Gå til innhold

Problemer med OneDrive på Mac og iPhone


Anbefalte innlegg

Fruen har Macbook pro earlie 2015 og en iPhone 11.

Jeg har kjøpt onedrive for backup å kunne laste opp video og bilder.

Dette fungerer ikke på Mac-en eller iPhonen.

Gjør som beskrevet, har appen åpen på iPhonen uten at det skjer noe. 

Mac-en så står onedrive som den appen som Mac-en skal sikkerhetskopiering etc til. Fruen får heller ikke overført fra bilder til onedrive, hun må ta det fra dokumenter for å kunne overføre til onedrive.

 

Hva er galt? Må hun bytte fra Mac til PC?

 

 

 

received_840561073479844.jpeg

Endret av sveibuen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
sveibuen skrev (1 time siden):

Fruen har Macbook pro earlie 2015 og en iPhone 11.

Jeg har kjøpt onedrive for backup å kunne laste opp video og bilder.

Dette fungerer ikke på Mac-en eller iPhonen.

 

 

 

 

 

Jeg vet ikke om dette er noe til hjelp:

Lagre bilder og videoer automatisk med OneDrive på iOS - Støtte for Office (microsoft.com)

Synkronisere filer med OneDrive på Mac OS X - Støtte for Office (microsoft.com)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
sveibuen skrev (2 timer siden):

Hva er galt? Må hun bytte fra Mac til PC?

Er ikke akkurat så lett å si for oss basert på en så generell feilmelding. En ting er sikkert, det skal fungere vanligvis. Sjekk linkene over og ring Microsoft hvis det ikke hjelper.

Endret av Nimrad
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Se om OneDrive-appen har tilgang til kamerarullen/bildebiblioteket på telefonen.

Og et spørsmål bare fordi jeg er nysgjerrig: hvis hun bruker både Mac og iPhone, hvorfor ikke ta backup med iCloud? Det er innebygget i begge enhetene og fungerer bedre enn tredjepartsløsninger som OneDrive.

Lenke til kommentar
Runar skrev (På 9.6.2021 den 10.39):

Se om OneDrive-appen har tilgang til kamerarullen/bildebiblioteket på telefonen.

Og et spørsmål bare fordi jeg er nysgjerrig: hvis hun bruker både Mac og iPhone, hvorfor ikke ta backup med iCloud? Det er innebygget i begge enhetene og fungerer bedre enn tredjepartsløsninger som OneDrive.

Grunnen til at vi vil bruke onedrive er pga jeg har det på pcen og telefonen min(android) å har betalt for familieabonnement! 
1TB lagring pr bruker å office til alle.

 

Hva tenker du ang tilgang? Jeg er helt noob på mac, har aldri satt meg inn i mac/iphone. men prøver å hjelpe fruen.

ang iphone så står det at man skal la appen stå åpen, å bildene skal da dukke opp, men det skjer ikke å får opp feilmeding som i første post.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...