Gå til innhold

Har Røde Kors ubrukte 3-4 mrd kroner på konto enda?


Gjest Slettet+6132

Anbefalte innlegg

Dart skrev (På 5.7.2021 den 20.23):

Jeg føler at mange ideelle organisasjoner lurer oss.

Røde Kors har tjent 3 mrd på spillegale nordmenn og har ikke brukt dem til formålene de lover oss.

Prøver de nå å kjøpe eiendom for pengene og ansette masse folk som skal ha lønn?

Når de sier at adm kostnader er 10%, hvordan regner de ut det? Hvis det høvles av 10% i Norge til lønninger og kostnader i toppklassen og det så høvles av 20-30% av det resterende i landet det ankommer, og så høvles av 30-50% lokalt. Da er det bare å ta fram kalkulatoren og bli sjokkert.

Røde Kors er jo blant annet en beredskapsorganisasjon. Det er viktig at de har en solid mengde penger på bok dersom det skulle komme store uforutsette utgifter, for eksempel i forbindelse med naturkatastrofer eller annet.

Men når du begynner å snakke om eiendom så skjønner jeg ikke hva du mener. Har de begynt med eiendomsinvestering?

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
hekomo skrev (13 timer siden):

Men når du begynner å snakke om eiendom så skjønner jeg ikke hva du mener. Har de begynt med eiendomsinvestering?

Ja. Det oppleves slik for de jeg har snakket med som jobbe med slikt. Røde Kors er ikke lenger Røde Kors, de som kjørte hvite busser i 1943. Etter en periode med gode inntekter fra spillegale nordmenn, så endret hele RK seg til noe som nå er lagt fra det som var intensjonen.

Og: Hvorfor endret de navn fra Røde Kors Eiendom til Svill Eiendom?

Dette oppleves for oss som et ordinært investeringsselskap. Å få realisert verdiene i et slikt er ofte ikke enkelt og risiko er høy. Det er forretningsdrift og spekulasjon - med ganske mange ansatte. Pengene er ikke lenger i en bank der de kan brukes fort og effektivt i en krise eller flere. Det har vært flere kriser, bl a pandemien, der RK ikke har bidratt det jeg vet. Det er blitt slik at staten betaler alle utgifter mens RKs ledelse sitter på pengene til evig tid og hever lønninger for noe som ikke er RK lenger.

Slike snuoperasjoner skal legges ut for alle medlemmene før noe endres og nye vedtekter må lages under ett, åpen prosess, ikke snikinnføring litt etter litt og manipulering av både ansatte og medlemmer. Dette vil trolig ikke gå under Røde Kors sine nåværende vedtekter.

Ledelsen har delvis omdannet RK. Pengene tas ut av medlemmenes kontroll og investeres. Det kan ende med at medlemmene mister pengene i spekulasjon foretatt av folk som selv ikke eier pengene pg kanskje ikke ser at de tilhører noen. De tilhørte spillegale i Norge, og RK har tatt vare på dem under påskudd av å bruke dem på tiltak i samfunnet som staten ikke dekker. Eiendomsmarkedet er ikke risikofritt, og pengene kan gå tapt. 

Svill Eiendom er 100 % eid av Oslo Røde Kors og fungerer som et fundament for eiers vekst som organisasjon, og økonomisk bidragsyter for den humanitære virksomheten organisasjonen utøver i Oslo.

Svill Eiendom har sin portefølje av eiendommer i Oslo. Selskapet kjennetegnes ved å ha høy kvalitet på sine eiendommer som alle har sentral beliggenhet i Oslo. Vi utvikler, foredler, oppgraderer og skaper muligheter for våre kunder. Gjennom bærekraftig og verdibasert forvaltning gir vi trygghet og skaper avkastning for vår eier.

Gjennom utskillelse av eiendomsmassen Oslo Røde Kors besatt på midten av 90 tallet ble det etablert et eget eiendomsselskap for å trekke frem organisasjonens verdier i eiendom og profesjonalisere forvaltningen. Selskapet er i dag organisert gjennom morselskapet Svill Eiendom AS med tilhørende datterselskap i en optimalisert selskapsstruktur. Selskapet har ansatt egen administrasjon med daglig leder og eiendomssjef i tillegg til driftspersonell. Økonomisk forvaltning gjennomføres i samarbeid med Newsec Basale.

Gjennom å ta et helhetlig ansvar for anskaffelse, forvaltning, utvikling og salg skal Svill Eiendom sørge for en stabil og god risikojustert avkastning for Oslo Røde Kors sine plasseringer i fast eiendom.

Røde Kors jobber over hele verden. Internasjonalt jobber Norges Røde Kors alltid gjennom nasjonale Røde Kors/Røde Halvmåne-søsterforeninger. Som  beredskapsorganisasjon er vi til stede i lokalsamfunn over hele landet – før, under og etter en krise. Primærhelse, sosial inkludering og forebygging av katastrofer er kjerneområdene i Røde Kors sitt langsiktige engasjement både i Norge og utlandet.

Vår statsminister sa at pandemi har vært ansett som den største trussel mot befolkningen vi kan si er reell og sannsynlig i nær framtid. Likevel hadde verken RK eller regjeringen iverksatt beredskap. Alt av tiltak har staten betalt. RK har ikke bidratt, fordi de ikke har beredskap mot virus.

Endret av Slettet+6132
lagt til litt
Lenke til kommentar
Dart skrev (27 minutter siden):

Ja. Det oppleves slik for de jeg har snakket med som jobbe med slikt. Røde Kors er ikke lenger Røde Kors, de som kjørte hvite busser i 1943. Etter en periode med gode inntekter fra spillegale nordmenn, så endret hele RK seg til noe som nå er lagt fra det som var intensjonen.

Og: Hvorfor endret de navn fra Røde Kors Eiendom til Svill Eiendom?

Dette oppleves for oss som et ordinært investeringsselskap. Å få realisert verdiene i et slikt er ofte ikke enkelt og risiko er høy. Det er forretningsdrift og spekulasjon - med ganske mange ansatte. Pengene er ikke lenger i en bank der de kan brukes fort og effektivt i en krise eller flere. Det har vært flere kriser, bl a pandemien, der RK ikke har bidratt det jeg vet. Det er blitt slik at staten betaler alle utgifter mens RKs ledelse sitter på pengene til evig tid og hever lønninger for noe som ikke er RK lenger.

Slike snuoperasjoner skal legges ut for alle medlemmene før noe endres og nye vedtekter må lages under ett, åpen prosess, ikke snikinnføring litt etter litt og manipulering av både ansatte og medlemmer. Dette vil trolig ikke gå under Røde Kors sine nåværende vedtekter.

Ledelsen 

Svill Eiendom er 100 % eid av Oslo Røde Kors og fungerer som et fundament for eiers vekst som organisasjon, og økonomisk bidragsyter for den humanitære virksomheten organisasjonen utøver i Oslo.

Svill Eiendom har sin portefølje av eiendommer i Oslo. Selskapet kjennetegnes ved å ha høy kvalitet på sine eiendommer som alle har sentral beliggenhet i Oslo. Vi utvikler, foredler, oppgraderer og skaper muligheter for våre kunder. Gjennom bærekraftig og verdibasert forvaltning gir vi trygghet og skaper avkastning for vår eier.

Gjennom utskillelse av eiendomsmassen Oslo Røde Kors besatt på midten av 90 tallet ble det etablert et eget eiendomsselskap for å trekke frem organisasjonens verdier i eiendom og profesjonalisere forvaltningen. Selskapet er i dag organisert gjennom morselskapet Svill Eiendom AS med tilhørende datterselskap i en optimalisert selskapsstruktur. Selskapet har ansatt egen administrasjon med daglig leder og eiendomssjef i tillegg til driftspersonell. Økonomisk forvaltning gjennomføres i samarbeid med Newsec Basale.

Gjennom å ta et helhetlig ansvar for anskaffelse, forvaltning, utvikling og salg skal Svill Eiendom sørge for en stabil og god risikojustert avkastning for Oslo Røde Kors sine plasseringer i fast eiendom.

Røde Kors jobber over hele verden. Internasjonalt jobber Norges Røde Kors alltid gjennom nasjonale Røde Kors/Røde Halvmåne-søsterforeninger. Som  beredskapsorganisasjon er vi til stede i lokalsamfunn over hele landet – før, under og etter en krise. Primærhelse, sosial inkludering og forebygging av katastrofer er kjerneområdene i Røde Kors sitt langsiktige engasjement både i Norge og utlandet.

Så Oslo Røde Kors har investert noe av pengene sine i eiendom. Konkret hva er problemet her? Det meste du lirer av deg i innlegget gjør at du virker bitter på de av en eller annen grunn. Hvorfor?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Litt som OBOS, De tar 6000 kr av sine medlemmer for å foreta et eierskifte ved salg eller arv. Det er ca 5-10 min jobb, og et ark papir. Prisen er satt ut fra om medlemmet har noe valg eller ikke. Vår forretningsfører tar 450 kr for samme jobb, og satte prisen ned til 350 pga forenklede rutiner.

Lenke til kommentar
Dart skrev (53 minutter siden):

Ja. Det oppleves slik for de jeg har snakket med som jobbe med slikt. Røde Kors er ikke lenger Røde Kors, de som kjørte hvite busser i 1943. Etter en periode med gode inntekter fra spillegale nordmenn, så endret hele RK seg til noe som nå er lagt fra det som var intensjonen.

Og: Hvorfor endret de navn fra Røde Kors Eiendom til Svill Eiendom?

Dette oppleves for oss som et ordinært investeringsselskap. Å få realisert verdiene i et slikt er ofte ikke enkelt og risiko er høy. Det er forretningsdrift og spekulasjon - med ganske mange ansatte. Pengene er ikke lenger i en bank der de kan brukes fort og effektivt i en krise eller flere. Det har vært flere kriser, bl a pandemien, der RK ikke har bidratt det jeg vet. Det er blitt slik at staten betaler alle utgifter mens RKs ledelse sitter på pengene til evig tid og hever lønninger for noe som ikke er RK lenger.

Slike snuoperasjoner skal legges ut for alle medlemmene før noe endres og nye vedtekter må lages under ett, åpen prosess, ikke snikinnføring litt etter litt og manipulering av både ansatte og medlemmer. Dette vil trolig ikke gå under Røde Kors sine nåværende vedtekter.

Ledelsen har delvis omdannet RK. Pengene tas ut av medlemmenes kontroll og investeres. Det kan ende med at medlemmene mister pengene i spekulasjon foretatt av folk som selv ikke eier pengene pg kanskje ikke ser at de tilhører noen. De tilhørte spillegale i Norge, og RK har tatt vare på dem under påskudd av å bruke dem på tiltak i samfunnet som staten ikke dekker. Eiendomsmarkedet er ikke risikofritt, og pengene kan gå tapt. 

Svill Eiendom er 100 % eid av Oslo Røde Kors og fungerer som et fundament for eiers vekst som organisasjon, og økonomisk bidragsyter for den humanitære virksomheten organisasjonen utøver i Oslo.

Svill Eiendom har sin portefølje av eiendommer i Oslo. Selskapet kjennetegnes ved å ha høy kvalitet på sine eiendommer som alle har sentral beliggenhet i Oslo. Vi utvikler, foredler, oppgraderer og skaper muligheter for våre kunder. Gjennom bærekraftig og verdibasert forvaltning gir vi trygghet og skaper avkastning for vår eier.

Gjennom utskillelse av eiendomsmassen Oslo Røde Kors besatt på midten av 90 tallet ble det etablert et eget eiendomsselskap for å trekke frem organisasjonens verdier i eiendom og profesjonalisere forvaltningen. Selskapet er i dag organisert gjennom morselskapet Svill Eiendom AS med tilhørende datterselskap i en optimalisert selskapsstruktur. Selskapet har ansatt egen administrasjon med daglig leder og eiendomssjef i tillegg til driftspersonell. Økonomisk forvaltning gjennomføres i samarbeid med Newsec Basale.

Gjennom å ta et helhetlig ansvar for anskaffelse, forvaltning, utvikling og salg skal Svill Eiendom sørge for en stabil og god risikojustert avkastning for Oslo Røde Kors sine plasseringer i fast eiendom.

Det virker som de stort sett forvalter eiendommer Oslo Røde Kors allerede eier i Oslo sentrum?

Og dessuten er det jo Oslo Røde Kors og ikke Røde Kors i hele Norge, eller hele verden for den saks skyld.

Sitat

 

Røde Kors jobber over hele verden. Internasjonalt jobber Norges Røde Kors alltid gjennom nasjonale Røde Kors/Røde Halvmåne-søsterforeninger. Som  beredskapsorganisasjon er vi til stede i lokalsamfunn over hele landet – før, under og etter en krise. Primærhelse, sosial inkludering og forebygging av katastrofer er kjerneområdene i Røde Kors sitt langsiktige engasjement både i Norge og utlandet.

Vår statsminister sa at pandemi har vært ansett som den største trussel mot befolkningen vi kan si er reell og sannsynlig i nær framtid. Likevel hadde verken RK eller regjeringen iverksatt beredskap. Alt av tiltak har staten betalt. RK har ikke bidratt, fordi de ikke har beredskap mot virus.

 

Jeg har litt vanskelig for se hva du mener Røde Kors skal gjøre med pandemisituasjonen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Snikpellik skrev (1 minutt siden):

Hva forventet du? At å gi blod skulle være betalt? 

OK. Vi gir blod til RK, de selger det til staten for 2000 kr/l 

De burde gi oss en del av summen, vi som gjør jobben og det er vårt blod. Vi burde kunne velge om vi ville gi det bort for salg til inntekt for RK, eller ta pengene selv eller gi det til en selvvalgt organisasjon. Jeg velger å gi det rett til sykehuset, uten at RK tjener på det.

Det er fritt valg å velge å gi det til RK eller rett til sykehuset.

Lenke til kommentar
Dart skrev (1 time siden):

Likevel hadde verken RK eller regjeringen iverksatt beredskap. Alt av tiltak har staten betalt. RK har ikke bidratt, fordi de ikke har beredskap mot virus.

Hva er greia med å bare finne på løgn og poste på et forum?

Røde Kors Norge kjørte koordinert pandemi-øvelse i fjor vinter, rett før pandemien traff oss her i Norge. Øvelsen gled inn i reell operasjon. Røde Kors har bidratt gjennom hele pandemien her i Norge på veldig mange ulike områder, sentralt er bistand til myndighetene.

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
hekomo skrev (1 minutt siden):

Det virker som de stort sett forvalter eiendommer Oslo Røde Kors allerede eier i Oslo sentrum?

Ja og som RK har kjøpt og leier ut. Selskapet er en annen enhet og kan jo ta leie av RK, der RK selv bruker lokalene og dermed overføre enda mere midler over i eiendomsselskapet. Det er ledelsen i RK, som eier Svill, som bestemmer leien, og da er det åpent for kreativ bokføring - noe som ikke er forbudt, men umoralsk når medlemmene ikke vet at slik overføring pågår.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Snikpellik skrev (2 minutter siden):

Hva er greia med å bare finne på løgn og poste på et forum?

Røde Kors Norge kjørte koordinert pandemi-øvelse i fjor vinter, rett før pandemien traff oss her i Norge. Øvelsen gled inn i reell operasjon. Røde Kors har bidratt gjennom hele pandemien her i Norge på veldig mange ulike områder, sentralt er bistand til myndighetene.

Den øvelsen kan gjerne beskrives nærmere, og omfanget av den. Det er mange som halvhjertet dvs i små porsjoner har øvet på pandemier. Det viste seg overalt at ingen visste og ingen hadde NOK beredskap. Også Forsvaret og mange andre har lenge før pandemien hatt litt beredskap, og så viser det seg at de ikke en gang hadde masker eller det mest nødvendige. 

Og slutt med personlige angrep. Det er ikke derfor vi er her. Suppler gjerne, men spar oss for anklager og spydigheter. Ingen kan skrive helt rett alt de vet og ingen vet alt komplett eller har slik oversikt eller har tid og kapasitet av vanlige mennesker.

Lenke til kommentar
Dart skrev (2 minutter siden):

Og slutt med personlige angrep. Det er ikke derfor vi er her. Suppler gjerne, men spar oss for anklager og spydigheter. Ingen kan skrive helt rett alt de vet og ingen vet alt komplett eller har slik oversikt eller har tid og kapasitet av vanlige mennesker.

Det var på ingen måte et personangrep, det var en beskyldning om løgn.

Du skriver at Røde Kors ikke har bidratt, som er ren løgn. Jeg forstår ikke hensikten med å finne på slike ting.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
hekomo skrev (15 minutter siden):

Jeg har litt vanskelig for se hva du mener Røde Kors skal gjøre med pandemisituasjonen.

Det har RK også. Les på sidene deres om akkurat denne epidemien og hva de har bidratt med, hvor de har bidratt og rent fysisk gjort i hvert område land og kontinent. Spesielt i Norge. Kom tilbake og suppler oss med hva som finnes der og hvordan det oppleves. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Snikpellik skrev (8 minutter siden):

Det var på ingen måte et personangrep, det var en beskyldning om løgn.

Du skriver at Røde Kors ikke har bidratt, som er ren løgn. Jeg forstår ikke hensikten med å finne på slike ting.

Hele Norge har bidratt. Det har jeg også. Dette er retorikk mot meg. Av irritasjon.

Videre:
Det er mange som oppgir at de har bidratt og bidrar under pandemien, men hvor er RK?
Hvis de har gjort og gjør så mye, så burde medlemmene få vite det i en kommunikasjonsform
som vi kan etterse og kontrollere mot andre kilder. Det er klart alle organisasjoner må kontrolleres.
Det viser det siste årets skandaler der ingen sjekka, og så forsvant det penger eller noen blir lurt/manipulert. 
Alle medlemmer skal ha innsikt, de skal kunne sette i gang gransking, de skal kunne stoppe overtramp
og det offentlige burde sjekke alt. Hos alle. har ledelsen en hemmelig agenda, så burde de sparkes sammen
med de evt ansatte og styremedlemmer som deltar. Ref OBOS. Skjer det der, så er vi passe naive når vi tror det
ikke skjer andre steder som ligner i org oppbygging. Der medlemmer betaler, og ledelsen samler inn penger 
eller har finansielle kilder utenfor org.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Eks fra utlandet der alt er "større"
Da jordskjelvet på Haiti rammet, samlet Americas Red Cross, ARC, inn 488 mill USD, penger som organisasjonen ikke hadde det minste peiling på hva de skulle gjøre med. De ga noe av pengene til andre organisasjoner, og over to år etter jordskjelvet var bare en tredel brukt til å hjelpe ofrene. ARC har alltid vært veldig vag i rapporter om hva de bruker donerte penger til. Med en årlig inntekt på 2,6 milliarder dollar går ikke alle pengene dit donorene opprinnelig hadde til hensikt å kanalisere dem. De har sjelden gitt en skikkelig kostnadsoppstilling, og da journalisten fra Slate Magazine Jonathan Katz sendte en e -post til organisasjonen og spurte hva de egentlig trengte pengene til, og hvor mye som ble brukt, og til hva, svarte de ganske enkelt med å si mat, barnesenger, tepper og annen støtte. Ingen detaljer, ingen spesifikke beløp. Tross purringer kom det ikke noe derfra og ledelsen nektet å stille opp for å svare på spørsmål. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Sitat fra NRK Molde i 2002, da de hadde 2,5 mrd i formue:

I Molde har Røde Kors stilt opp laurdagar og søndagar vinteren gjennom både på Tusten og i Skaret i fleire år. Ifølgje Fredrik Grüner har dei ikkje fått eit øre. Tvert om må lokallaget dekkje utgiftene med pengar frå si eiga kasse.

Slik er det også i Ørsta der Røde Kors har vakt kvar helg på Bondalseidet. Kjell Bjarne Eikebø i hjelpekorpset seier at laget brukar omlag 20.000 kroner i sesongen på bensin og transport.

I Sykkylven truga Røde Kors med å nekte å stille opp komande sesong dersom dei ikkje fekk dei pengane dei meinte dei hadde krav på. Det enda med ein ny avtale, og hjelpekorpset er igjen på plass ved skisenteret på Fjellsetra.

Stranda Røde Kors har inngått avtale med Strandafjellet skisenter, og Bjørn Strømme seier dei får 1,25 prosent av årsomsetninga for å stille opp. Han trur ein del av dei frivillige truleg hadde sagt nei, dersom skisenteret ikkje ville betale litt for det arbeidet dei gjer.

Sist helg var dei i første line under redningsaksjonen då ein mann omkom like utanfor skitrekket.

https://www.nrk.no/mr/rode-kors-har-ikkje-rad-1.232761 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Fibonacci skrev (På 2021-7-10 den 12.41):

Hvorfor skal vi betale skatt når staten har 12 000 milliarder på bok?

Den er litt fin 😉 Takk.
Jeg er tilhenger av borgerlønn, da under visse forutsetninger. 
Problemet er bare at Statens Pensjonsfond utland allerede er brukt opp. Norge skylder mye mere enn det i pensjonsforpliktelser til alle som er norske borgere. 

Politiet sa; vi vet vet at 1000 kr er mye for å få et våpenkort, men det er lite i f h t hvor mye et våpen koster!!
Jeg sa; Oh-ja mitt våpen er en tysk mauser jeg fikk for 300 kr på Finn.no
Får jeg ikke våpenkort, eller nekter jeg å betale 1000 kr, så tar de våpenet og lager spiker av det.
Da taper jeg 300 kr. 

Det er mye småsyllogismer ute og går.

 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
hekomo skrev (1 time siden):

Jeg har litt vanskelig for se hva du mener Røde Kors skal gjøre med pandemisituasjonen.

Det har jeg også. Jeg har ofte vanskelig for å se hva vi skal gjøre i det hele tatt. En farlig mutasjon kan dukke opp når som helst, og den kan være enda mere smittsom. Den nye Delta smitter via dampen fra pusten vår.

Når og hvis sykehusene sprenger sin "covid-kapasitet", da venter jeg at RK selger alle eiendommer, kaller inn alt av mannskap og bemanner lokaler med helsepersonell og gjør det de har lovet oss. De spilleavhengige har ikke fått annet enn smuler, og de er ikke forsøkt hjulpet eller kurert på noen måte av RK enda.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Det lokale RK fikk i 2016 en skjønnsligning fra skatteetaten, restskatt og straffeskatt på 200 tusen for manglende regnskap i hytteutleien i mange år. Ingen vanlige medlemmer visste eller vet hvor penga tok veien.

Nettsidene;
Hytta vart bygd og drivast av frivillige på dugnad, og er ikkje ei kommersiell verksemd. Vi forutset at dei som leiger hytta forstår det, og hjelper oss med å ta godt vare på ho.

Ordinære leigeprisar er: kr. 900,- for dagleige Kr. 1 500,- døgnleige inntil 15 personar, tillegg kr. 100,-/pers. over 15 stk. Makspris kr. 2800/døgn. Kr. 2 800,- for helg (fredag kl 18.00-søndag kl 16.00) for inntil 15 personar. Tillegg kr. 100,-/pers./døgn over 15 stk. Makspris kr. 4600,-/helg. Kr. 9500,- for vekesleige.

Jeg ville tro at penga gikk til hjelpearbeid?

 

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
3 hours ago, Dart said:

OK. Vi gir blod til RK, de selger det til staten for 2000 kr/l 

De burde gi oss en del av summen, vi som gjør jobben og det er vårt blod. Vi burde kunne velge om vi ville gi det bort for salg til inntekt for RK, eller ta pengene selv eller gi det til en selvvalgt organisasjon. Jeg velger å gi det rett til sykehuset, uten at RK tjener på det.

Det er fritt valg å velge å gi det til RK eller rett til sykehuset.

Blodgivere får likevel frynsegoder av å være blodgiver. På a-hus får de gratis parkering 50m fra blodbanken mens syke pasienter i blodbanken må betale svindyrt eller gå 1 km fra parkeringshuset da det ofte er fult. De får vervepremier og er med i trekninger om større premier. De kommer først i køen ved resepsjonen og man får et merkbart bedre servicenivå når man ringer blodbanken kontra en pasient.  Før var det gratis å få behandling for pasienter i blodbanken nå koster også det egenandel i likhet med fastlege.

Å være blodgiver er på ingen måte noe som ikke verdsettes i hvordan man behandles. Og de er med og redder liv mens pasienters blod brukes til biolab arbeid eller destrueres.

Endret av Theo343
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...