Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Den store MC-tråden!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Måtte se på oppsummeringen fra kjøreskolen fra 2024. Den lyder på 41 324,- kronasjer. Startet selv på scratch uten motorsykkelerfaring.

Jeg er fornøyd med Deauvillen, men jeg er veldig fysen på mer dreiemoment... Har veldig lyst å supplere med denne:

📘 Manual en Español KAWASAKI 1400 GTR 2009 de Usuario PDF GRATIS

Har derimot flytteplaner. Tror de må ha førsteprioritering.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Javisst skrev (9 timer siden):

Måtte se på oppsummeringen fra kjøreskolen fra 2024. Den lyder på 41 324,- kronasjer. Startet selv på scratch uten motorsykkelerfaring.

Hvor mange kjøretimer var dette?

Skrevet
Javisst skrev (19 timer siden):

Totalt 26 kjøretimer ink bane og langkjøring + Oppkjøring.

Det var mye 🙄 betalte vel ca 22-23k totalt og hadde ikke så mye mer enn det obligatoriske.

Skrevet
On 7/22/2025 at 4:22 AM, Travellingman said:

Har kjørt en god del år med Ram Mount, aldri hatt noe problem med kamera. Kun Android mobiler jeg har hatt, er vel hovedsakelig et Apple problem. 

De siste årene har jeg imidlertid kjørt med Quad Lock både i bil og mc. Har demping på motorsykkelen, det fungerer veldig bra 👍

Alle telefoner med mekanisk stabilisert kamera blir ødelagt av å monteres på styret. Her er en liste filtrert på telefoner med OIS
https://www.klarna.com/no/shopping/cl/cl1/Mobiltelefoner/?attr_60529757=60529758&sort=popularity

Avhengig av hvor mye vibrasjoner det er på styret i din sykkel, så kan det gå fra timer til måneder før stabiliseringen blir ødelagt.

Skrevet

Det blir som oftest litt mer enn de prisene trafikkskolene oppgir. Jeg tror ikke dem tar med priser som andre skal ha. Som feks. Banekjøring, oppkjøring etc. dem viser som regel kun prisene som trafikkskolen tar. 

jeg betalte rundt 30.000 for 14 år siden. Da hadde jeg fire frivillige kjøretimer i tillegg for å sikre meg ett par lengre turer hvor  jeg selv mer eller mindre bestemte ruten for å forsikre meg om at oppkjlringen gikk smooth. 

30k er da absolutt alt. Inkludert avgifter, banekjøring, oppkjøring og hele sulamitten. Jeg tror kjøreskolen i seg selv tok rundt 15.000 (uten de ekstre fire kjøretimene). Resten gikk til andre ting. 

Så må man huske at man skal ha kjlreutstyr, hjelm, hansker etc. og ikke minst motorsykkel selvsagt og forsikringer samt at man bør sette av ca. 10.000 kr. I året til service og dekk. 

Det å eie en motorsykkel er slett ikke billig. Spesielt ikke hvis man skal ha en sykkel som ungdoman lika. Skal man bare ha en eldre adventure sykkel i 600 klassen og man skrur selv, så blir det langt langt rimeligere. En ny RR sykkel, not so mutch :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...