Jump to content
DontTouchMyPhone

Får sendt men ikke mottatt e-post

Recommended Posts

Hei!

Jeg har skaffet meg ny data, og prøver å sette opp Outlook. Jeg har fått logget inn og får sendt e-post, og mottaker ser riktig e-postadresse. Men jeg får ikke mottatt e-post. Det ser også ut til at det er en Microsoft Exchange-konto jeg har satt opp i Outlook; jeg aner ikke egentlig hva det er eller om det har noe å si, i og med at riktig e-postadresse er brukt. 

Noen som kan si noe om hvor feilen ligger? I og med at det er helt nytt oppsett er det ingen regler som sorterer avsender osv., og de dukker heller ikke opp i søplekassa. 

 

Share this post


Link to post

Dobbeltsjekk hvilken type epost du setter opp, er det exchange, IMAP, POP3? 

Fjern den fra outlook og sett den opp på nytt med riktige innstillinger. Sjekk at porter som trengs er åpne, dette burde skje automatisk ved installasjon av Outlook men det kan være forskjellige porter for utgående og innkommende hvor innkommende ikke når gjennom. Det burde også gitt en feilmelding i outlook dog.

Share this post


Link to post

Takk for svar! Hvor finner jeg riktige innstillinger mon tro; på den gamle dataen er dette en helt vanlig outlook-konto, ikke en exchange. Fins det standardinnstillinger, eller er de spesifikke for min konto? Helt noob på sånne ting. 

Share this post


Link to post

Jeg har nå slettet den første kontoen og prøvd å sette opp en Outlook-konto. Men den ender opp som en Exchange-konto selv om jeg velger outlook. 

Bruker Outlook som følger med, ikke i en browser.

Edited by DontTouchMyPhone

Share this post


Link to post

Å huff...Jeg har vel brukt min ene outlook-epost over alt, trodde ikke jeg hadde noe eget for Microsoft 365... Samtidig har jo dette fungert greit på min gamle data, som også hadde Windows 10 og Office 365. Jeg får lese litt. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
3 hours ago, DontTouchMyPhone said:

Hei!

Jeg har skaffet meg ny data, og prøver å sette opp Outlook. Jeg har fått logget inn og får sendt e-post, og mottaker ser riktig e-postadresse. Men jeg får ikke mottatt e-post. Det ser også ut til at det er en Microsoft Exchange-konto jeg har satt opp i Outlook; jeg aner ikke egentlig hva det er eller om det har noe å si, i og med at riktig e-postadresse er brukt.

Du sier ingenting om hvilken mailserver du prøver å bruke, og det kan være veldig avgjørende for hva slags svar du får.

Er det outlook.com du bruker, er det Google (gmail.com), eller er det noe annet?

Share this post


Link to post
1 hour ago, nebrewfoz said:

Du sier ingenting om hvilken mailserver du prøver å bruke, og det kan være veldig avgjørende for hva slags svar du får.

Er det outlook.com du bruker, er det Google (gmail.com), eller er det noe annet?

Jeg er jo så lite inne i det her, men e-posten slutter på online.no (hatt den i 20 år...). 

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...