Jump to content
Redaksjonen.

I-formet hengebru blir Tønsbergs nye landemerke

Recommended Posts

trist å se man bare bygger en nordlig bru og ikkje også en sørlig bru - og trist å se man bygger en farlig bru , bærevaiere mm over kjørebanen vil gi fare for is og snønedfall så man er nødt til å velge h tårn som vanlige bruer har . evt kan man bygge brua som rørbru

  • Like 1
  • Innsiktsfullt 1

Share this post


Link to post

I Tønsberg-området er det kanskje ikke så vindfullt, men hvordan står ett slikt I-tårn seg i sterk vind i forhold til ett mer vanlig H-design?

Det har mye mindre fotavtrykk, men kanskje også mindre vindfang (?)

Share this post


Link to post

Kjempe bra! Tønsberg og Færder trenger å komme videre med denne løsningen, da trafikken til Nøtterøy/Tjøme hindrer videre utvikling av Tønsberg by.

Share this post


Link to post

Med tanke på klima som er her i Tønsberg så tror jeg ikke det vil bli noe reelt problem, men selvfølgelig noe som må vurderes. Rørbru så er vi godt utenfor kostnadsramme, noe som vil skrinlegge også dette prosjektet.

Share this post


Link to post

Virkelig på høy tid dette. Spesielt sommertrafikken over kanalbroa har blitt helt uutholdelig med all den ekstra trafikken som genereres av hyttefolk og besøkende. At broa har hatt til vane å bli stående i vertikal stilling fra tid til annen føles heller ikke spesielt trygt når sykehuset er på andre siden av sundet.

Share this post


Link to post

Det er så mange lignende saker at man blir fristet til å si at vi burde søke hjelp hos nabolandene. Jeg er av en generasjon som startet med ferdigtygde planer fra en skuff hos Vegdirektoratet. Vi hørte sjelden at noe var "for dyrt", men vi hørte mye om hva som ville bli den beste løsningen og trafikkvekst. Skal man bygge landet så kan man neppe ende opp med at det vil bli "for dyrt"!?

Share this post


Link to post

Hvordan er det egentlig planlagt å få trafikken fra broen og lenger ut på øyene? Skal du fra den broen der til f.eks Borgheim eller sør på øya så må man vel gjennom Munkerekka eller kjøre om Kaldnes og forbi Kanalbrua uansett. Munkerekka tåler ikke så  mye mer trafikk enn du har i dag og skal du først forbi Kanalbrua så vil du vel i storgrad enda ha samme trafikkproblemer som du har i dag.

Share this post


Link to post
13 hours ago, xaco said:

Hvordan er det egentlig planlagt å få trafikken fra broen og lenger ut på øyene? Skal du fra den broen der til f.eks Borgheim eller sør på øya så må man vel gjennom Munkerekka eller kjøre om Kaldnes og forbi Kanalbrua uansett. Munkerekka tåler ikke så  mye mer trafikk enn du har i dag og skal du først forbi Kanalbrua så vil du vel i storgrad enda ha samme trafikkproblemer som du har i dag.

Se bildeteksten øverst i artikkelen: Plasseringen er ca. en kilometer fra den Kanalbrua i sentrum og krever også en tunnelløsning under Teieskogen.

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...