikse på ser det ut som, det blir for trangt ift gir og vinkelen blir feil når du flytter ut pinnen, som du må for å få den lavere. 

Da begrenser det seg med muligheter ja. Ikke for det, et skikkelig sete fra f.eks seatconcepts kan fortsatt være en stor oppgradering.

Men fra enkelte leverandører, som seatconcepts, så krever det noe egeninnsats siden disse ofte kun leverer stoff og trekk.

Lenke til kommentar

Endte vist med å handle meg slipon fra leovince jeg i de sene timene på jobb der jeg sitter så alt for langt i fra sykkelen. Likte lyden kombinert med katalysator(og uten kat skulle jeg gå den veien etterhvert) og stilen på selve potten. Skal bli godt å få vekk noe av det grå/metal fargede som ikke hører hjemme på mopeden. Bare synd det er drøy leveringstid på dette.. 

1000-side-slip-on-stainless-steel.thumb.jpg.d08d21a84a172baf063772cd1418a348.jpg

Lenke til kommentar

Kjøpt "intercom" hos Ali. Hadde Sena for en del år siden da jeg tok lappen selv. Nå trenger jeg for å øvekjøre med avkommet. Eneste kvalitetsforskjellen jeg har merket så langt er på måten hovedenheten er festet til hjelmen. Men skjønner ikke helt at det skal forsvare 10 ganger høyere pris på sånt som Sena og co.

20240526_141133.jpg

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Auto Asmodeus skrev (18 minutter siden):

Kult. Soveposen så litt varm ut?

Nja... det er en Helsport Rago Down dunpose med comfort temp oppgitt til 0 C. Den blir nok i varmeste laget sommerstid kanskje, men det kommer jo litt ann på hvor og når man overnatter. Man MÅ jo ikke tre den på seg å lukke helt igjen. Man kan også bruke den som en dyne etc. 

Jeg kommer uansett aldri til å overnatte ute i kuldegrader så en dunpose med comfort temp på null grader var et godt kompromiss tror jeg med tanke på pakkstørrelse. 

På bilde over ser du pakkstørrelsen på min gamle fiberpose med comfort temp på +6C i forhold til dunposen. Veldig stor forskjell i størrelsen! Pakkstørrelsen var avgjørende for min del.

Lenke til kommentar

Hadde nok investert i en tynn teppepose dersom sommercamping er greia, ja. Men ser ikke for meg at jeg pakker sykkelen og drar på langtur med det første. (Skjønt den ene teppeposen min kan pakkes såpass kompakt at den nok får plass i tankvesken min. Men da blir det det, og intet annet.)

Lenke til kommentar
Auto Asmodeus skrev (53 minutter siden):

Hadde nok investert i en tynn teppepose dersom sommercamping er greia, ja. Men ser ikke for meg at jeg pakker sykkelen og drar på langtur med det første. (Skjønt den ene teppeposen min kan pakkes såpass kompakt at den nok får plass i tankvesken min. Men da blir det det, og intet annet.)

Kan være du har et poeng der. Får se om jeg finner en teppepose kanskje….

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...