Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Hvordan få Pfizer dose 2 i Oslo?


mushi

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
DaniNichi skrev (13 minutter siden):

Så det er greit at man skal først måte gå inn, for så sette seg før man får vite hva man skal få ? Kan dem ikke bare oppgi dette på en sms eller i døren før man går inn ? 

Jeg fikk informasjon om dette før jeg satt meg ned. Vaksinedose 2 fikk jeg beskjed om at "du får pifzer idag". Når jeg fikk vaksinedose 1 fikk jeg ikke vite det, men kunne ha spurt om det. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Omnia vincit amor skrev (40 minutter siden):

Jeg fikk informasjon om dette før jeg satt meg ned. Vaksinedose 2 fikk jeg beskjed om at "du får pifzer idag". Når jeg fikk vaksinedose 1 fikk jeg ikke vite det, men kunne ha spurt om det. 

Fikk ikke jeg og flere andre rundt meg når man skulle ta dose 2.

Uansett uviktig..

At dem ikke velger gi info i døren eller andre steder som gjør det enkelt gå er kritikkverdig.

Lenke til kommentar
Tåkefyrste skrev (6 timer siden):

Hvilke reiserestriksjoner får jeg på meg siden jeg har fått Pfizer som dose 1 og Moderna som dose 2? Har jeg aldri hørt om, og hvis det er noen så burde de så absolutt opplyse om det før de gir meg en vaksine.

Både USA og Storbritannia for deg 10 dager innreisekarantene med blandet vaksine. 

 

Mye bra svar her! Så det er ingen måte for andre å kontrollere hvilken kombinasjon man har fått i ettertid? Bare å juge på grensa? 😳 

Endret av mushi
Lenke til kommentar

Skal sies at det nok oppheves restriksjoner for kryssvaksinerte snart, i hvert fall i England. Ingen medisinsk grunn for den begrensningen, og de har selv kryssvaksinert egen befolkning. 

Ikke minst at det er vanskelig å se hvordan det skal håndheves ved innreise. I EU-koronasertifikatet som også UK godtar opplyses kun den siste dosen, så det er ingen måte for de å sjekke om man er vaksinert med to forskjellige doser. 

Dette er all infoen om vaksiner mottatt de vil få opp ved scanning. Hentet fra mitt eget pass, jeg fikk selv Pfizer som første og Moderna som andre dose.

1326719706_Skjermbilde2021-08-29kl_22_58_34.png.6648966174e6601999a6bd11f8cb2cba.png

Endret av Snikpellik
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (1 time siden):

Skal sies at det nok oppheves restriksjoner for kryssvaksinerte snart, i hvert fall i England. Ingen medisinsk grunn for den begrensningen, og de har selv kryssvaksinert egen befolkning. 

Ikke minst at det er vanskelig å se hvordan det skal håndheves ved innreise. I EU-koronasertifikatet som også UK godtar opplyses kun den siste dosen, så det er ingen måte for de å sjekke om man er vaksinert med to forskjellige doser. 

Dette er all infoen om vaksiner mottatt de vil få opp ved scanning. Hentet fra mitt eget pass, jeg fikk selv Pfizer som første og Moderna som andre dose.

1326719706_Skjermbilde2021-08-29kl_22_58_34.png.6648966174e6601999a6bd11f8cb2cba.png

Hvor finner jeg produsent osv slik du har her ?

 

Lenke til kommentar
Omnia vincit amor skrev (På 26.8.2021 den 18.37):

Nei. Vaksinestasjonene får vite det samme dag de sitter vaksinen. Dette grunnet hvordan leveransen går. Noen dager får de Pifzer og noen ganger Moderna. 

Jeg vet dette da jeg spurte om dette når jeg ringte koronatelefonen. 

Det er nok forskjellige fra sted til sted.  I Oslo, i hvertfall i min bydel, kan man se hva slags vaksine som settes, fritt velge mellom Pfizer eller Moderna, velge den timen som passer best (mange valg her) og velge det stedet som passer best å få satt den. 

Lenke til kommentar
GiaMahan skrev (5 timer siden):

Det er nok forskjellige fra sted til sted.  I Oslo, i hvertfall i min bydel, kan man se hva slags vaksine som settes, fritt velge mellom Pfizer eller Moderna, velge den timen som passer best (mange valg her) og velge det stedet som passer best å få satt den. 

Når var dette?

Det var en periode man fikk velge vaksinetype, men jeg forsto det sånn at alle bydelene sluttet med det for noen uker siden.

Lenke til kommentar
GiaMahan skrev (8 timer siden):

Det er nok forskjellige fra sted til sted.  I Oslo, i hvertfall i min bydel, kan man se hva slags vaksine som settes, fritt velge mellom Pfizer eller Moderna, velge den timen som passer best (mange valg her) og velge det stedet som passer best å få satt den. 

Spesielt ingen  jeg kjenner fikk noen av valgene du presiserer her.

Mulig du holder til Oslo øst ?

Lenke til kommentar
DaniNichi skrev (5 timer siden):

Spesielt ingen  jeg kjenner fikk noen av valgene du presiserer her.

Mulig du holder til Oslo øst ?

Samme her. Begge timene (+ombooking) fikk jeg valget mellom én dag og en eller annen gang på kveldstid. Da jeg booket om time 2 fikk jeg ikke se noe alternativ på hvilken vaksine. 

Lenke til kommentar
GiaMahan skrev (1 time siden):

Nope, Oslo vest

 

Snikpellik skrev (39 minutter siden):

Jeg kunne også velge mellom Pfizer og Moderna for dose 2, i bydel Grünerløkka. Datoen for Moderna passet bedre, det var få valgmuligheter med Pfizer.

Virker totalt vilkårlig hvem som får alternativet noe som også er ganske kritikkverdig.

 

Endret av DaniNichi
Lenke til kommentar
GiaMahan skrev (5 minutter siden):

Hvilken bydel holder du til i? Er overraskende om det er så store forskjeller fra bydel til bydel i Oslo 

Man ser jo at det er flere som har opplevd samme som meg og jeg har flere venner som prøvde finne ut om de kunne bytte til annen type vaksine utifra dato osv ingen klarte det..Ikke engang når man ringte kunne man finne ut slikt, måte bare avlyse eller møte opp for så gå derifra når man satt i stolen..Som er bekreftet fra en her inne som jobber med vaksinere.

Var Grunerløkka, Frogner, st hans, og viken.

Endret av DaniNichi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...