Gå til innhold

Russlands invasjon av Ukraina [Ny tråd, les førstepost]

Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
sedsberg skrev (34 minutter siden):

Blir spennende å høre hva putin har klart å presse Trump til.

Hva? De ror jo i tospann!

Dette er jo praktisk talt et internt toppmøte i Kreml. Eneste grunnen til at de er i Anchorage er at media skal framstille det som noe det ikke er: et tosidig møte.

Endret av Simen1
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet
Sitat

The Russia-US summit in Anchorage will begin on August 15 at approximately 11:30 am local time, Ushakov said.

norsk tid?

Skrevet
Sitat

– Det er alltid fint når verdensledere kommer sammen og snakker om fred, men jeg tror ikke det vil ha noe å si, sier Donald Heflin til NRK.

Heflin er mangeårig diplomat og tidligere ambassadør.

Han har tjenestegjort i blant annet Mexico og Storbritannia.

Nå jobber han som Senior Fellow ved Tufts universitet i Boston, USA.

– Hvis dette var seriøst, hadde de satt en dato flere uker i forveien, mener den tidligere diplomaten.

Nå stiller USA dårlig forberedt, med diplomater som ikke har mye erfaring, sier Heflin.

Han kaller det amatørmessig.

– Mange av diplomatene og de som har dyp kunnskap om Ukraina-krigen har blitt satt til siden, og erstattet med folk som ikke har mye kunnskap eller erfaring.

https://www.nrk.no/urix/mener-toppmotet-i-alaska-er-amatormessig-1.17529062

• Innsiktsfullt 6
Skrevet
sedsberg skrev (18 minutter siden):

21:30?

dabear skrev (17 minutter siden):

2130 norsk tid

greit, da får man det før køye-tid i alle fall

Skrevet
Dragavon skrev (9 minutter siden):
Sitat

Zelenskyj ba om penger til gass fra Norge: Får en milliard

og gassen kjøper de av Russland? (har muligens ikke annet valg)

Skrevet
Simen1 skrev (11 minutter siden):

Jeg har merket meg navnet Alf Harbitz tidligere. Han har vært synlig flere ganger i den offentlige debatten og uttaler seg konsekvent i Kremls beste interesser. Blant annet mot støtte til Ukraina. Han er samboer/gift med ei som er politisk aktiv i og har stilt på lister for partiet Rødt, som i følge tidligere utspill ser ut til å være svært på linje med tidligere nestleder i Rødt Marielle Leraand, nå leder i FOR.

jeg aner ingen ting om fyr'n, men er jo ikke noe nytt at "nei-til-atomvåpen" og gjengse Rødt/SV'ere er imot gjeldene norsk basepolitikk,forhåndslagring, stasjonering av amerikanske styrker på norsk jord, etc. det er den offisielle politikken deres. At dette anses som "støtte til Russland" er vel i så måte bare et bi-produkt av politikken deres, ikke nødvendigvis at de har inntatt slike holdninger for å støtte Russland. Det er jo en vesensforskjell på de to tingene.

Skrevet
4 minutes ago, Mr.M said:

jeg aner ingen ting om fyr'n, men er jo ikke noe nytt at "nei-til-atomvåpen" og gjengse Rødt/SV'ere er imot gjeldene norsk basepolitikk,forhåndslagring, stasjonering av amerikanske styrker på norsk jord, etc. det er den offisielle politikken deres. At dette anses som "støtte til Russland" er vel i så måte bare et bi-produkt av politikken deres, ikke nødvendigvis at de har inntatt slike holdninger for å støtte Russland. Det er jo en vesensforskjell på de to tingene.

Det er skalkeskjulet de benytter seg av ja.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
Apathy skrev (1 minutt siden):

Det er skalkeskjulet de benytter seg av ja.

nja, er ikke det litt konspiratorisk? man kan gå ti år tilbake, tyve år tilbake, eller helt tilbake til 1970-åra og Nei Til Atomvåpen" det er "de samme folka"som hele veien har vært imot Nato, baser i Norge, osv. og dermed ifølge kritikerne "vært agenter for Russland" (eller i beste fall kun nyttige idioter) det siste er forsåvidt riktig på et vis, men vi kan jo ikke forby slike politiske standpunkter i et demokrati. Btw, jeg benekter ikke at det kan eksistere en og annen muldvarp i disse miljøene, men kan ikke feie alle over en kam.

• Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
jallajall skrev (1 time siden):

Moldova rykker tydeligvis forbi Ukraina i køen....

what does Victor Orban say? :D

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...