Gå til innhold

TEST: Sonos + Ikea = stadig mer sant


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan man bruke Spotify Connect med Sonos nå? Altså styre musikken med Spotify-appen, ikke Sonos-appen.

For det er den eneste grunnen til at jeg gikk for Heos-universet en gang i tiden, men det er jo et fullstendig dødfødt univers som Denon satser overraskende lite på.

Lenke til kommentar
(not the real) Dr. Bombay skrev (2 timer siden):

Kan man bruke Spotify Connect med Sonos nå? Altså styre musikken med Spotify-appen, ikke Sonos-appen.

For det er den eneste grunnen til at jeg gikk for Heos-universet en gang i tiden, men det er jo et fullstendig dødfødt univers som Denon satser overraskende lite på.

Det har vært mulig å mange år, usikker på hvor mange, men er hovedsakelig slik jeg bruker den. 

 

Simen1 skrev (9 minutter siden):

1. Stemme-overvåkning

2. Planned obsolence

To grunner til at jeg skyr Sonos som pesten. De kan by på så mye gull og grønne skoger de bare vil, men så lenge noen av disse grunnene består så kommer jeg til å sky disse.

Punkt 1 har jeg ikke så mye formening om, men punkt 2 skjønner jeg ikke helt. 
Har 3 stk Zoneplayer Z100, og de ble lansert i 2005 og de fungerer fortsatt helt topp.
Syns ikke det er så galt at 16 år gamle elektronikk produkter fortsatt fungerer helt fint. 

Er jo ikke som at jeg fortsatt har musikkserver PCen jeg kjøpte med ZP100, som man måtte legge inn filer på selv og en håndholdt kontroll med scrollehjul og display for å velge sang. De har jo oppdatert produktet i 15 år med ny software og har vanvittig mye mer muligheter enn for 15 år siden. 

At de ikke oppdaterer en veldig bra programvare lenger med nye funksjoner (Sonos S1) på et 15 år gammel produkt ser jeg ikke på som veldig rart. De gir jo fortsatt ut bug fix og sikkerhetsfix. Foreløpig har det vel ikke kommet noen nye funksjoner på S2 enda heller (?)

Har Heos på hytta, og er mye mer skuffa over det. Mye nyere produkter, men oppdateres lite, og kjedelig og lite brukervennlig app. Fungerer helt greit for hytta, men glad jeg har sonos hjemme.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Etter mye kritikk endret Sonos oppgraderingsprogrammet sitt. Produkter som blir brukt som grunnlag for oppgradering, kan brukes som før. Om de ikke støtter S2, kan de kun brukes sammen med andre S1-produkter. Det finnes en del innbyttede produkter på Finn, hvor det tydelig står at de ikke kan byttes inn på nytt. Men de kan brukes og også videreselges og registreres på nye brukere. Se https://www.sonos.com/no-no/upgrade.

Lenke til kommentar

Kan disse brukes som en Bluetooth høyttaler slik som med Sonos Roam, eller er det utelukkende Wi-Fi som med feks Sonos One?

Det er litt avgjørende for om disse høyttalerne kan få plass på treningsrommet her hjemme eller ikke. Ser en del på YT eller podcast via AntennaPod og ingen av disse får jeg ut lyd på Sonos One, men går fint på Roam.

Irriterer meg slike latterlige begrensninger, at ikke Sonos støtter å kunne caste lyd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...