Gå til innhold

Gaming Pc til guttungen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Min mening er at om man skal betale over 12k for en gamingpc så bør minimumskravet være 3060ti. Det er ganske stor forskjell på 3060 og 3060ti.

Jeg mener også at uviljen mot ferdigPC fra elkjøp/power er sterkt overdrevet. Greit at det hadde vært bedre å bygge selv om man kunne fått tak i skjermkort til fornuftig pris, men det kan man ikke, og da er ferdigpc fra elkjøp/power uslåelig på pris. At de ikke kan oppgraderes like mye er en liten kostnad, relativt sett.

 

PCen fra elkjøp du linket til er _veldig_ bra, men den koster jo sitt.

Denne PCen fra power er også veldig bra, og helt uslåelig på ytelse/pris:

 

https://www.power.no/data-og-tilbehoer/pc-og-mac/stasjonaer-pc/lenovo-legion-t5-r7-26amr5-stasjonaer-pc/p-1164244/

Lenke til kommentar

Om du vil kjøpe en fra de store produsentene så virker denne grei: LENOVO LEGION T5 R7 26AMR5 STASJONÆR PC - Power.no

Om du vil kjøpe en ferdigbygget fra Komplett så liker jeg denne på tilbud til 14999: Komplett i120 Epic Gaming PC - RTX 3060 Edition - Komplett Epic Gaming PC - Komplett.no (Eventuellt i80 som var nevnt før i tråden)

Du linker også til denne pakken med deler der du tenker å velge RTX 3060 skjermkort. Da må en bygge og eventuelt feilsøke selv. Og lisens for Windows kommer i tillegg: PC i deler - Core Radeon RX6900XT - Komplett.no En får da en kraftigere prosessor først å fremst, og ellers også litt dyrere deler i forhold til Komplett i120 Epic Gaming PC.

Endret av Svein M
Lenke til kommentar

Du har bestilt en grei maskin som også kan oppgraderes som ønsket i fremtiden i tillegg til at den er godt brukbar slik den er noen år fremover.

Sjelden dette går optimalt på ferdigmaskiner fra Elkjøp/Power etc, om det i det hele tatt er mulig. De fleste maskinene deres har ulike mengder av custom hardware som gjør oppgradering til en større utfordring enn du ønsker.

Sånn sett lønner det seg å betale noen kroner mer når man først kjøper.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...