Gå til innhold

Huawei utfordrer Remarkable


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
kremt skrev (6 timer siden):

Bedriften går visstnok relativt godt. Så jeg vil tro det er en del som virkelig bruker dette, ja.

Huawei gjør det veldig bra, det jeg funderte på er om det er noen som bruker håndskrift på brettet. 

Jeg har telefon og nettbrett fra Samsung; begge hadde med seg en penn, men jeg har aldri hatt noe behov for å bruke dem.

Lenke til kommentar
On 3/8/2022 at 9:07 AM, Per Magus said:

Jeg bruker lesebrett for å lese bøker i solskinn (ellers bruker jeg nettbrett). Jeg har ikke behov for håndskrift på en elektronisk enhet. 
Er det noen der ute som virkelig bruker dette?

Jepp. For meg har reMarkable erstattet nesten all bruk av penn og papir. Grunnen til at jeg gikk for en reMarkable var at den ikke var pakket med funksjoner og muligheter, men holdt fokus på en opplevelse av penn og papir uten forstyrrende elementer som e-post, nettleser osv (trenger man det, går man for en iPad eller noe tilsvarende fra Android-verdenen). 

I tillegg leser jeg dokumenter hvor jeg ønsker å ta notater i marg eller bruke "tekstmarker"-funksjonalitet på teksten. Savner farger, men bortsett fra det så fungerer det veldig bra. Har også dratt inn PDF-filer med inskannede skjemaer jeg er bedt om å fylle ut, og da fylt de ut for hånd og sendt de ut rett fra reMarkable-brettet. Har også fungert veldig god, men heldigvis noe som skjelden skjer da slike skjemaer er enklere å fylle ut via tastaturet (så lenge de lages for det).

Konsekvensen av å bruke reMarkable er at alle møtenotater, tegninger og egen ide-myldring, er samlet på ett sted. 

Det jeg ikke liker med reMarkable går på sikkerhet og sky: Den har ssh-porten påslått for pålogging, og det er ikke noen instillinger for å slå det av. Videre bruker den sky-løsninger som setter begrensninger for hva jeg kan skrive på den. Håpet er at det kommer en måte å sette den opp i et lukket og kontrollert nett, og trådløs sync kun til kontrollerte medier. 

Oppsummert: Funkjsonelt er reMarkable svært god. På sikkerhet har den et lite stykke igjen å gå (men når man ser på stillingsutlysningene de har ute, så er jeg trygg på at dette er noe som vil komme på plass på sikt).

  • Liker 2
Lenke til kommentar
On 3/8/2022 at 9:07 AM, Per Magus said:

Jeg bruker lesebrett for å lese bøker i solskinn (ellers bruker jeg nettbrett). Jeg har ikke behov for håndskrift på en elektronisk enhet. 
Er det noen der ute som virkelig bruker dette?

Åja, det er stylus og touchskjerm som benyttes på skole i dag. Vanlig blyant og papir går ut. Selv benytter jeg en laptop med stylus og er fornøyd med det, bortsett fra noe dårlig ergonomi, men jeg overlever. Har sterkt vurdert remarkable selv.

 

EDIT: Jeg vil jo føye til at stem med lommeboka. Ikke støtt kinesiske merker og selskaper.

Endret av TheAvatar
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Leorand skrev (3 timer siden):

Jepp. For meg har reMarkable erstattet nesten all bruk av penn og papir.

 

TheAvatar skrev (3 timer siden):

Åja, det er stylus og touchskjerm som benyttes på skole i dag. Vanlig blyant og papir går ut.

Takk for informasjonen. 

Personlig har jeg så stygg håndskrift at jeg i all hovedsak har benyttet tastatur (hard og soft) i flere tiår. Men det var interessant å få denne tilbakemeldingen.

Lenke til kommentar
3 hours ago, Per Magus said:

Personlig har jeg så stygg håndskrift at jeg i all hovedsak har benyttet tastatur (hard og soft) i flere tiår. 

Hehe… jeg har også en grusom håndskrift. Faktisk så ille at jeg knapt klarer å lese den selv. Og får bakoversveis over hvor godt reMarkable klarer seg når den konverterer notater til tekst. Er ikke sjelden jeg da klør meg i hodet og lurer på hvordan i h….. den forstod enkelte ord (tipper det er noe språkanalyse med i bildet). 😊

Lenke til kommentar
On 3/9/2022 at 9:50 PM, foto_12 said:

En morsom ting er å se hvor mange som kritiserer at reMarkable mangler bakgrunnsbelysning. Ser det både i ulike tester og på en del grupper på Facebook. Skulle vært interessant å vite hvordan de håndterer vanlig papir... har de oppdaget bruken av normalt lys der tro? Og ser de at det også er en mulighet her? 😁

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...