Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kryonisering (cryonics) for en norsk statsborger?


Gjest b7d54...7d9

Anbefalte innlegg

Gjest b7d54...7d9

Hvordan går man frem hvis man er norsk statsborger og ønsker å bli kryonisert (altså frosset) ned når man dør en gang i fremtida?

Ønsker å bli frosset ned i USA, siden de visstnok har best metoder for å utføre dette.

Anonymous poster hash: b7d54...7d9

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest c8065...f5a
Gjest b7d54...7d9 skrev (På 8.7.2021 den 20.24):

Hvordan går man frem hvis man er norsk statsborger og ønsker å bli kryonisert (altså frosset) ned når man dør en gang i fremtida?

Ønsker å bli frosset ned i USA, siden de visstnok har best metoder for å utføre dette.

Anonymous poster hash: b7d54...7d9

Ved dødstidspunktet må du være x kilometer fra stedet hvor nedfrysningen tar plass, så vil du fryses ned i USA må du nesten flytte dit før du forventer å dø.

Statsborgerskapet ditt har ingenting å si, du gjør dette hos et privat firma og det koster skjorta. Såvidt meg bekjent er det ingen som tilbyr dette i Norge.

De fleste fryser bare ned hode og ryggrad.

 

Anonymous poster hash: c8065...f5a

Lenke til kommentar
Gjest b7d54...7d9
15 hours ago, AnnonymG said:

Skal du fryses når du dør? Jeg vet bare om kremering og evt begravelse i kiste, men ikke at man fryses. 

Har ikke helt bestemt meg, men vurderer det ja.

Anonymous poster hash: b7d54...7d9

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Jeg har skrevet i mitt testamentes tillegg at jeg ønsker å frysetørres og knuses med ultralyd til et granulat som kan blandes med vann og brytes ned av mikroorganismer til jord. 

Å fryse celler er å ødelegge dem. Vi mennesker kan ikke fryses og vekkes opp, Men bjørnedyr kan. 

https://www.nrk.no/viten/hemmeligheten-bak-verdens-toffeste-dyr-1.13452717 

Å tine opp et menneske etter at det er fryst og reparere skadene oppstått ved frysing er umulig. Litt lik som å lage en kylling av kyllingfarse, 

Lenke til kommentar
Gjest b7d54...7d9
On 7/10/2021 at 8:21 PM, Dart said:

Jeg har skrevet i mitt testamentes tillegg at jeg ønsker å frysetørres og knuses med ultralyd til et granulat som kan blandes med vann og brytes ned av mikroorganismer til jord. 

Å fryse celler er å ødelegge dem. Vi mennesker kan ikke fryses og vekkes opp, Men bjørnedyr kan. 

https://www.nrk.no/viten/hemmeligheten-bak-verdens-toffeste-dyr-1.13452717 

Å tine opp et menneske etter at det er fryst og reparere skadene oppstått ved frysing er umulig. Litt lik som å lage en kylling av kyllingfarse, 

Bjørnedyr kan vel ikke akkurat helt sammenlignes med mennesker. ;)

Anonymous poster hash: b7d54...7d9

Lenke til kommentar
On 7/10/2021 at 8:21 PM, Dart said:

Jeg har skrevet i mitt testamentes tillegg at jeg ønsker å frysetørres og knuses med ultralyd til et granulat som kan blandes med vann og brytes ned av mikroorganismer til jord. 

Å fryse celler er å ødelegge dem. Vi mennesker kan ikke fryses og vekkes opp, Men bjørnedyr kan. 

https://www.nrk.no/viten/hemmeligheten-bak-verdens-toffeste-dyr-1.13452717 

Å tine opp et menneske etter at det er fryst og reparere skadene oppstått ved frysing er umulig. Litt lik som å lage en kylling av kyllingfarse, 

En må jo passe på å bytte ut vannet i cellene med noe som tåler frost først da.

Jeg kjenner meg veldig skeptisk til det hele, hvorfor skal fremtidens mennesker på en kanskje overbefolket og skrantende jordklode gidde å bruke tid og krefter på å gjenopplive fortidens? Tror de har nok med de andre menneskene som er der samtidig som dem... Så kommer en til en situasjon der alle en har kjent er borte og et samfunn en ikke aner hvordan en skal manøvrere seg i.

Dog, det er sikkert fint å leve i håpet for de som har anledning, kanskje det blir lettere å dø da.

 

https://www.nrk.no/urix/trenger-vaktmester-til-dod-bestefar-1.8336556

Endret av Cerent
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Det finnes alternativer til blod, og som ikke fryser. Men det er ikke det eneste problemet. 

Jeg vil heller kalle det mumi-fisering. 😆spacer.png

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
On 7/8/2021 at 8:24 PM, Guest b7d54...7d9 said:

Hvordan går man frem hvis man er norsk statsborger og ønsker å bli kryonisert (altså frosset) ned når man dør en gang i fremtida?

Ønsker å bli frosset ned i USA, siden de visstnok har best metoder for å utføre dette.

Anonymous poster hash: b7d54...7d9

Hei 🙂 Jeg er interessert i å høre litt om hva du fant ut? Send meg gjerne en melding. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 skrev (På 10.7.2021 den 20.21):

Jeg har skrevet i mitt testamentes tillegg at jeg ønsker å frysetørres og knuses med ultralyd til et granulat som kan blandes med vann og brytes ned av mikroorganismer til jord. 

Er det for å unngå å bli spist av mark? Ja, kanskje det føles lettere å bli spist av mikroorganismer og ikke mark.

https://www.youtube.com/watch?v=-ucTAtiPVEg

Videoen heter "Incorruptibles", altså helgener fra flere hundre år tilbake som sies å ikke ha råtnet bort. Kan konkludere med at de stort sett er gjenoppbygd med voks og parykker. Videoen inneholder enkelte skremmende ansikter. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...