Gå til innhold

Skjerm spørsmål ( gave )


Anbefalte innlegg

Ok, dette er selvsagt bare min personlige mening, men til vanlig bruk (gaming på hobbybasis og annen ikke-profesjonell bruk) er jeg mye mer fornøyd med min 34' buede skjerm enn mitt gamle 2x27' oppsett (om man ønsker en ekstraskjerm som avlastningskjerm så vil dette stille seg noe annerledes).

Jeg vet ikke hva du legger i "seriøs spilling", ser ikke at dette nødvendigvis er relevant for denne saken spesifikt.

Man kan selvsagt klare seg fint med en rimeligere "stor" skjerm, men det vil ikke være det jeg anbefaler.

Endret av Radford
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Flere små skjermer hører fortiden til, for vanlig spilling. Større er ikke alltid best heller, gå som sagt for en skikkelig 35" el. 120hz eller høyere burde også være et krav, helst 144. Har selv buet, du vil nok få mange forskjellige meninger om dette, men det har helt klart kommet for å bli. Bedre å bruke etter min mening.

Lenke til kommentar

Det er 360 Hz som gjelder nå og input lag under 4 ms, gjerne lavere. Det er selvsagt fremdeles dårlig mot CRT som har <1 mikrosekund latency.

20 år nå siden overgangen til flatpaneler og det har fremdeles ikke kommet noe som duger. Jeg tror ikke det kommer til å skje i min levetid. Eventuelt etter at jeg ikke lenger har nytte av det.

Produksjonen av TRINITRON og DIAMONDTRON ble avviklet ca 2005. New old stock er for lengst slutt, så det er bruktmarkedet eller være fri.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-9JVihvHL

Det som er tullete er å ikke kjøpe en LG 48C1 til rundt 10k nå eller kanskje et par lapper billigere hvis du finner noe brukt framfor å kjøpe en monitor til samme pris. Men så skjønner jeg use-case yadda yadda. Skjønner ikke alle har plass til noe sånt. Må ha riktig avstand til den osv. Men den tv'n gruser alt som er nå.

Lenke til kommentar
BadCat skrev (På 8.1.2022 den 0.35):

Det er 360 Hz som gjelder nå og input lag under 4 ms, gjerne lavere. Det er selvsagt fremdeles dårlig mot CRT som har <1 mikrosekund latency.

20 år nå siden overgangen til flatpaneler og det har fremdeles ikke kommet noe som duger. Jeg tror ikke det kommer til å skje i min levetid. Eventuelt etter at jeg ikke lenger har nytte av det.

Produksjonen av TRINITRON og DIAMONDTRON ble avviklet ca 2005. New old stock er for lengst slutt, så det er bruktmarkedet eller være fri.

Nå er det ikke akkurat snakk om noen som skal bedrive med profesjonell spilling eller e-sport. LES førsteposten EN gang til du. 🙄

Lenke til kommentar
Gamerdad skrev (På 6.1.2022 den 8.38):

Hei

Jeg trenger litt hjelp, jeg bygger gaming rom til min datter og spørsmålet er om vi skal kjøpe en stor buet 49" skjerm eller flere små. Hva er best?

Pc takler hva som helst. så det er ikke noe problem, hun spiller gta, minecraft, fortnite osv. 

På forhånd takk.

For å være on topic for en gangsskyld:

Hvis det blir brukt voice og chat som f.eks Discord eller lignende, så er det greit med 2 skjermer. Evt også hvis man skal se på stream (eller noe sånt) samtidig som man spiller.

Lenke til kommentar
13 hours ago, BadCat said:

Han spør hva som er best.

Det har seg slik i livet at hvis man gjør oppgavene ordentlig så slipper man å gjøre det om senere eller lure på om man kunne ha gjort det bedre.

Men det du forfekter er på ingen måte best til spilling. - Det er kun "best" til et meget smalt bruksområde innen profesjonell konkurransegaming på toppnivå, og antagelig også kun til et meget begrenset utvalg spill som f.eks CS. For 95% av gamere så er det mye bedre med en 30+tommer med lav respons og god lysstyrke.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Hvis ikke utstyret er på plass er det ikke vits å spille i det hele tatt. Jo mindre egnet utstyr desto mindre får man ut av tiden man putter i spillingen. Er man fornuftig sørger man for optimal spilling før man setter i gang.

Dere får kjøpe utstyr som gir >10 ms total latency i stedet for <4 og store skjermer som krever flytting av blikk og hode.

pearls-before-swine2.jpg

Lenke til kommentar
BadCat skrev (3 minutter siden):

Hvis ikke utstyret er på plass er det ikke vits å spille i det hele tatt. Jo mindre egnet utstyr desto mindre får man ut av tiden man putter i spillingen. Er man fornuftig sørger man for optimal spilling før man setter i gang.

Dere får kjøpe utstyr som gir >10 ms total latency i stedet for <4 og store skjermer som krever flytting av blikk og hode.

Ok. 👍

Lenke til kommentar
20 hours ago, BadCat said:

Hvis ikke utstyret er på plass er det ikke vits å spille i det hele tatt. Jo mindre egnet utstyr desto mindre får man ut av tiden man putter i spillingen. Er man fornuftig sørger man for optimal spilling før man setter i gang.

Dere får kjøpe utstyr som gir >10 ms total latency i stedet for <4 og store skjermer som krever flytting av blikk og hode.
 

Jepp, og jeg skal love deg at jeg får mer utbytte av min till foran spillet på 32"eren min enn om jeg hadde sittet med en kjip 21" CRT (Tror jeg har en Nokia liggende på låven et sted ;))

Lenke til kommentar

Sjekk om det er TRINITRON eller DIAMONDTRON-rør i den. Hvis den er produsert mellom 1998 og 2004 kan den være veldig bra. Ikke umulig at du har den beste skjermen stående på låven.

Er det ikke "glede" du mener. "Utbytte" er når man får en verdifull erfaring "Per hadde stort utbytte av kurset.", "Olsen hadde stort utbytte av treningen i forkant av sesongen." eller tar ut et økonomisk overskudd fra et selskap.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...