Gå til innhold

Russlands invasjon av Ukraina [Ny tråd, les førstepost]

Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Skrevet
Orake1et skrev (10 minutter siden):

Hvis vi skal late som at dette er juss vil den også gjelde Israel. Tror du det vil skje?

Fordi svaret på det spørsmålet er "nei", er dette politikk, ikke juss. Det holder ikke en domstol. 

Dette "dilemmaet" tolker jeg som whataboutisme. Diskuter heller den saken spesifikt i tråden om Hamas vs Israel.

Jeg er tilhenger av prinsippet om likhet for loven, men også tilhenger av å ikke blande sammen saker som ikke har noe med hverandre å gjøre og forsøke å sette de opp mot hverandre.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Simen1 skrev (14 minutter siden):

Jeg er tilhenger av prinsippet om likhet for loven, men også tilhenger av å ikke blande sammen saker som ikke har noe med hverandre å gjøre og forsøke å sette de opp mot hverandre.

Vel. nå snakker vi om hva en domstol vil konkludere med og de må forholde seg til hva loven sier og at alle skal behandles likt.

Jeg tror ingen tviler på at Simen1 ville dømt Russland veldig mye strengere enn alle andre, men det er en god grunn til at domstolene våre skal styres basert på lover og ikke hevngjerrighet. 

Skrevet
Orake1et skrev (2 timer siden):

Er EU i gang med aktivt selvmord?

Selvsagt kan ikke Belgia alene ta nedsiden for EUs dumskap. De skjønner at det kommer en rettssak, som de vil tape, og den regningen må deles. Opplagt. 

EU på sin side mangler pengene og ønsker tydeligvis å dytte regningen over på mindre nasjoner, som Belgia eller kanskje Norge. 

Jeg ønsker egentlig et sterkt EU, men et EU som forsøker å overkjøre befokningen istedenfor å lytte vil ikke overleve. Hvis medlemslandene sier "stopp" til mer støtte er EUs jobb å lytte, ikke true. 

En rettsak som Russland kommer til å tape. De må betale for alle skadene de har påført Ukraina og det overstiger beløpet som EU har fryst.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...