Gå til innhold

Ikke kjøp hos PSdata


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes nå dette høres mye mer ut som din egen feil jeg da.

 

Du må jo være ekstremt slurvete hvis du presterer å skade to komponenter da. Kanskje du skal holde deg til ferdigpc?

 

Må si meg enig med Hidden, se det fra PS-Data's synspunkt også.

 

Jeg har kjøpt nesten alle mine datakomponenter hos PS-Data til gode priser og jeg har hatt minimalt med tull med de. De gangene det har vært litt tullball har service'n vært utmerket og jeg har fått hjelp og nye komponenter umiddelbart.

 

Har bare godord å si om PS-Data.

Lenke til kommentar

PSData har vært utrolige hjelpsomme. Byttet omtrent hele maskinen min, komponent for komponent mens jeg lette etter hvor feilen lå. At feilen lå på sist prøvde del er jo bare typisk. Men jeg fikk nytt tilsendt hver gang og kan bare skryte.

Saken er jo ganske annerledes i ditt tilfelle, da det er tydelig ytre skade på komponenter, og der du selv delvis har krønsja noe.

Se saken fra deres side også, ihvertfall før du kommer med så negative uttalelser som dette.

 

-P-

Lenke til kommentar

Har fått klar tilbakemelding om at jeg IKKE får garanti på prosessoren! Selv om de ikke benekter at jeg fikk et brukt produkt. Det er jo klart at jeg skjønner jeg gjorde feil, men de skjønner jo, og ikke benekter at jeg forverret skaden på et allerede ødelagt produkt.

 

Og leste du threaden var det bare prosessoren som var/ble ødelagt

 

[ Denne Melding var redigert av: macklett på 2002-03-08 16:35 ]

Lenke til kommentar

Av og til er det dessverre slik at man ikke er helt på nett når man foretar manøvrer med svært følsomme komponenter. Prosessoren skulle selvfølgelig aldri vært prøvd i HK når den har synlige skader (den letteste form for klokskap er etterpåklokskap).

 

Problemstillingen blir komplisert med at man har gledet seg til å sette opp det nye vidunderet og man glemmer helt regelen om at hvis noe kan gå galt, så gjør det det.

 

Jeg synes ikke at du skal gi opp forsøket med å få ny prosessor. Jeg håper at du sitter på korrespondanse som kan bekrefte at PSdata ba deg om å prøve prosessoren, selv om den hadde skader.

 

Sett deg ned og skriv et nytt brev til PSdata der du beskriver de faktiske forhold. Få en annen til å lese gjennom og vurdere innholdet. Dette for å være sikker på at du klarer å holde en nøktern saklig tone.

 

Om du ikke klarer å få ny prosessor, burde du i alle fall kunne klare skylddeling.

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Yoda på 2002-03-08 19:04 ]

Lenke til kommentar

PSdata tror du har knust kjernen ved feil montering av cpukjøler , ja man må jo ikke sette den på feil ,da risikerer man og knuse coren/kjernen på cpu , noe som anntagelivis har skjedd i ditt tilfelle og da blir det bare ord mot ord og PSdata

 

PSdata tror din telefon til dem før dette skjedde er bare ett skalkeskjul for en for røff montering av cpukjøler på cpuen slik att den har blitt "knust".

Derfår nekter de og gi deg ny CPU.

 

Hadde coren/kjernen vært hel så og bare pinnene bøyd så hadde du nok fått ny cpu.

men siden du greide og knuse coren/kjernen så ble saken slik :sad:

(Anyway hvorfor satte du på cpukjøler når du sendte det tilbake ? , du kjøpte jo alt separat og burde sendt det tilbake separat)

 

Desuten er psdata en MEGET seriøs bedrift med MEGET god service , men klart det att de er ikke dumme heller, ja de for ikke erstattet cpu hos AMD som har ødelagt core

 

En annen sak er att AMD skulle vært saksøkt med sine skjøre cpuer , da mener jeg coren/kjernen.

Ja coren/kjernen på AMD`s cpuer tåler så alt for lite :sad:

Ellers er de dødsbra :smile: så lenge man er ytterst forsiktig ved montering av kjøleren.

 

 

[ Denne Melding var redigert av: i-am på 2002-03-09 05:39 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-08 16:51, macklett skrev:

Er det ikke noen regler om at jeg skal få tilsendt et nytt produkt, isteden for å få tilsendt brukte defekte produkter? Hadde jeg fått et orginalt produkt hadde dette aldri skjedd!


<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: macklett på 2002-03-08 16:54 ]</font>


 

Det eneste du kan oppnå slik jeg ser det er å kreve prisavslag pga. at prosessoren din var solgt brukt.

 

Ellers kan du prøve å starte en intens tråd(boikott) på forumet her. Det har andre lyktes med...

 

Sveinl.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-08 19:23, i-am skrev:


En annen sak er att AMD skulle vært saksøkt med sine skjøre cpuer , da mener jeg coren/kjernen.

Ja coren/kjernen på AMD`s cpuer tåler så alt for lite :sad:



<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: i-am på 2002-03-08 19:29 ]</font>


 

Enig i dette. Det har garantert med varmeutviklingen å gjøre. De lager "tynne" corer for at varmen i høyst mulig grad skal finne veien til kjøleribba tror jeg.

 

Sveinl.

Lenke til kommentar

Re:

Anyway hvorfor satte du på cpukjøler når du sendte det tilbake ? , du kjøpte jo alt separat og burde sendt det tilbake separat

 

Svar:

Pga da jeg ringte support telefonen fikk jeg svar at det ikke så nøye hvordan jeg pakket det inn, og om jeg tok med orginalemballasje o.l. Så lenge alt var pakket inn støtsikkert og med antimetallisk pose (det jeg fikk med). De sa at det gjorde ikke noe at jeg hadde prosessor,kjøler og ram stående på hovedkortet, så lenge pakn. Dessuten har de i ettertid sagt at det IKKE kan ha blitt noen skade under sending(fordi alt var greit nok pakket inn).

Noe forlik blir det ikke. Må kjøpe ny prosessor.

 

Men **** for en bedrift. Kjøpe brukt prosessor(betaler og skal ha ny!), jeg ser den 90% sikkert er defekt, ringer support, de sier at jeg må teste den likevel, så går det galt med et allerede fucka produkt! og jeg må betale for delen!

 

 

[ Denne Melding var redigert av: macklett på 2002-03-08 20:42 ]

Lenke til kommentar

Om du ikke vinner frem i denne saken, så tar du en telefon til TV 2 hjelper deg. Så får du raskt nye varer.

 

Tenk hvor mange av dere fornøyde kunder som sitter med brukte komponenter:)

 

Muhahahaha

 

[ Denne Melding var redigert av: boati på 2002-03-09 03:01 ]

Lenke til kommentar

Jeg må si meg enig at det virker som om du har dritt deg skikkelig ut og prøver å skylde på PS! Når man får ett produkt som virker ødelagt tester man det bare IKKE!! Og man sender deler separat og forsvarlig pakket når man reklamerer! Hadde jeg jobbet på PS hadde jeg NEKTET deg erstatning på bakgrunn av den historien din! Det er alt for mange elementer som tyder på feil fra din side!! Før du viser noen "bevis" på historien din velger jeg å tro at du har ødelagt cpu'en selv! At cpu'en var ødelagt PLUSS at du TILFELDIGVIS monterte kjøleribba feil vei høres heilt latterlig ut!

 

Jeg har hatt problemer med produkter kjøpt på PS ei gang, og det var med 2 ibm disker som bråkte no veldi! Jeg sendte de inn, og 3dager seinere hadde jeg 2 nye disker i maskinen min! SINNSYKT bra service spør du meg!!

 

Jeg er i hvert fall kjempefornøyd med PS, men det vil jo ALLTID være noen som har dårlige erfaringer med en butikk! Generellt er vel PS kjent for veldig god service, rask levering og gode priser!!

Lenke til kommentar

Apropos brukte varer...

 

Mener bestemt at jeg også har blitt utsatt for det samma fra psdata.

 

Begynte med at jeg bestillte et MSI K7T PRO2 RU.

Mottok pakken og var forholdsvis fornøyd (Var egentlig ute etter AK77-r men kom ikke inn på lenge)

 

Men da jeg pakket opp kortet og studerte det (Var fasinert av rød fargen)

 

La da merke til at det befant seg en god del fint støv rundt prosessor sokkelen.... Hmm.. Syns det virket veldig rart.. Men koblet den nå opp fordet og startet den i stor spenning.. Maskinen boot'et opp den og det meste virket greit.. KRÆSJ

Hardware monitor raporterte en Chipsett temp på overkant av 50grader... Usansynlig høyt!

Klinte inn noen ekstra vifter... fortsatt ustabilt.

Blei irritert.. Kontaktet psdata.. Ikke taleom at det kortet var blitt brukt før da det kom direkte fra importør. Meg i brunøyet mener dog jeg.. Det jeg tror er at kortet har vært ute hos kunde som ikke var fornøyd med stabiliteten i kortet og brukte angrefristen sin på å returnere det. Dermed gikk kortet i salgshylla igjen! Sendte det inn på service først.. kom tilbake. Alt funka flott som bare det.

Nei det gjør det ikke! Sendte kortet rett tilbake med ønske om å bytte det til et annet kort. Det gikk greit. Fikk da mitt nye kort etter en stund. Asus A7M266D 761MPX.. Nå begynte morroa for alvor.

Dette kortet boot'et ikke og ga ikke pip fra seg uansett hva jeg prøvde på. Ingen type prosessor funket. Duron/Tbird/XP,, Dual Tbird, Tbird og Xp..(måtte prøve) Eneste livstegnet jeg fikk var hvis den ikke hadde noe som helst tilkoblet inkludert ram. Da klagde den på manglende ram brikke.. Satt den inn igjen.. Stille... Svart skjerm.

Sendte det inn.. Forklarte problemet.. Etter en god stund kom det tilbake.. Konklusjon. STARTET VED FØRSTE FORSØK!!!

Holdt på å kaste kortet alt jeg hadde i bakken og hoppe på det.. Men lot fornuften seire og la det på benken og gikk.. Etter noen dager tenkte jeg at skitt au.. Jeg tester det.. Pling.. Startet som om alt var i skjønneste orden. Da måtte jeg bare teste litt. Dytta inn de diverse prosessorene. Alt funka som bare det. Her er det opplagt hva som har skjedd inne hos psdata. Grunnet mye problemer med hovedkortene har de enkelt å greit byttet kortet i esken og sendt et nytt et tilbake etter å ha verifisert at det nye fungerer... Sleipt men kortet funker.

Nå er den oppe å går og har ikke kreæsja en eneste gang hitill. Meget fornøyd med det.

 

Har ellers bare hatt masse positiv erfaring med PSData og vil fortsatt bruke de som hoved butikk. De andre er mange ganger verre! Web handling er supert frem til det skjer no piss med hardware.. Venting Venting Venting.

Lenke til kommentar

Den historien her høres litt vell mystefistisk ut. Skjønne PS veldig godt. Har handla for over 100.000 fra ps (Ikke bare til meg, men bygger en del maskiner til folk) Det finnes ikke en eneste webshop som har bedre service en disse folka. Tror også mye av den gode servicen kan ha en del med hvordan du legger frem saken. Hvorfor sende hvoedkort, ram, kjøler OG cpu når det _bare_ er CPU som er feil på?

Og om du klarer å montere kjøleren feil burde du ikke en gang ha bygget en maskin etter min mening. Slikt er sånn man burde passe godt på. Stå på PS... ikke gi han CPU. Han har ødelagt den selv :smile:

Lenke til kommentar

Hmm ja en merkelig historie det der.

pinnene på cpu , bøyd ?

det har jeg aldri opplevd, vis den ikke har vært i en annen maskin før da og noen har røkka ut cpuen skjevt ?

 

 

Og hvorfor sendte du tilbake hovedkortet,vifte/cpukjøler da ?

det var jo cpu som var feil på , det sier du jo selv

i og med att pinnene var bøyd!

 

åssen fikk du til og montere cpu på hovedkortet når pinnene var bøyd, ja du må ha montert cpu på hovedkortet siden du ved retur hadde montert cpukjøleren feil !

 

man kan jo ikke montere en cpukjøler på vis ikke cpu er satt i hovedkortet !

 

 

så du må jo ha sendt tilbake hovedkortet også siden du sendte med cpukjøleren motert på feil på.

 

Desuten går det ikke ann og montere en cpu på cpusokkel vis flere av pinnene er bøyd, da må man bruke hammer :smile:

 

Så kanskje du brukte hammer ? for så og montere cpukjøler etterpå ? hehehe

 

så den historien henger ikke på greip !

 

Desuten står det på sidene til psdata DETTE :

____________________________________________________

 

Hvis maskinen er kjøpt i deler og montert selv ser vi på det som kundens ansvar og finne ut hvilken komponent som ikke fungerer og sende inn denne. Hvis vi da tester komponenten OK vil det bli fakturert et gebyr på 150,- kr. + mva og porto

 

____________________________________________________

 

DVS att du bare skulle sendt inn den delen som var feil på,i dette tilfellet CPU og ikke hele sulamitten med hovedkort og cpukjøler.

 

vis ikke blir du fakturert med 150,- på de delene som er ok.

 

Så hvorfor returnerte du alt sammen når du selv hevder att det var cpu som hadde feilen med de bøyde pinnene og når du viste att du ville bli faktuert 150 ,- på de delene som var ok,

ja det lønner seg og lese returbetingelsene og gjør man ikke det så er det ens egen feil.

 

så den historien henger fortsatt ikke på greip !

 

 

Jeg bruker også psdata som "hovedbutikk"

og har bestilt for noen titusener der.

og makan til service har jeg aldri opplevd med noen andre webbutikker :smile:

ja de er superaske med levering og er det noe feil så er det alltid hyggelige folk og prate med på supporten deres slik att problemet blir løst :smile:

Ja jeg har også hatt ett par returer der , og det har aldri vært noen problemer, men så pakker jeg da ting og tang som er feil på separat i orginalembalasjen med returnr og returskjema :smile:

Så jeg har bare gode ord og si om den butikken.

 

Desuten ser jeg ikke noe "flaming" som Svenn-Erik

i posten under meg sier , men heller forskj syn på saken , det er vanskelig for meg med mine positive erfaringer med psdata se att de plutselig har blitt så "uproffe" att de ber macklett sendte alt i retur når man allerede har lokalisert feilen (en ødelagt cpu)

Nei dette høres meget merkelig ut . og jeg syntes fortsatt macklett har handlet merkelig i denne saken,

men jeg utelukker selfølgelig ikke att denne merkelige behandlingen skjyldes dårlige råd fra en innkompetent person/annsatt på psdata,

isåfall har jeg aldri møtt/pratet med denne personen og jeg har pratet med en del folk der.

hmmm ? .anyway jeg føler med macklett , ja AMD har som sagt lagd en core som er alt for skjør og som har ført til så alt for mange problemer for så mange , og att de tilåme greier og fraskrive seg ansvaret og nekter og ta i mot cpuer som coren er ødelagt på . ja det er en annen sak.

AMD skulle hatt bank PGA dette :sad:

Så uansett hva som skjedde så støtter jeg deg macklett :smile:

FUCK AMD !!! :evil:

DER ER AMD SIN SKJYLD ALT DETTE !!!

Ja for de nekter og erstatte cpuer hvor coren er ødelagt !

dermed får ikke psdata erstattet din cpu hos AMD og det går ut over deg :sad:

 

Selv har jeg AMD pga billig og hyper rask cpu,

men jeg håper de svina (AMD) får seg en skikkelig smekk på fingrene sine, de fortjener de.

soooon its HAMMER time !

og jeg håper de får HAMMEREN (DOMMERKLUBBA) i hodet :evil:

 

CRUSH !!!!!

 

så jeg sier bare til dere med en socket A cpu med ødelagt core , ta vare på den ,(det blir kan bli rettsak)

den kan bli værdt penger i fremtiden , vis jeg og rettferdigheten får det som vi vil :smile:

Hilsen " i-am dommeren" med klubba

its HAMMER time ! klubb klubb !

retten er satt !

 

PS: dette er, (er ikke)

fra spøk til PISTOL/REVOLVER

men fra duron/athlon/XP til HAMMER :smile:

 

ja spøken er jo duron/athlon/XP med sin søppercore :sad:

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: i-am på 2002-03-09 18:25 ]

Lenke til kommentar

Hei,

 

Jeg skjønner ikke helt poenget her, jeg har jobbet en del med montering av PC'er, riktignok lenge siden, men allikevel fortsatt relevant.

 

I min tid som PC montør hente det innimellom at det kom en og annen prosessor med bøyde ben. Disse ble sendt tilbake til Intel den gangen, ingen spørsmål. Andre komponenter hadde også feil, sånne ting MÅ man regne med, og de er garantert tatt med i kalkylen ved prissetting.

 

Dette var dog "gamle" dager (386/486), men jeg vil tippe at det fortsatt er en del feil % på alt utstyr i dag også.

 

At du satt prosessorviften feil, og ødla kjernen er et kjempeproblem for deg, fordi PSdata ikke vil ha noen mulighet for å få dekket opp dette fra sin levrandør. Som igjen gir deg problemer.

 

Å instruere deg i å teste prosessoren selv med bøyde ben er ikke noe jeg ville anbefale noen som skal montere en PC, med mindre du vet hva du driver med når du skal rette opp pinnene på prosessoren.

 

Jeg ville gjordt som de andre her sier, kontakt PSdata på en HØFLIG (viktig) måte, henvis til vedkommende som ba deg teste prosessoren allikevel.

 

Hvis PSdata er i nærheten av service/supportnivået som nesten alle her sier, så er jeg sikker på at dere kan finne en minnerlig ordning. En ordning som betyr at du ant. må ut med noen kroner for en ny prosessor og PSdata dekker resten.

 

Ønsker deg i alle fall lykke til, og håper at folk slutter å flame deg.

 

 

Svenn-Erik

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...