Gå til innhold

Simrigg-kaféen - Alt i fra hjemmebygg til fullspekket oppsett


Anbefalte innlegg

UPS Jall.....

Spoiler

Fant ut hvorfor varsel om betaling av import avgift har gått ball. Av en eller annen uforståelig grunn har UPS registrert et telefonnummer på meg som jeg ikke har brukt på 3 år. Det er merkverdig da jeg har brukt UPS flere ganger siste året.

Oppdaget det tilfeldigvis under passord resett nå. Da får jeg rettet opp i det.

Det er vanskelig å dempe irritasjonen på at jeg nå kunne sittet med hele Fanatec løsningen denne helgen om jeg hadde fått denne informasjonen i det minste på e-post i tillegg til SMS til et eldgammelt nummer.

Verifon informasjonen er også som forduftet og jeg kan ikke betale på noen annen måte en vanlig banktransaksjon som gjør at jeg ikke vet om de en gang vil ha pakkene klarert til neste sendingsdag som er onsdag neste uke.

Jeg kan heller ikke opprette en raskere betalingsmåte via "personlig konto" uten å ha en faktura fra siste 45 dager som inneholder et 6 sifret UPS kontonummer. Betalingspurringen jeg fikk i dag inneholder selvfølgelig ikke dette. 

F... UPS!

Oppi alt dette forstår jeg ikke hvorfor de leverte en brakett til 300,- i dag som var en del av hele forsendelsen.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
bshagen skrev (6 minutter siden):

@Evil-Duck Er du fra Florø? Der har jeg jobbet noen uker gitt. Fin pub den Kinn-pubben :) 

Bor rundt 20 mil i bil fra Florø, litt nærmere Ålesund, men Kinn blir nok fort favoritt bryggeriet i ganske tett konkurranse med 7 Fjell. Vi er flinke når det kommer til god øl her på vestlandet :p

Endret av Evil-Duck
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Evil-Duck skrev (9 timer siden):

Ikke for å stresse noen men  :ermm:

 

Krysser fingrene for at det er snakk om en midlertidig prisøkning, om den er voldsom, grunnet alt som skjer i verden. Det ligger ganske langt frem i tid at nytt ratt og pedalsett skal handles inn og ønskelisten min er dyr nok allerede. 

Lenke til kommentar

Rundt nyttår fikk jeg et kick; jeg begynte å se på muligheten for å ordne en rigg så jeg kunne vinkle rattet mer horisontalt enn vertikalt. Når man kjører traktor og lastebil er ikke rattet vinklet rett mot deg, og alle rattbaser jeg har sett er jo nettop det.

Utfordringen var ganske enkel; kan jeg lage en slags avtakbar "table clamp" rigg med aluminiumprofiler?

Jeg tegna i MayCad og brukte en CAD fil jeg fant av basen. Perfekt til å planlegge eksakte mål. 

Dermed ble profiler bestilt fra Zeptobit til ca halve prisen av hva andre leverandører med lettvint nettside for bestilling forlangte. Mye av årsaken er nok frakt fra kontinentet.

Fra jeg bestilte base og ratt til den kom gikk det litt over tre måneder. Men nå er den endelig her og jeg digger det!!

 

Ting i etterpåklokskapens navn: jeg skulle undersøkt mer om lengde på rattstammen. Det ble lengre/høyere enn jeg venta. Jeg kan kompensere med å senke riggen skummelt mye. Derfor skulle jeg bestilt lengre profiler på hver side av riggen. Det var ikke spesielt kostbart men en irriterende slurvefeil/undervurdering :)

 

Ting jeg skal prøve å få lagd, og printe eller kjøpe;

- opplegg for å feste to joysticker, til f.eks skogsmaskin.

- en flate til mus

- støtte til tastatur

- feste til streamdeck xl

FC5A887C-5836-4476-B02E-E06D2611C947.png

B5669A3E-92AB-43AF-8C38-565265478B14.jpeg

Endret av OlaHaldor
  • Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar

Leste meg opp på hele tråden nå. Utrolig merkelig opplevelse med UPS, @Theo343 !

Jeg har ikke fått regning for import før etter 1-2 måneder! Men de kan være noen rotekopper. 3 av 4 pakker er levert så langt. I den siste er quick releasen.. heldigvis hadde jeg en annen quick release på et annet ratt som jeg flytta over og kunne teste i det minste. :)

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Først og fremst ett topp system du har ordnet deg @OlaHaldor :) Jeg vurderte også å kjøpe løse aluprofiler fra en 3. part men har ikke helt all knowhow, tid og ork så jeg lar pengene jobbe for meg akkurat nå. Men kudos :)

Er det Farming Simulator og Euro Truck Simulator du spiller? Streamer også? Husker også American Truck Simulator samt en Buss simulator i omtrent samme klasse. Mye moro her.
 
Opplevelsen med UPS (som ikke er over ennå) var helt av en annen verden. Det virket rett og slett som hun jeg snakket med var rusa/våknet fra en rus og at jeg vekket henne når jeg ringte. Helt absurd.

Men jeg fant ut i går kveld at årsaken til at jeg ikke har fått SMS fra UPS var at jeg for 7 år siden hadde laget profilen på Fanatec og der lagt inn det gamle jobbmobilnummeret som så hadde fulgt med inn i leveransen til UPS. Har fått rettet opp i det nå - uten at det hjelper meg i denne leveransen.

Men likevel, veldig merkelig at UPS baserer seg på å sende informasjon om betaling av importavgift kun på SMS,  fremfor i tillegg e-post. Det fremstår for meg helt uforståelig og lite profesjonelt. Selv om "alle" har mobil og sørger for å lade den er det ikke alltid teknologien fungerer som forventer og derfor bør man benytte flere plattformer på såpass viktige brev.

Fikk ellers bestlit litt mer godsaker i går kveld men kan ta lang tid før jeg får det. Uansett ingen krise.
image.png.b0f5ef13aab185e688e863cf71054622.png

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
3 hours ago, Hansien said:

Krysser fingrene for at det er snakk om en midlertidig prisøkning, om den er voldsom, grunnet alt som skjer i verden. Det ligger ganske langt frem i tid at nytt ratt og pedalsett skal handles inn og ønskelisten min er dyr nok allerede. 

De globale Alu prisene har doblet seg siste par år pga. pandemien og derav har SRD / Swedish Rig Design lagt ned sin butikk på ubestemt tid - i januar i år. Det var her jeg hadde tenkt til å kjøpe min alu rigg før jeg oppdaget det for en ukes tid siden.
image.thumb.png.70f5e6ad97a937761d9328aa48819e3b.png

I tillegg får vi nå effektene av krigen som rammer mye bredere, dessverre. Men ja man får håpe denne galskapen ikke blir langvarig. 

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Gjør UPS noe som helst rett (problemene startet riktignok med et 7 år gammelt mobilnummer på en shipping adresse hos Fanatec, selv om riktig mobilnummer ble brukt i kjøpet) ? Beklager off topic på dette. 

Spoiler

Det står virkelig på siden deres at man kan ringe den norske kundeservicen mellom 09-13 på lørdager. Når jeg ringer får jeg beskjed på norsk "Vår kundeservice er stengt". Jeg skulle ringe for å spørre hvordan jeg kan betale for å sørge for at de får det raskt nok til at de kan levere på forespeilt onsdag 16. mars.
Linken de sa skulle finnes på min profil for betaling fantes ikke all leting her ledet kun til en faktureringsside som krever en tidligere faktura.
image.png.d9cabc0fa5eaee542cd9c646c472c8ac.png

Men omsider fikk jeg snakke med en person på et callsenter i India som ga meg et norsk 815 nummer jeg kan ringe på mandag.

Det var ingen muligheter for at hun kunne sende meg linken til "speedy payment" via Verifone som skal ha blitt sendt til et gammelt mobilnummer.

Jeg fikk nå beskjed om å vente med å utføre betaling til jeg hadde snakket med norsk kundeservice på mandag. Så får vi se om det bidrar til ytterligere forsinkelser.

Snakket også med Verifone norge som var superhyggelige men selvsagt ikke kunne hjelpe i denne saken. Long shot 😛
 

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Re alurigg; jeg har aldri gjort noe sånt før heller. Det er relativt enkelt om man planlegger i MayCad først (gratis program!) 

jeg sendte rapport-fil fra MayCad til Zeptobit og fikk noen tips og råd. Prisen tatt i betraktning også var det helt naturlig å bestille der.

Fra bestilling til jeg pakka ut tok det to-tre dager. Kjapt levert!

(Fra Haugesund-området til dels grisgrendt strøk utenfor Jessheim)

Endret av OlaHaldor
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Quote

Er det Farming Simulator og Euro Truck Simulator du spiller? Streamer også? Husker også American Truck Simulator samt en Buss simulator i omtrent samme klasse. Mye moro her.

Stemmer @Theo343 :) jeg lager et norsk kart til Farming Sim 22. Ikke ofte jeg tar meg tid til å spille, men når det er tid vil jeg løfte opplevelsen noen hakk.

Lenge siden jeg har kjørt noe særlig Eurotruck, syns det er mest gøy når man kan gjøre det sammen med noen. Slappe av, kjøre, prate. 
 

Der sa du noe ja! Kanskje buss sim kunne vært litt mer gøy nå 😱

Endret av OlaHaldor
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Evil-Duck skrev (22 timer siden):

Bor rundt 20 mil i bil fra Florø, litt nærmere Ålesund, men Kinn blir nok fort favoritt bryggeriet i ganske tett konkurranse med 7 Fjell. Vi er flinke når det kommer til god øl her på vestlandet :p

Det er dere så absolutt! :D

@OlaHaldor Kult oppsett du har! Streamer du også (du nevnte streamdeck) :)

Ang. simrigg, jeg kikker mer og mer på den D2 til Komplett jeg altså, siden den er stiv og man kan kjøpe med stativ til begge sider (som kanskje man kan ha HOTAS på). Kjekt at den kan leveres fra en norsk butikken også. Så vurderer jeg en skikkelig VR-brille i tillegg om jeg skulle utvide til DSC. Men aller først så tenker jeg:

- Komplett rigg EDIT: D1 mente jeg
- Fanatec DD 8nm + Formula ratt
- Pedaler... Hmmmm, trenger ikke clutch til noe. Laveste til Fanatec noe tess? Finnes det andre pedaler som er ok? 

Endret av bshagen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

@bshagen 

Quote

Kult oppsett du har! Streamer du også (du nevnte streamdeck) :)

Streamer av og til når jeg jobber med kartet til Farming sim :)

Men bruker streamdecken like mye til produktive ting i forskjellige programmer. Og såklart til forskjellige funksjoner i spill. I farming sim og eurotruck er det kjekt til en hel masse ting som er greit å ha et ikon eller farge på, versus å måtte huske masse snarveier på tastatur :)

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...