Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Etterspill (Les førstepost)


Anbefalte innlegg

1 hour ago, Selfuniverse said:

Jeg blir stolt av å se folk som greier å se ett mer nyansert og oversiktlig bilde av hva som skjer i verden. Men akkurat dette sitert, som jeg har sett før, skjønner jeg fortsatt ikke.

Hva var det Putin fikk utrettet i verden -samtidig- som Trump var president? Ble alt så mye bedre for Putin i disse 4 årene...??

Eller visste alle at planen til Hillary var å lage så mye kvalm i verden, at Putin ville, og ble svært lettet når Trump vant?

Hva er greia liksom...?

Vel NATO gikk fra å være en av verdens mest troverdige allianser til å slå kraftige sprekker. Det vil jeg anta at Putin er særdeles fornøyd med.

Demokratiet som en institusjon og som det "beste" styresettet i verden fikk seg en alvorlig ripe i lakken. Det vil jeg anta at Putin er særdeles fornøyd med.

All moral og etiske problemstillinger kan forhandles om. Det gjør det langt enklere for en diktator som Putin.

I DT har Putin en alliert i å svekke EU/Europa.

Og rosinen i pølsa ( som av en eller annen grunn er positivt ) så destabiliserer DT hele det politiske landskapet og polariserer USA noe voldsomt. USA har vel ikke vært så nærme en borgerkrig på 100 år.

Det er sikkert mange, mange flere "gode" ting med DT i Putin sine øyne som jeg ikke kommer på nå.. 
 

 

  • Liker 7
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
germanwhip skrev (20 timer siden):

skeptisk.

er det noen utenfor maga som støtter fyren?

Det er mange i midten som skal støtte Trump.  De som mener identitetspolitikk har gått for langt og de som mener Biden har mishandlet grensen langs  Mexico for eksempel 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (2 timer siden):

Det er mange i midten som skal støtte Trump.  De som mener identitetspolitikk har gått for langt og de som mener Biden har mishandlet grensen langs  Mexico for eksempel 

Tror de spørsmålene blir sekundære. Førrige gang Trump vant, var de spørsmålene elementære. Den viktige "midten" (i tvil) valgte da Trump. Denne gang er det ekonomi, stabilitet, verdens gang, risikoen for verdens krig, som gjør at "midten" velger Biden & Co. Og helst glemmer de spørsmålene, for nå.  

Endret av Regardé
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Regardé skrev (Akkurat nå):

Tror de spørsmålene blir sekundære. Førrige gang Trump vant, var det spørsmålene elementære. Den viktige "midten" (i tvil) valgte da Trump. Denne gang er det ekonomi, stabilitet, verdens gang, risken for verdens krig, som gjør at "midten" velger Biden & Co. Og helst glemmer de spørsmålene, for nå.  

Noe rundt halvparten av Independents lener mot Trump (45%). Flertallet mener Trump gjorde en bedre jobb med økonomien forresten 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (14 minutter siden):

Noe rundt halvparten av Independents lener mot Trump (45%). Flertallet mener Trump gjorde en bedre jobb med økonomien forresten 

Ja, men tenker at når valget nærmer seg kommer midten og velge Biden. Verden nå, er ikke som den gang Trump vant. Midten vil ikke risikere at Trump gjør ting verre. Er ikke akkurat rett tid for noen korstog. 

Endret av Regardé
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Regardé skrev (2 minutter siden):

Ja, men tenker at når valget nærmer seg kommer midten og velge Biden. Verden nå, er ikke som den gang Trump vant. Midten vil ikke risikere at Trump gjør ting verre. Er ikke akkurat rett tid for noen korstog. 

Spørsmålet var hvis noe ikke-MAGA folk støttet Trump.  Svaret er ja, en god del Independents gjør det

At Biden skal tiltrekke flertallet independents tror jeg er sannsynlig 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (2 minutter siden):

Selvsagt, men det var ikke spørsmålet 

Saken er at hvis Trump bare fikk 43% av de uavhengige i 2020, vil han etter all sannsynlighet få en enda lavere andel i 2024. Så det er ikke mange i midten som støtter Trump (og uavhengige er ikke nødvendigvis i midten en gang).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
VifteKopp skrev (2 minutter siden):

Saken er at hvis Trump bare fikk 43% av de uavhengige i 2020, vil han etter all sannsynlighet få en enda lavere andel i 2024. Så det er ikke mange i midten som støtter Trump (og uavhengige er ikke nødvendigvis i midten en gang).

Saken var hvis det finnes ikke-MAGA folk som støtter Trump.  Du svarte at det var evangelikere og rikinger.  40% av uavhengige er et stort antall ikke-MAGA folk som skal stemme på Trump.  
 

 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (9 minutter siden):

Saken var hvis det finnes ikke-MAGA folk som støtter Trump.  Du svarte at det var evangelikere og rikinger.  40% av uavhengige er et stort antall ikke-MAGA folk som skal stemme på Trump.  

Jo, men evangelikere og rikinger er ikke i midten politisk. Og ikke nødvendigvis uavhengige heller. 

Lenke til kommentar
VifteKopp skrev (33 minutter siden):

Jo, men evangelikere og rikinger er ikke i midten politisk. Og ikke nødvendigvis uavhengige heller. 

Det finnes ikke-MAGA evangelikere, rikinger og uavhengige (blant annet) som støtter Trump.  Om de er i midten eller ikke er irrelevant til spørsmålet 

Jeg bor i «Trump Country» delen av Ohio.  Jeg kjenner personlige mange forskjellige typer MAGA og ikke-MAGA Trump støttere, flere med pHD 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (54 minutter siden):

Det finnes ikke-MAGA evangelikere, rikinger og uavhengige (blant annet) som støtter Trump.  Om de er i midten eller ikke er irrelevant til spørsmålet 

Jeg bor i «Trump Country» delen av Ohio.  Jeg kjenner personlige mange forskjellige typer MAGA og ikke-MAGA Trump støttere, flere med pHD 

Jo, men du skrev i midten. Jeg ville bare presisere at de i midten stemmer Biden. Trump trekker til seg velgere fra høyre og ytre høyre. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
VifteKopp skrev (8 minutter siden):

Jo, men du skrev i midten. Jeg ville bare presisere at de i midten stemmer Biden. Trump trekker til seg velgere fra høyre og ytre høyre. 

Flertallet i midten kanskje stemmer Biden mens mindretallet stemmer Trump.  Det er ikke bare republikanere som skal stemme på Trump 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...