Gå til innhold

Omikron: Slik lager man en ny vaksine som også beskytter mot muterte koronavirus


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vitenskap har vært utrolig viktig for å få mennesker ut av troen på himmel og helvette, hvor vi må adlyd en gud ellers kommer vi til helvette. Dette har ført til stor frihet for oss. Det er synd å se at religion atter en gang entrer vår tilværelse, men denne gangen forkledd som vitenskap, hvor den skal beskytte oss, bare vi ofrer vår frihet og vår kropp for å unngå døden.

Det vi ser i verden nå vil gå inn i historiebøkene som tidenes største regime om vi lar tingene eskalere videre. Et hvert regime etableres med å skape frykt også skal man redde samfunnet fra denne frykten ved å ofre mennesker, gjerne de som er uenige med regimets oppførsel.

De som forsvarer det vi ser rundt om kring i verden nå vil være grunnen til at regimet kan etableres og de vil være bidragsytere til det som kommer til å få handlingene i ww2 til å blekne i forhold. Alle bør i det minste stå opp for frihet og nekte å godta de reglene regimet legger på oss "for vårt eget beste"

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Så bra, men når det er tvang og folk sendes i fangeleire, så er det langt forbi dette stadiet. Om du ikke forstår at dette handler om så mye mer enn om man vil ta en vaksine eller ikke , så må jeg bare si at jeg beundrer deg svært mye og skulle ønske meg tilbake til den tiden da jeg var ung, dum og todde at alt som skjedde var fordi folk bare var snille, men ikke viste bedre. Da hadde det vært så mye lettere å tro på det gode uten å trenge å sette meg inn i hva som faktisk skjer. Desverre er det en del år siden jeg var på det nivået Og det er vanskelig å gå tilbake dit.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
3 hours ago, Selvstendigsaas said:

Vitenskap har vært utrolig viktig for å få mennesker ut av troen på himmel og helvette, hvor vi må adlyd en gud ellers kommer vi til helvette. Dette har ført til stor frihet for oss. Det er synd å se at religion atter en gang entrer vår tilværelse, men denne gangen forkledd som vitenskap, hvor den skal beskytte oss, bare vi ofrer vår frihet og vår kropp for å unngå døden.

Det vi ser i verden nå vil gå inn i historiebøkene som tidenes største regime om vi lar tingene eskalere videre. Et hvert regime etableres med å skape frykt også skal man redde samfunnet fra denne frykten ved å ofre mennesker, gjerne de som er uenige med regimets oppførsel.

De som forsvarer det vi ser rundt om kring i verden nå vil være grunnen til at regimet kan etableres og de vil være bidragsytere til det som kommer til å få handlingene i ww2 til å blekne i forhold. Alle bør i det minste stå opp for frihet og nekte å godta de reglene regimet legger på oss "for vårt eget beste"

Hva har tro med c19 å gjøre?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Selvstendigsaas skrev (4 timer siden):

Vitenskap har vært utrolig viktig for å få mennesker ut av troen på himmel og helvette, hvor vi må adlyd en gud ellers kommer vi til helvette. Dette har ført til stor frihet for oss. Det er synd å se at religion atter en gang entrer vår tilværelse, men denne gangen forkledd som vitenskap, hvor den skal beskytte oss, bare vi ofrer vår frihet og vår kropp for å unngå døden.

Det vi ser i verden nå vil gå inn i historiebøkene som tidenes største regime om vi lar tingene eskalere videre. Et hvert regime etableres med å skape frykt også skal man redde samfunnet fra denne frykten ved å ofre mennesker, gjerne de som er uenige med regimets oppførsel.

De som forsvarer det vi ser rundt om kring i verden nå vil være grunnen til at regimet kan etableres og de vil være bidragsytere til det som kommer til å få handlingene i ww2 til å blekne i forhold. Alle bør i det minste stå opp for frihet og nekte å godta de reglene regimet legger på oss "for vårt eget beste"

Hva i alle dager har dette med vaksiner å gjøre?

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Selv om teknologien muliggjør hyppigere oppdateringer av vaksinen så bør testingen være like omfattende. Nå har vi hatt en hurtiggodkjenning, men hvis hele befolkninger skal vaksineres på nytt hvert halvår mot oppdaterte varianter, så må man ha full kontroll på effektiviteten og sannsynligheten for kortsiktige og langsiktige bivirkninger. Det er ikke en god løsning at vaskineprodusentene er fratatt alt ansvar slik de er i dag.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Selvstendigsaas skrev (10 timer siden):

Så bra, men når det er tvang og folk sendes i fangeleire, så er det langt forbi dette stadiet. Om du ikke forstår at dette handler om så mye mer enn om man vil ta en vaksine eller ikke , så må jeg bare si at jeg beundrer deg svært mye og skulle ønske meg tilbake til den tiden da jeg var ung, dum og todde at alt som skjedde var fordi folk bare var snille, men ikke viste bedre. Da hadde det vært så mye lettere å tro på det gode uten å trenge å sette meg inn i hva som faktisk skjer. Desverre er det en del år siden jeg var på det nivået Og det er vanskelig å gå tilbake dit.

Du kan fritt velge å ikke ta vaksine. Men da får du bare tåle at samfunnet legger begrensninger på deg. Alle tar en sjanse for å bremse utviklingen av sykdommen. Hvorfor skal du nyte friheten som gratispassasjer og samtidig utsette de rundt deg for ekstra risiko? 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Serpentbane skrev (6 minutter siden):

Det var ikke en god løsning når 10000 dør hver dag heller. 

Det er som å si at du ser 100 personer i ferd med å drukne utenfor redningsvestfabrikken, men du får ikke kaste ut en eneste redningsvest fordi de nye modellene de produserer ikke er ferdig sertifiserte. 

Det er mulig den nye løsningen de har valgt ikke er optimal, men de har laget noen vester gjennom flere titalls år. Det kan være at vestene er der at man ser at de vil kuinne ha en viss effekt i en krisesituasjon. Så får det bare være at to av dem drukner fordi de snurrer seg fast i tråden til fløyta ved første bruk, og andre kanskje ikke fungerer 100%. 

Så ligger det alltids folk i vannet som av prinsipp ikke bruker vest. Mange av disse holder seg flytende ved å gripe fast i de rundt seg. Andre flyter avgårde og drukner og vifter med hånden for å få en vest like vel i det de går under. 

Eksempelet ditt mangler det faktum at en håndfull vil drukne fordi redningsvesten drar dem under vann. AZ er en slik vaksine. AZ er så ille at det er mer skadelig å gi den til unge enn å bare la de unge bli syke. AZ som vaksine har så mange feil og mangler at den burde bli trukket fra markedet for å unngå at anti-vaksere får mer ammunisjon.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Serpentbane skrev (3 minutter siden):

Du kan fritt velge å ikke ta vaksine. Men da får du bare tåle at samfunnet legger begrensninger på deg. Alle tar en sjanse for å bremse utviklingen av sykdommen. Hvorfor skal du nyte friheten som gratispassasjer og samtidig utsette de rundt deg for ekstra risiko? 

Det er ikke fritt valg lenger når samfunnet truer med i direkte straff. For min egen del kan jeg bare si at cornopass innenlands og jeg tar ikke en enste vaksine igjen. Jeg ofrer ikke friheten min for å presse andre til å ta vaksine. Da går jeg over til det andre laget og vil vise null lojalitet til «oss og dem»-samfunnet.

Vi er i verdenstoppen innen vaksinering og langt over det som ekspertene mener trengs for flokkimmunitet. Ikke sett dette i fare med å innføre indirekte tvang.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Roger Moore skrev (1 time siden):

Eksempelet ditt mangler det faktum at en håndfull vil drukne fordi redningsvesten drar dem under vann. AZ er en slik vaksine. AZ er så ille at det er mer skadelig å gi den til unge enn å bare la de unge bli syke. AZ som vaksine har så mange feil og mangler at den burde bli trukket fra markedet for å unngå at anti-vaksere får mer ammunisjon.

Nei, eksempelet mitt inkluderer at noen vil drukne. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Roger Moore skrev (1 time siden):

Det er ikke fritt valg lenger når samfunnet truer med i direkte straff. For min egen del kan jeg bare si at cornopass innenlands og jeg tar ikke en enste vaksine igjen. Jeg ofrer ikke friheten min for å presse andre til å ta vaksine. Da går jeg over til det andre laget og vil vise null lojalitet til «oss og dem»-samfunnet.

Vi er i verdenstoppen innen vaksinering og langt over det som ekspertene mener trengs for flokkimmunitet. Ikke sett dette i fare med å innføre indirekte tvang.

Jeg har nær relasjon til flere som ikke har tatt vaksinen. Ingen av disse har noen følelse av eller frykt for direkte straff. Det er noen begrensninger, ja, det er valget man har, deal with it. Hva du definerer som frihet er meg rimelig likegyldig. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Serpentbane skrev (1 time siden):

Nei, eksempelet mitt inkluderer at noen vil drukne. 

Ja, på grunn av feil bruk, jeg ønsker å få understreke at vaksine som AZ direkte dreper en del mennesker som med stor sannsynlighet hadde overlevd sykdommen. Legg til at juks med test har blitt avslørt hos underleverandører så er det å være skeptisk (ikke motstander, viktig å understreke) mot vaksiner som kommer raskt til markedet helt nødvendig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Serpentbane skrev (1 time siden):

Jeg har nær relasjon til flere som ikke har tatt vaksinen. Ingen av disse har noen følelse av eller frykt for direkte straff. Det er noen begrensninger, ja, det er valget man har, deal with it. Hva du definerer som frihet er meg rimelig likegyldig. 

Hva som defineres som frihet er alt annet enn likegyldig. Frihet og definisjonen av denne er grunnmuren i fungerende demokrati.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Roger Moore skrev (1 time siden):

Ja, på grunn av feil bruk, jeg ønsker å få understreke at vaksine som AZ direkte dreper en del mennesker som med stor sannsynlighet hadde overlevd sykdommen. Legg til at juks med test har blitt avslørt hos underleverandører så er det å være skeptisk (ikke motstander, viktig å understreke) mot vaksiner som kommer raskt til markedet helt nødvendig.

Nei, grunnet svakhet i nytt design.

Det har vært avslørt noen uregelmessigheter hos en aktør som står for testing, men ikke noe som er av en art som diskvalifiserer selve vaksinen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Serpentbane skrev (18 minutter siden):

Nei, grunnet svakhet i nytt design.

Det har vært avslørt noen uregelmessigheter hos en aktør som står for testing, men ikke noe som er av en art som diskvalifiserer selve vaksinen. 

At det jukses er en god grunn til å alltid være skeptisk og å ha knallharde krav til sporing og åpenhet hos produsentene. 
 

Du hoppet ellers elegant over det faktum at AZ er mer skadelig for de under 30 enn sykdommen. Som er atter en grunn til å være skeptisk.

 

For igjen å presisere, det er ok å være skeptisk og det er noe helt annet enn å være motstander.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Serpentbane skrev (19 minutter siden):

Ja, men jeg henviste til din definisjon, som da ikke representerer grunnmuren i et fungerende demokrati. 

Min definisjon? Så da har du din definisjon? Hvem døde og gjorde deg til konge? 
 

Det er og sånn at for å ha et samfunn med tillit til myndighetene så må vaksinering være frivillig og uten dårlig skjulte trusler. Velkommen til hvordan mennesker fungerer. Å ignorere hvordan mennesker fungerer psykisk som flokk er VM i ignoranse. Så om du ønsker en høy vaksineringsgrad så er og blir tvang og dårlig skjulte trusler helt feil vei å gå. Det er bare å se på Norge opp mot alle andre land. Vi har høy vaksineringsgrad fordi vi ikke har myndigheter som har for vane å vise mistillit til egen befolkning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Roger Moore skrev (4 minutter siden):

Min definisjon? Så da har du din definisjon? Hvem døde og gjorde deg til konge? 
 

Det er og sånn at for å ha et samfunn med tillit til myndighetene så må vaksinering være frivillig og uten dårlig skjulte trusler. Velkommen til hvordan mennesker fungerer. Å ignorere hvordan mennesker fungerer psykisk som flokk er VM i ignoranse. Så om du ønsker en høy vaksineringsgrad så er og blir tvang og dårlig skjulte trusler helt feil vei å gå. Det er bare å se på Norge opp mot alle andre land. Vi har høy vaksineringsgrad fordi vi ikke har myndigheter som har for vane å vise mistillit til egen befolkning.

Ingen, det er ikke jeg som først påtok med denne rollen, det var du.

Det er du som utfordrer beslutninger gjort gjennom demokratiske beslutninger i det at de er gjort av en demokratisk regjering som har støtte i befolkningen, og påstår dette river bort grunnmuren i demokratiet. 

Vaksinering er frivillig, men det betyr ikke at resten av samfunnet skal måtte bære en ekstra risiko av dine valg. Enn så lenge betyr dette restriksjoner du nå forholde deg til. Fram i tid kan disse restriksjonene løftes. 

At du som individ hevder at din personlige frihet er bedrøvet får så være sin sak. Jeg forventer at våre folkevalgte tar hensyn til den overordnede befolkning, så får du hyle og skrike 1984 så mye du bare vil for min del. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...