Gå til innhold

Test: Gigabyte RTX 3090 Gaming OC 24GB


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjøpte en 3080ti I juli 2021, kjører den på en rm1000x om jeg virkelig vil oc og fortsatt ha god headroom.

Tenker at de ekstra 5 tusen som det var for et 3090 ikke var verdt det.. De siste prosentene med ytelse er greit.

Tror riktignok kortet mitt drar 400w siden det ikke er overklokket.

Riktig nok om 3090 Tuf hadde vært inne for 17000 hadde jeg heller hoppet på det kortet om jeg kunne istedenfor 18000 for Suprim X med 10 prosent fra komplett😅

Lenke til kommentar
Gunfreak skrev:

Hvor krafting PSU bør man ha for disse  3080Ti/3090 osv? 

 

Du får 3080ti som anbefaler 750w. Etter å ha regnet på forbruket på delene, kjøpte jeg ett slikt kort, og har 0 problem selv med en psu på 650W(RM650x). Jeg overklokker ikke da, og hele systemet drar under 500W ved maks last.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

At noen en gang gidder å si at de har kjøpt et grafikkkort til 20 000 kr er jo en fadese jeg ville ikke kjøpt et kort for en slik pris selv om jeg var millionær. disse prisene er bare sludder og alle skulle sagt at det godtar vi ikke og ingen burde støtte salget av slike kort for en blod pris som ikke henger på greip, så til alle dere som har kjøpt et kort til blod pris skamme dere er vel mildt sagt litt men skamm dere som støtter opp om disse prisene vi nå ser.

Lenke til kommentar
MuffinMatt skrev (På 13.1.2022 den 9.17):
Gunfreak skrev (På 12.1.2022 den 19.54):

Hvor krafting PSU bør man ha for disse  3080Ti/3090 osv? 

 

Du får 3080ti som anbefaler 750w. Etter å ha regnet på forbruket på delene, kjøpte jeg ett slikt kort, og har 0 problem selv med en psu på 650W(RM650x). Jeg overklokker ikke da, og hele systemet drar under 500W ved maks last.

Jeg har en 2080ti som trekker 380w, litt under det 3090 bruker og jeg målte totalt 840w trekk fra veggen ved maks belastning på cpu(11700k) og gpu.

Så kommer evnt spikes i tillegg, men nvidia er ikke så gale der kontra amd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...