Gå til innhold

Russlands invasjon av Ukraina [Ny tråd, les førstepost]


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q
Bugle skrev (2 minutter siden):

Alt er er spill for galleriet fra Russland side?

Nei det er bare dysfunksjonelt og splittet

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7QKwQIfm
Brother Ursus skrev (Akkurat nå):



Nei, opprøret var høyst ekte. De skjøt ned seks helikoptre og et fly. Flyttet hovedstaden sin. Rømte Moskva.

Jeg lurer på hva Putin har lovet Prigozhin.

Jeg lurer heller på hva Prigozhin lovet putin.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7QKwQIfm
Gjest slettet-ld9eg7s96q skrev (1 minutt siden):

Nei det er bare dysfunksjonelt og splittet

Jeg ønsker gjerne å tolke dette på samme måte.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7QKwQIfm
Brother Ursus skrev (1 minutt siden):

Jeg tror alle ukrainere kommer til å tenke det samme nå.

Ukraina burde angripe Moskva.

Wagner gjør dette uforstyrret, så skal Ukraina gjøre det samme.

Hvilke ugler i mosen må til før man forstår at Ukraina ikke må gjøre det, uten betydelig tap?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7QKwQIfm

Kan dette være iscenesatt slik at andre grupperinger som er mindre enn Wagner skal få en pekepinn på hvor "umulig" det er å starte en revolusjon i russland, basert/bakgrunn av tidligere "anektering" av grensebyer i russland tidligere denne måneden.

Altså avtalt spill.

Lenke til kommentar
2 minutes ago, Bugle said:

Kan dette være iscenesatt slik at andre grupperinger som er mindre enn Wagner skal få en pekepinn på hvor "umulig" det er å starte en revolusjon i russland, basert/bakgrunn av tidligere "anektering" av grensebyer i russland tidligere denne måneden.

Altså avtalt spill.



Nei, for det viser jo tvert imot hvor enkelt det er. At med to tusen mann så kan du invandere Russland.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Markiii skrev (2 timer siden):

 

2. Finne en unnskyldning for å få Prigozhin til Belarus fordi det var ønskelig av en eller annen grunn. Enten fordi han må ta over fra en dødssyk Lukashenko, eller fordi han skal lede belarussiske styrker i et nytt forsøk på å angripe Kyiv? Eller kanskje Wagner skal flytte dit og brukes mot viktige mål i Ukraina?

Reposisjonering av Wagner-gruppen er i alle fall min hoved-konspirasjonsteori akkurat nå. Har en alternativ teori om at russerne ønsket å lokke ukrainerne til en forhastet offensiv fase, hvor russerne skulle sitte på de beste kortene. Det lukter i alle fall svidd når det omtrent ikke er bekreftede tap i Moskva-raidet, og offensiven gikk påfallende lett.

Jeg tror ikke Ukraina kommer til å gå for Moskva, uansett hvor åpen veien virker å være. Det er flere årsaker til det, men bare det at det, fra russisk ståsted, vil legitimere bruk av kjernefysiske våpen i konflikten, gjør at det neppe er aktuelt.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

For folk som synes det som skjer i Russland er for utrolig til å være sant (og at kuppforsøket ikke var et kuppforsøk), her er en tweet fra sjakklegenden Garry Kasparov

Nok en påminnelse at Russland kun simulerer et fungerende samfunn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...