Gå til innhold

Asus K8V og minne


Boralis

Anbefalte innlegg

Har ikke personlig erfaring med SATA-disker, enda. Men jeg har SCSI. Kan det hende at du må inn med drivere til SATA-kontrolleren under installasjon av Windows? (Trykke F6 så vidt jeg husker helt i begynnelsen for å velge driver fra diskett). Se om det er en fil som heter noe slikt i driverene til SATA: TXTSETUP.OEM

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
[quote name='Snekker`n' date='12/01/2004 : 10:22'] Har nå oppdaget et annet problem med dette hovedkortet og det er at jeg ikke får innstalert OS på sata disk, disken blir funnet i bios uten problemer men når jeg skall innst finner ikke os noen disk i maskinen, har prøvd de kombinasjoner som finnst uten hell. Jeg har innstalert os på satadisker flere ganger tidligere uten dette problemet. [/quote]
Er dette når CPU er klokket eller ikke?

Har samme hovedkort i bestilling, anbefaler du det til folk som ikke klokker? GEIL minne har jeg på bestillinga så jeg er spent om gafflek får liv i maskina si.
Lenke til kommentar

Nytter ikke å trykke F6 heller har prøvd alle mulige kombinasjoner og diskene finnes i bios og når den booter opp men når innstalasjonen skal starte så får jeg beskjed om at windows ikke finner noen disker trykk F3.

Vet ikke om jeg vil annbefale det da det er slike problemer som dette, men med en vanlig ide disk fungerer det greit.

Lenke til kommentar
Har nå oppdaget et annet problem med dette hovedkortet og det er at jeg ikke får innstalert OS på sata disk, disken blir funnet i bios uten problemer men når jeg skall innst finner ikke os noen disk i maskinen, har prøvd de kombinasjoner som finnst uten hell. Jeg har innstalert os på satadisker flere ganger tidligere uten dette problemet.

jeg regner med at du setter inn 3.5 floppien med S-ata driverene når du innstallerer ? trykker f6 under winxp/2000 installasjonene. ?

Lenke til kommentar

Jeg sjekket driversiden til Asus, lastet ned SATA-RAID driveren nederst på siden. I den zip-filen er det en mappe som heter "Driverdisk\Sata", kopier innholdet i "SATA" inn på en diskett, slik at TXTSETUP.OEM ligger på roten. Når du da starter Win-install fra CD (boot fra CD), og med en gang det kommer opp, begynner installasjonsprogrammet å kopiere filer inn på disken, da står der at du skal trykke en tast helt nederst på skjermen dersom du vil laste inn egen driver. Den teksten forsvinner rimelig fort, 1-2 sekund.

 

Dette problemet er typisk ved nye harddisk-kontrollere. Jeg ser at det er en SATA-RAID kontroller på Asus sitt HK, så det er veldig mulig at Windows ikke finner kontrolleren akkurat på grunn av det.

Lenke til kommentar

synd å se at dere har problemer med via kortene deres.

Jeg har også et kt800 via kort men ingen problemer her:

 

http://www.hwb.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=491

 

Men jeg var også veldig skeptisk til dette før jeg kjøpte det.

(samme stygge erfaringer som over)

En kompis hadde derimot prøvd dette, og da tok jeg sjansen.

 

Må også si at jeg ikke gidder å overklokke, da dette ikke har noen hensikt uten pci/agp lock. (fikk til 210fsb)

Forøvring er jeg fornøyd med mitt A64-3000 system, og selfølgelig også mitt P4 system som skal oppgraderes til prescott så snart den kommer.

 

 

Bør vel slenge med at de som vil overklokke ikke bør kjøpe A64 systemene som

finnes på markedet idag, men de yter bra uten O/C da :)

Endret av airguard
Lenke til kommentar

Vet at du har OCZ minne Snekkern og følger derfor med nøye på problemene dine. Har OCZ 1gb pc3200 platinum minne selv. Lurte på om dette hk kanskje ville godta de:

Gigabyte K8NNXP nForce3 150

ATX/S-ATA/LAN/LYD/Firewire/

Noen som kan si noe om det... Skal bestille a64 nå og vet ikke hvilket hk jeg skal ha.

Lenke til kommentar
Vet at du har OCZ minne Snekkern og følger derfor med nøye på problemene dine. Har OCZ 1gb pc3200 platinum minne selv. Lurte på om dette hk kanskje ville godta de:

Gigabyte K8NNXP nForce3 150

ATX/S-ATA/LAN/LYD/Firewire/

Noen som kan si noe om det... Skal bestille a64 nå og vet ikke hvilket hk jeg skal ha.

Ja dette vet selvfølgelig GIGABYTE så det er sikkert ikke så dumt å sjekke opp sidene deres.

Lenke til kommentar
Vet at du har OCZ minne Snekkern og følger derfor med nøye på problemene dine. Har OCZ 1gb pc3200 platinum minne selv. Lurte på om dette hk kanskje ville godta de:

Gigabyte K8NNXP nForce3 150

ATX/S-ATA/LAN/LYD/Firewire/

Noen som kan si noe om det... Skal bestille a64 nå og vet ikke hvilket hk jeg skal ha.

Ja dette vet selvfølgelig GIGABYTE så det er sikkert ikke så dumt å sjekke opp sidene deres.

lista har du her :

 

http://tw.giga-byte.com/MotherBoard/Suppor...ogyGuide_73.htm

 

 

pr 2.oktober 2003 lol

Endret av airguard
Lenke til kommentar

Vel siste nytt ang dette kortet:

Klarte etter 5 forsøk å få innstalert os på sata disk, det jeg måtte gjøre var at jeg måtte legge inn satadriverne fra disketten akkurat som sist , så begynte den å boote fra cd rom etter en tid stoppet den opp, da måtte jeg restarte og samme prosedyren igjen bare at nå gikk den litt lengre. Etter 5 ganger var jeg gjennom hele prosedyren og alt startet som normalt. Restartet maskinen og alt funket fint, fant så ut at jeg skulle koble til min sata disk nr 2 også så jeg slo av maskinen og monterte denne. Resultatet var at bios fant begge og begynte å boote, men midt i bootinga skjedde noe merkelig, den stoppet opp ble stående der ca et min for så og fortsette men den siste disken tikket nå som et gammelt veggur og når maskinen var ferdig bootet var den ikke der lengre. Har funnet ut at den er helt død nå (prøvd den i en annen maskin men virker ikke der heller, den virket der tidligere)

Og som om ikke det er nok så fortsatte jeg med innstalering av div programmvare da det plutselig blir svart skjerm, jeg reebooter maskinen starter men intet bilde . Hva nå, jo jeg tar ut skjermkortet og flytter det over i den andre maskinen, ikke bilde der heller.

Så med andre ord dette hovedkortet har til nå kostet meg en hd + et grafikkort til nermere 5000.- kr.

Nei dette er IKKE X-files

Lenke til kommentar
Men om du har noen ekstra høvdinger ville jeg ambefalt deg å se litt på dette kortet:

 

http://www.hwb.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=489

 

Jeg har prøvd mye og jobber i databutikk selv. Etter min mening lager Gigabyte verdens beste hovedkort. De er stabile og yter meget bra. Eneste som mangler er monteringshull for vannkjøling etc. og mulighet til å stille spenninger litt lenger en hva som er "innenfor rimelighetens grenser". Og da er det vel kanskje ikke noe for snekker`n?

 

- Judaz -

Lenke til kommentar

Agh, surt å høre om disk og skjermkort da, men de skal du jo ha erstattet fra leverandør. At de leverer ut en vare som ikke bare ikke fungerer tilfredsstillende, men i tillegg herper opp resten av systemet , er kun deres ansvar. Hvem vet, kanskje det nye skjermkortet ditt er mer klokkbart? ;)

 

Edit: Og selv om jeg er fra nordnorge, er jeg glad jeg ikke hørte de setningene du uttrykte når du fant ut at både disken og skjermkortet var dødt. Tipper det ikke var salmer du sang på. :cool:

Endret av Tacritan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...