Gå til innhold

To eksterne skjermer til mac


LarsHe

Anbefalte innlegg

Hei!

Har nettopp gått til innkjøp av en dockingstasjon og to eksterne skjermer til min MacBook Air 2018, for å effektivisere arbeidshverdagen. Hadde ikke ofret det en tanke at det var en mulighet for at macen ikke støttet to eksterne skjermer. Etter mye leting har jeg omsider funnet ut at den støtter mest trolig ikke dette, slik at alle mine nye innkjøp er så si bortkastet.

Spørsmålet mitt blir dermed som følger: Er det en mulighet rundt dette slik at jeg kan bruke to eksterne skjermer likevel? 

Eller er det bare jeg som roter slik at det er mulig å koble de til uten noe form for instalasjoner?

På forhånd tusen takk for svar, setter meeeeeget stor pris på det!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet er altså ikke selve tilkoblingen. Får opp det samme "bildet" på begge skjermene, men ønsker at det ikke skal speile hverandre. Vil ha to forskjellige bilder på skjermene slik at jeg kan bruke den ene til f.eks. google og den andre til excel. om det ga mening.

Lenke til kommentar

Videostøtte

Støtte for samtidig visning i full oppløsning på den innebygde skjermen med millioner av farger og:

  • én ekstern skjerm med oppløsning på 5120 x 2880 ved opptil 60 Hz
  • opptil to eksterne skjermer med oppløsning på 4096 x 2304 ved opptil 60 Hz

 

Fikk opp dette på spesifikasjoner, men har ekstreeeemt lite teknologisk forståelse så ser gresk for meg😅

 

Lenke til kommentar

Her står det hvilke modeller som støtter hva, og det står også hvordan du "Konfigurerer skjermene som et utvidet skrivebord" som er det du ønsker.

https://support.apple.com/no-no/guide/mac-help/mchl7c7ebe08/mac

Hvis det skulle være slik at den ikke støtter to skjermer, så kan du antagelig bruke et USB-skjermkort? Men det er kanskje skjermutgang på dockingen din, bare at du ikke har fått konfigurert det som over?

Endret av kjetilkl
Lenke til kommentar

Det er bare en av de eksterne skjermene som dukker opp i innstillinger pluss selve macen når den er åpen. Når jeg lukker macen er det bare den ene skjermen som dukker opp. Har prøvd og fulgt stegene på linken men til ingen hell så langt. Er to hdmi porter på dockingen som er koblet til de eksterne skjermene ja. Så har jeg koblet en USB-C i dockingen og macen😊

Lenke til kommentar

Fikk det til!!!!! macen skjønte ikke at det var to individuelle skjermer om man kjørte gjennom docking, så måtte kjøpe en adapter for å koble den ene hdmien direkte inn i pcen. Poenget med dockingen ble litt borte, men fikk det ialefall til å fungere!
 

Tuuusen takk for god hjelp alle😊

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...