Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke skrevet ut bildefil.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
PaladinNO skrev (28 minutter siden):

Sjekk hvilken skriver du prøver å sende utskriften til. Windows pleier av en eller annen grunn å sette Windows Fax eller Lagre som .PDF som standard.

Det skal komme opp et slikt vindu:

C5758EB51510.png

...og så velger du skriveren din derfra.

Takk for hjelpen. Jeg får det til å fungere nå i enkelte programmer men ikke i PS elements selv om jeg angir skriveren, så da er det vel en feil med det programmet.

Lenke til kommentar
Lyncs skrev (32 minutter siden):

Takk for hjelpen. Jeg får det til å fungere nå i enkelte programmer men ikke i PS elements selv om jeg angir skriveren, så da er det vel en feil med det programmet.

Har du sjekket hva som er standard Windows skriver i Skriverinnstillinger?

Sjekk innstillingene, trykk på skriveren du vil bruke, trykk på Manage / Behandle og sett som standard.

img_5b76111c2c414.png?height=200p&trim=2

Jeg har selv et eldre program, Paint Shop Pro 9, som nekter å skrive ut til andre skrivere enn Windows standard.

OBS: Det kan hende du må stenge PS Elements før endringer tar effekt i programmet.

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar
PaladinNO skrev (55 minutter siden):

Har du sjekket hva som er standard Windows skriver i Skriverinnstillinger?

Sjekk innstillingene, trykk på skriveren du vil bruke, trykk på Manage / Behandle og sett som standard.

img_5b76111c2c414.png?height=200p&trim=2

Jeg har selv et eldre program, Paint Shop Pro 9, som nekter å skrive ut til andre skrivere enn Windows standard.

OBS: Det kan hende du må stenge PS Elements før endringer tar effekt i programmet.

830303055_skriver1.thumb.jpg.0464db04ef679e5884f910c9e47a15fc.jpg

skriver 3.jpg

skriver 2.jpg

Lenke til kommentar
Lyncs skrev (33 minutter siden):

Bildene over viser mine innstillinger. I PS kan jeg velge skriver men den slår seg automatisk over på "microsoft print to PDF" Vil det hjelpe om jeg fjerner denne fra innstillingene?

Ser ut som du har installert en dedikert skriverdriver. De har en tendens til å overstyre Windows standard, men nettopp derfor er det veldig rart at at den ikke allerede står som standard. Jeg bruker kun Windows innstillingene til å håndere skrivere, så derfor ser det noe anderledes ut på min skjerm.

Har du prøvd å sette en annen skriver som standard, og så endre tilbake? På bildet ditt står det ingen skriver som standard (skulle stått med grå skrift under skrivernavnet), og dermed bruker flere programmer kun den første skriveren de finner på listen.

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar
PaladinNO skrev (59 minutter siden):

Ser ut som du har installert en dedikert skriverdriver. De har en tendens til å overstyre Windows standard, men nettopp derfor er det veldig rart at at den ikke allerede står som standard. Jeg bruker kun Windows innstillingene til å håndere skrivere, så derfor ser det noe anderledes ut på min skjerm.

Har du prøvd å sette en annen skriver som standard, og så endre tilbake? På bildet ditt står det ingen skriver som standard (skulle stått med grå skrift under skrivernavnet), og dermed bruker flere programmer kun den første skriveren de finner på listen.

Hvordan setter jeg den som standard? Jeg har lett gjennom alle undermeyer i innstillingene men kan ikke finne noe alternativer der. Kan jeg evt. fjerne "microsoft print to pdf" og se om det fungerer da? Når jeg klikker meg inn på skriveren så får jeg opp denne menyen:

 

 

 

skriver 4.jpg

Endret av Lyncs
Lenke til kommentar
PaladinNO skrev (7 minutter siden):

På bildet der, trykk på Åpne skriverkø -> Printer -> Sett som standard.

Det burde fungere. Skriverkøen skal se slik ut:

pausewindowsprintqueues.png

Det stod ikke noe tekst i skriverkøen men kun navnet på skriveren i det blå feltet øverst. Jeg klarte å sette den som standard, men det samme skjedde igjen etter at jeg lukket og åpnet PS så det er vel mulig at det er noe i det programmet som er galt siden det fungerer i andre program.

Lenke til kommentar

Windows har som sagt støtte for standardskriver, og det har alltid fungert fint til det jeg har testet av programmer. Kan f.eks være at Adobe Elements ikke tar hensyn til preferansene du har satt eller at de ikke holder seg/de ikke blir satt riktig. Min lille erfaring med Elements-serien er at de er temmelig nedstrippet, men at de skulle plage brukeren med å rote til utskrifter var nytt for meg.

Lenke til kommentar
vidor skrev (40 minutter siden):

Windows har som sagt støtte for standardskriver, og det har alltid fungert fint til det jeg har testet av programmer. Kan f.eks være at Adobe Elements ikke tar hensyn til preferansene du har satt eller at de ikke holder seg/de ikke blir satt riktig. Min lille erfaring med Elements-serien er at de er temmelig nedstrippet, men at de skulle plage brukeren med å rote til utskrifter var nytt for meg.

Jeg har fått det til å fungere tidligere så jeg aner ikke hva som har skjedd. Jeg innstallerte programmet under en annen versjon av windows og har siden oppgradert til win10-64bit så det er mulig at det var da det sluttet å fungere.

Jeg har også innstallert "Faststone Image Viewer" og det programmet har et mye enklere og bedre utskrivningsalternativ som heter "kreativ utforming" der man kan legge til flere bilder på samme ark og inkludere rammer m.m. før utskrift, så jeg kommer vel til å bruke det i framtiden.

Endret av Lyncs
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...