Gå til innhold

Har du en av disse liggende i skuffen? Da kan du gjøre en museumseier glad


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det der var skral samling. Og enda skralere beskrivelser av enhetene.

F.eks står det om Nokia 9210i

-----

The Nokia 9210i included a calendar with task lists, clock with world time and an alarm, a calculator, office applications that included email, word processor, spreadsheets, and charts that were compatible with Microsoft Office and that could be synchronised to Microsoft Outlook

-----

Nei. WP/spreadsheet/charts osv. filene var IKKJE kompatible med MS Office. Office kan ikkje lese dem i det hele tatt. (Om du ikkje lagret is f.eks ren tekst, kansje .RTF, .CSV ol, og kasta bort masse info) Synkroniseringsprogramvaren som fulgte med på CD kunne konvertere filer og foreta den nødvendige synkroniseringa med Outlook og kalenderen.

Ingen kommentar om at den kjørte Symbian, som Nokia var hovedansvarlig for å kjøre på dunken.

--

HP Omnigo 700LX.

Hvorfor ikkje nevne inspirasjonen til det monsteret?

Psion Series 3/3a/3c med en PCMCIA 'pod' (flat dings med 2 rekker med 2 AA batterier, og en PCMCIA slot i midten. Ikkje større enn at den passa i ei skjortelomme), det samme PCMCIA kortet som nevnes i 700LX posten, og selvfølgelig en Nokia 2110.

Ja, eg har en S3a, den podden, det kortet og den telefonen. Første mobilen min.

Eg har en 700LX også, og en 200LX...

Lenke til kommentar
On 12/7/2021 at 3:35 AM, AnthonyEdwardS said:

Ericsson R310 er vanskelig å få tak i? Skulle tro et museum hadde hørt om eBay, hvor Ericsson R310 kan kjøpes for så lite som 260 norske kroner (potensielt 25% VOEC i tillegg hvis Museumer ikke klarer å sno seg unna slikt)..

Jeg regner med de vil ha en modell som er noenlunde presentabel. Siden de modellene ble brukt så og si utelukkende som arbeidstelefon i røffe forhold, er det nok ikke lett å finne en i akseptabel stand. De jeg finner på Ebay ser ut som de har vært gjennom tre verdenskriger i hvert fall.

Endret av likferd
Lenke til kommentar
AnthonyEdwardS skrev (På 7.12.2021 den 3.35):

Ericsson R310 er vanskelig å få tak i? Skulle tro et museum hadde hørt om eBay, hvor Ericsson R310 kan kjøpes for så lite som 260 norske kroner (potensielt 25% VOEC i tillegg hvis Museumer ikke klarer å sno seg unna slikt)..

Syns også det så litt merkelig ut, så jeg sjekket en annen de var ute etter: Nokia E52 (som jeg brukte i sin tid).
Den er faktisk tilgjengelig som new/open box på eBay for £30  

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...