Gå til innhold

1 sekunds hakk i windows og spill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
tror ikke det er varmen... cpu'en står på 43 no load max 50 full load og kæbbis ligger på 24c(asus pcprobe)

men i bios står det vanligvis 60-65c, måler de forskjellig?

Bios er mer rett. Prøv og klokk ned CPU'en om du har klokket den. Sett ned multiplier en del for å prøve og kjøre når tempen er mindre. Men ikke sett for langt ned, da maskinen kan begynne og hakke pga at cpuen er så treg.

Lenke til kommentar

Cut'n paste fra Creative. Dette var det som fiksa det for meg:

 

Windows XP:

If your PC configuration is Uniprocessor ACPI PC, try changing this to Advanced configuration and Power Interface (ACPI) PC.

Both are ACPI configurations, however, ACPI Uniprocessor PC uses so called Virtual IRQ's (IRQ's higher than 15) which can be problematic under certain circumstances.

To change this, please take the following steps:

· Select Start - Settings - Control Panel - System - Hardware - Device Manager

· Click the "+" sign next the the Computer entry

· Double-click ACPI Uniprocessor PC

· Click Driver tab and then Update Driver

· Select Install from a specific location

· Select Don't search, I will choose the driver to install

· Untick Show compatible hardware

· Select Advanced Configuration and Power Interface (ACPI) PC

Relocating the Sound Blaster Live! to a different PCI slot or changing the IRQ priority of the slot are the only possible ways enabling the card to use another IRQ.

The resource allocation cannot be changed within the operating system

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd og deaktivert begge nettverkskortene på mitt a7n8x. virket ikke. Noen ganger når pcen bare står på hører jeg litt knitring i lyden, virker som om det er da hakkene skjer også når jeg spiller/hører på musikk. Noen som kan hjelpe en stakkar i nød ? :0

nb: Har prøvd og formatert nå og.

Lenke til kommentar
Jeg har prøvd og deaktivert begge nettverkskortene på mitt a7n8x. virket ikke. Noen ganger når pcen bare står på hører jeg litt knitring i lyden, virker som om det er da hakkene skjer også når jeg spiller/hører på musikk. Noen som kan hjelpe en stakkar i nød ? :0

nb: Har prøvd og formatert nå og.

Prøvde du det siste tipset til NeoGeo?

Endret av KAS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...