Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilforsikring og leiebil


Anbefalte innlegg

Bilskade forvoldt av motpart på min bil (Stor 4wd SUV) dekkes i sin helhet av motpartens forsikringsselskap. Bilen er levert til verksted og utbedring vil ta ca 3 uker.

Bilen jeg får av mitt forsikringsselskap iht vilkår er av klasse A, B eller C, dvs har jeg fått utlevert WV Golf.

Jeg har jo en SUV fordi jeg trenger det av høyden, størrelse og volumet. Selv er jeg høy, har barnevogn, og bilsete med meg. I en liten Golf får jeg såvidt plass til dette + 3 andre passasjerer. 

Mitt forsikringsselskap dekker ikke kostnader til større bil, og ber meg kontakte motpartens forsikringsselskap. De ber meg dokumentere behovet, men sier at det lite trolig blir godkjent utlegg til større bil ettersom man klarer å få inn bilsete og vogn i en Golf.

Dette merker jeg er veldig irriterende og lite profft at bileier skal sitte igjen med risikoen og ulempen etter bilskade forvoldt av annen.

Noen som har erfaring i slik situasjon?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
inlife skrev (18 timer siden):

Mitt forsikringsselskap dekker ikke kostnader til større bil, og ber meg kontakte motpartens forsikringsselskap. De ber meg dokumentere behovet, men sier at det lite trolig blir godkjent utlegg til større bil ettersom man klarer å få inn bilsete og vogn i en Golf.

Dette mener jeg er feil påstand fra ditt forsikringsselskap. Dette er regulert i vilkårene på DIN forsikring. Hva står det der? Det skal stå hva du har krav på av type/størrelse erstatningsbil. Hvis forsikringsselskapet ønsker at motpartens forsikring skal dekke de kostnadene, så er det forsikringsselskapet ditt som skal kreve det fra motpartens selskap. DU skal ikke måtte forholde deg til motpartens selskap i hele tatt. DU skal ikke være avhengig av hva slags forsikringsvilkår motparten har. Det blir helt irrelevant.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...