Gå til innhold

Elkjøp, dette er svindel..


Anbefalte innlegg

Ved å kunne bygge og vedlkeholde en data er penger spart og du kan bli mere fornøyd da du kan skreddersy den til ditt behov.

Slik er det om du eks. skal bygge en veranda.Hvis du bygger den selv så blir den billigere og mere skreddersydd til ditt behov.

Tilbudet som her blir diskutert gir meg en gledelig påminnelse om det. :)

 

Å vite alt om alt og kunne alt blir vel for stor oppgave for mange av oss.

Endret av Sunni
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Den vanlige datakjøper vet ikke forskjell på skjermkort og kjøper datamaskin etter mengde ram, hd, prosessor og minne på skjermkortet.. Tankegangen er ofte jo mer mb/hz osv. jo bedre.. Dette vet slike butikker å spille på, men jeg tror nok elkjøp har gjort en stor feil på et punkt her, det er å kalle dette en spillmaskin. Jeg ville nok heller kalt dette en "SUPER arbeidsstasjon!" eller "TALLKNUSER!"

 

Sikkert en liten glipp, Elkjøp vet å reklamere for det som er bra på en maskin og i dette tilfellet er det nok ikke skjermkortet nei..

Ja, helt enig. Tror ikke akkurat de fleste som tenker på å kjøpe pc på Elkjøp ser så mye på skjermkortet, eller skjønner hvor bra/dårlig det er. Går nok mest i tall, ja.. Elkjøp reklamerte jo for et radeon 9600 kort med 256mb minne for ikke så lenge siden, hvor "256MB MINNE!" var uthevet slik at alle kunne se hvor bra og billig det kortet var...

 

*edit: Jeg tror også at mange ikke orker å bruke så lang tid på å sette sammen en pc selv, mange vil ha en så fort som mulig, og da er kanskje Elkjøp nærmest.. Sikkert også noen som er litt konservative som ikke tør å handle fra en nettbutikk (de kan selvfølgelig bygge sin egen pc hos vanlige forretninger, men nettbutikker er vanligst)

Endret av sirpetterjones
Lenke til kommentar
Jeg begynner å bli mektig lei dette "argumentet". Elkjøp gjør alt de kan for å gjøre seg så vanskelige som mulig. Finner man en vare i en nettbutikk har jeg (kun prøvd to ganger) ikke fått tilsvarende på elkjøp, de sier at det kun gjelder andre "Fysiske" butikker (Altså f.eks butikk prisen på Komplett, som ligger 10-20% over nett pris).

Som jeg har sagt før, prisgarantien gjelder OGSÅ NETTBUTIKKER. Den selgeren du snakker med tar feil, og du burde ta det opp med han.

 

(Blir litt mange innlegg her nå..)

Nei den gjelder ikke nettbutikker, tror du burde fulgt bedre med under opplæringen ;) Det er kun lefdals prisgaranti som gjelder nettbutikker.

Endret av zaico
Lenke til kommentar
Jeg begynner å bli mektig lei dette "argumentet". Elkjøp gjør alt de kan for å gjøre seg så vanskelige som mulig. Finner man en vare i en nettbutikk har jeg (kun prøvd to ganger) ikke fått tilsvarende på elkjøp, de sier at det kun gjelder andre "Fysiske" butikker (Altså f.eks butikk prisen på Komplett, som ligger 10-20% over nett pris).

Som jeg har sagt før, prisgarantien gjelder OGSÅ NETTBUTIKKER. Den selgeren du snakker med tar feil, og du burde ta det opp med han.

 

(Blir litt mange innlegg her nå..)

Virker som du jobber der.. Men hvordan kan dere da si at [sitat] "(...) varen (...) er å få kjøpt hos en lokal butikk konkurrent." [slutt sitat]? Betyr altså dette at en nettbutikk er en "lokal butikk konkurrent"? Det ville ihvertfall ikke _jeg_ kalt det.. Hvis prisgarantien også gjelder i forhold til nettbutikker, synes jeg Elkjøp burde endre formuleringen sin... Noen som er enige?

Lenke til kommentar
Jeg begynner å bli mektig lei dette "argumentet". Elkjøp gjør alt de kan for å gjøre seg så vanskelige som mulig. Finner man en vare i en nettbutikk har jeg (kun prøvd to ganger) ikke fått tilsvarende på elkjøp, de sier at det kun gjelder andre "Fysiske" butikker (Altså f.eks butikk prisen på Komplett, som ligger 10-20% over nett pris).

Som jeg har sagt før, prisgarantien gjelder OGSÅ NETTBUTIKKER. Den selgeren du snakker med tar feil, og du burde ta det opp med han.

 

(Blir litt mange innlegg her nå..)

Virker som du jobber der.. Men hvordan kan dere da si at [sitat] "(...) varen (...) er å få kjøpt hos en lokal butikk konkurrent." [slutt sitat]? Betyr altså dette at en nettbutikk er en "lokal butikk konkurrent"? Det ville ihvertfall ikke _jeg_ kalt det.. Hvis prisgarantien også gjelder i forhold til nettbutikker, synes jeg Elkjøp burde endre formuleringen sin... Noen som er enige?

Prisgarantien gjelder ikke nettbutikker, dette vet jeg da jeg har jobbet i elkjøp i flere år (sluttet nå). Noen selgere gir dog prisgaranti om man har marginer på web-butikker.

Lenke til kommentar

[Anyway, elkjøp svindler ingen. Vi har som kjent prisgaranti. Så ser dere en pc som er lik den vi selger et annet sted billigere, så kom til oss med tilbudet da vel..så får dere den billigere.]

 

Alastor: Herregud. Det er jo helt umulig å finne en helt lik maskin som selges på Elkjøp. Bare kabinettet fra en webshop vil jo vere forskjellig fra det dere selger. Og det er jo en fordel for dere, for da kan dere si; Ha,ha den pc'en er ikke lik vår Packard Bell pc for 17 000 kr. Dere får ingen nytte av prisgarantien. F*** OFF!

(Det vil jo ikke funke å legge fram budskjettet til Anders81 på Elkjøp)

 

En annen ting. Kjøpte en discman en gang på elkjøp. Toppen på den ble herpa, og jeg leverte den inn. Etter to uker fikk jeg beskjed om at den var for dyr til å fikses, kunne likegods kjøpe en ny. Akkurat det er OK. Det som fustrerte meg var at jeg måtte betale ca 350-400 kr bare for at Elkjøp skulle SJEKKE opp dette som maks tar fem minutter. Det kaller jeg direkte SVINDEL.

 

Men Elkjøp skal ha ros for noen ting. Forsikringene deres er gode De er utrolig billige og man slipper nesten å krangle med dere. :)

Retur av varer som ikke funker, fungerer også bra på Elkjøp. Fikk erfare det etter et kjøp av en Epson printer.

 

Helt ærlige er dere nok ikke. Å ha et radeon 9200 skjermkort på en maskin til 17 000 er en totalkatastrofe! Det vil funke greit nå, men om et halv år tror jeg du neppe kan spille et spill i høyeste oppløsning og med alle grafikkinnstillinger på fullt med et Radeon 9200. Stakkars brukere!

Lenke til kommentar
Hva skjer hvis to butikker har prisgarantier?? Må de utkonkurere hverandre eller???

 

Kjenner noen som har brukt denne garantien? Eller er det en ubrukt garanti som bare brukes som reklame. Hvor enkelt er det å infri kravene får å få en lavere pris.

 

Det har blitt litt mye dritslenging av Elkjøp.

Da setter de nok samme prisen på varen ;)

Lenke til kommentar

hmm syns elkjøp ikke er så verst jeg da

kjøpte meg ny pc der for 2mnd siden og mener selv att jeg fikk en meget bra pris

 

det var en :

p4 2,8ghz

msi hk husker ikke modell

ati radeon 9800 pro m 128mb minne

1 western 120 gig hd (7200rpm)

1 seagate 160 gig hd (7200rpm m 8mb chace)

tråløst nettverks kort

fierewiere kontroller

tv kort

creative lydkort (5,1 ETTELLER ANNA)

54 X BRENNER

16x dvd spiller

512 corsair ram husker ikke hastighet men den var bra

fulltower

full programmvare pakke (xp pro office nero osv)

2 års garanti

 

alt detta ga jeg 7500 for :thumbs:

 

fikk det så billi fordi att detta var ei retur maskin som sto på lageret

 

men de som er så domme att de ikke spør selgeren om maskiner som de kan gji deg et bra tilbud på fortjener og sitta med skjegget i postkassa :evil:

 

TIPS spør altid etter denne typen varer de er billige og bra :devil:

Lenke til kommentar

Greit nok at en butikk må ha mer for en pc enn en webshop, det skjønner jeg også men er det nødvendig å ta det billigste kabinettet å trø det fullt av billig dritt + et bra produkt for så og lure det innpå uvitende mennesker, akkurat nå er det en kasse med dritt+ enA64 for da kan de kjøre med store bokstaver foran på kassa at dette er verdens beste. Nytter lite med god cpu om ikke resten henger med.

Kommer ikke noen vei med en V8 i en bil så lenge girkassa mangler :wow:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

"Etter to uker fikk jeg beskjed om at den var for dyr til å fikses, kunne likegods kjøpe en ny. Akkurat det er OK. Det som fustrerte meg var at jeg måtte betale ca 350-400 kr bare for at Elkjøp skulle SJEKKE opp dette som maks tar fem minutter. Det kaller jeg direkte SVINDEL."

 

 

Dette blir for dumt! Elkjøp har levert produktet til et verksted som skal ha betalt for å se på produktet, at du må betale det er helt normalt.

 

---------------------------------------------------------------------------------

Når det gjelder kritikk av prisene til elkjøp så er jo det en ting, det kan dere krangle om så mye dere vil, men faktum er at det er du, som forbruker sin jobb å sjekke priser, og finne den butikken du vil handle i, Elkjøp sin jobb er jo å finne de produktene de vil selge og sette pris etter sitt eget skjønn Finner du ikke riktig produkt til riktig pris er det vel bare å handle et annet sted???

 

Min kritikk av Elkjøp er at de annonserer tilbud med tapskalkyle som selgerene får streng beskjed om å unngå å selge, dette strider mot all god forretnings drift og er vel en av grunnene til at Elkjøp får så mye pepper. Pga av disse kunstige/fiktive tilbudene får forbrukere et falskt bilde at Elkjøp er billigst, noe som ikke er tilfelle.

Lenke til kommentar

Jeg lurer også på noe ang elkjøp kjøp.

Har en kamerat som skal ha seg pc, og han fant denne på elkjøp.no

 

Den virka grei til den prisen, men jeg vet ikke åssen hovedkort det er til senere oppgraderinger og sånt. La sammen delene på komplett.no for å se om det blir billigere,men det ble ikke det.

Så virker dette som en god pc for han? Han har lyst til å spille de siste spillene ute nå, høre på musikk, få internett. Men han vil ha en rask pc når han først skal satse 10k på en pc. Hva synes dere?

Lenke til kommentar
Jeg lurer også på noe ang elkjøp kjøp.

Har en kamerat som skal ha seg pc, og han fant denne på elkjøp.no

 

Den virka grei til den prisen, men jeg vet ikke åssen hovedkort det er til senere oppgraderinger og sånt. La sammen delene på komplett.no for å se om det blir billigere,men det ble ikke det.

Så virker dette som en god pc for han? Han har lyst til å spille de siste spillene ute nå, høre på musikk, få internett. Men han vil ha en rask pc når han først skal satse 10k på en pc. Hva synes dere?

Syntes dette virket som et bra tilbud, radeon 9600np er ikke det helt store, men det fungerer greit. Skjermen er søppel, men tipper han får maskina 1000-1500,- billigere om han ikke vil ha den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...