Gå til innhold

Sier Amazons algoritmer opp sjåfører for ting de ikke kan klandres for?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som artikkelen også er inne på så er denne kritikken noko einsidig.
Det må vel være heilt kurrant å vurdere ein budbilsjåfør med negativ karakter om sjåføren til stadigheit leverer pakken forseint? Sjølv om det sikkert er mange forhold som sjåføren ikkje kan klandrast for, så er det vel sjåføren som kjem med lovnadar om kor raskt pakken kan leverast? Er budbilsjåføren tidsoptimist som alltid rekner inn kortare køyretid enn det som er reelt så blir det sjølvsagt få pakkar som er levert innan fristen. Er det vinter og snø på vegen så er også dette eit hinder som ein dyktig sjåfør bør kunne ta høgde for. Det å forsøke å levere ein firmapakke før opningstid er vel også ein ting som sjåføren burde ha kontroll på om pakken må leverast personleg?
Punktering kan skje og er sjølvsagt urettferdig, men faktum er at dersom sjåføren er uheldig og punkterer så blir pakken forsinka, så at dette blir registrert er heilt på sin plass. Alle kan være uheldige og ei punktering bør ikkje føre til at ein mister jobben, men eg tviler på at punkteringar åleine kan være eit så stort problem. Ein dyktig budbilsjåfør bør likevel ha ein plan B ved slike ting, enten det er å ha med seg reservehjul eller ved å ha avtale med andre budbilsjåførar som kan ta over leveransen.
Dersom det stemmer at budbilsjåføren får minuspoeng når mottakaren ikkje svarer på telefonen eller er tilgjengeleg for å ta i mot pakken så er eg heilt einig i at det er eit problem med systemet.

Alt det sagt så er eg sjølvsagt ueinig i at arbeidskvardagen skal være algoritmestyrt, basert på tildelte enkeltoppdrag og utan skikkeleg informasjon. Når ein har med mennesklege arbeidstakarar å gjere så er det også behov for å ta mennesklege omsyn, så sjølv om algoritmen sikkert er effektiv så er det problematisk at ei datamaskin skal bestemme over menneksklege skjebner på denne måten.
Eg er også av den oppfattinga at å jobbe som Uber sjåfør enten det er for folk eller pakkar ikkje er eigna for å livnære seg. Slike arbeidsforhold fungerer fint for å kunne køyre nokre timar for å skaffe ei biinntekt, men ein kan ikkje leve av ein jobb der ein ikkje veit når og kor mykje ein får betalt for jobben.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Med tanke på hva som tidligere er kommet frem om forholdene som ansatt hos Amazon, i kombinasjon med at Amazon ikke har annet svar på dette enn påstand om at saken er oppspinn, så vil det ikke overraske meg om dette er sannt... Så lenge bedrifter presser marginer for å være kokuransedyktige og for å gi mest mulig til bedriftseierene og sine nærmeste ved å tyne mest mulig ut av ansatte for minst mulig betaling, så vil de som er "best" på å tyne mest mulig ut av ansatte ved å betale de minst mulig og ikke behandle eller betale mennesker bedre enn absolutt nødvendig være (blant) de bedriftene som lykkes "best" og tjener mest!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Tåkefyrste skrev (14 timer siden):

Kanskje like greit at arbeidstakere blir byttet ut med roboter når man ser at dem allerede blir behandlet som roboter og ikke mennesker.

Det er jo åpenbart målet og den beste løsningen, men det tar litt tid. Å ha ansatte på lager eller som sjåfør er midlertidig. Samme med de bak kassa. Trenger bare noen til å passe på at self checkout går fint. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...